Napköziotthonos jó gyakorlat bemutatása
A Gyulai Tankerületi Központ megalakulásától kiemelt figyelmet fordít iskoláinak szakmai munkájára, a nevelés-oktatás színvonalának emelésére. Ennek színtere a horizontális tanulás megvalósítása, a hálózatosodás, szellemi műhely működtetése, a közös gondolkodás. Fontos az a törekvés, hogy az iskolák jó gyakorlatai, mintaértékű pedagógiai tevékenységei széles körben bemutatásra kerüljenek.
A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium elkötelezett a közösen vállalt értékek mellett, és aktívan részt kíván venni ebben az együttműködésében. Így elsőként vállalta fel, hogy 2017. január 17-én napköziotthonos jó gyakorlatát mutatja be.
Teleki-Szávai Krisztina a Gyulai Tankerületi Központ igazgatója, Kepenyes András a Gyulai Tanekerületi Központ Gyomaendrődi Irodája irodavezetője megtisztelte részvételével a rendezvényt, továbbá a tankerület 18 iskolájából érkeztek vendégek: intézményvezetők, intézményvezető-helyettesek és pedagógusok.
A programot Öreg István intézményvezető nyitotta meg, aki a vendégek köszöntése után egy rövid tájékoztatót tartott a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium intézményéről.
A két bemutató foglalkozást Bálint Anna tanárnő tartotta nyolcadik évfolyamos csoportjában tanulás módszertani, önismereti, egyéni és közösségi nevelés a szabadidőben témában. A foglalkozások előtt beszélt szakmai tapasztalatairól, a tervezés folyamatáról és bemutatta a napközis csoportját.
A bemutató foglalkozásokra a hagyományostól eltérő módon került sor. Amíg a napközis csoport a saját termében a megszokott módon végezte napi tevékenységét, addig a tanáriban közel 80 ember a modern technika segítségével a kivetítőn nézte, figyelte a csoportban zajló folyamatokat.
Az első foglalkozáson, a tanulásszervezés és tanulásirányítás alatt betekintést kaphattak, miként készülnek fel a tanulók a másnapi órákra, készítik el az írásbeli házi feladataikat, tanulják meg a szóbeli leckét. A tanulási környezet kialakításával, a szükséges előkészületek és a ráhangolódás után csoportokban ülve mindenki a saját tanulási tempójának megfelelően tudott haladni. A tanulásirányítás alatt folyamatosan jelen volt a tanárnő, aki segített, motivált, kérdezett, együttműködött, ellenőrzött és értékelt az eredményes munka elvégzése érdekében.
A második foglalkozáson "A velem is megtörténhet" témakörben önismereti, egyéni és közösségnevelési feladatokkal foglalkoztak, ami fejlesztette a tanulók problémamegoldó készségét, erősítette felelősségtudatukat. Csoportos munkaformában a személyes és közösségi értékek kerületek megfogalmazásra egy felvetett, mindennapjainkat érintő dilemma megválaszolásával.
A foglalkozások utáni szakmai beszélgetésen elsőször Bálint Anna tanárnő reflektált, majd válaszolt a feltett kérdésekre. A hozzászólásokban a kolléganő szakmai munkája és a napközis csoport tanulóinak tevékenysége dicséretet kapott. A foglalkozásokon látszott, hogy Ancsa néni és tanítványai összehangolt, együttműködő csoportot alkotnak, akik nagyon jól ismerik egymást, és tisztában vannak egymás elvárásaival, értékeivel. Köszönetüket fejezték ki neki és a gyerekeknek, az intézménynek, hogy lehetőséget biztosított a jó gyakorlat bemutatására.
Zárásként Teleki-Szávai Krisztina igazgató asszony elismerően szólt a Mezőberényi Általános Iskolában folyó szakmai munkáról, pedagógusainak a nevelés-oktatásban kifejtett tevékenységéről. Megköszönte a bemutatót tartó kolléganőnek odaadó munkáját. Rámutatott, hogy folytatásként a Gyulai Tankerületi Központ egy másik intézményében újabb jó gyakorlat bemutatására kerülhet sor.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Mihalik Árpádné
intézményvezető-helyettes