„A játékból indul ki és fejleszthető valamennyi fontos képességünk, készségünk és jártasságunk, amelyre csak szükségünk van az életben.”
(Martin Rawson)
Napközis munkaközösségi foglalkozás
Február 20-án tartott munkaközösségi foglalkozásunkat a tantermi játékok, társasjátékok tanítása téma köré szerveztük. Barna Hajnalka napközis csoportvezető kollégánk bemutatta, hogy ő hogyan illesztette be ezt a napközis csoport életébe, milyen formai és tartalmi elemekből állt foglalkozásterve, mely pedagógus portfóliója részét képezte. Az egyes tantermi játékok, játékleírások ismertetése kapcsán beszámolt tapasztalatairól, többek között arról, hogy a rendszeres játéktevékenység hogyan befolyásolta a gyermekek és a csoport viselkedését, az egyéni és társas készségek fejlődését.
A foglalkozás második felében néhány kereskedelmi forgalomban kapható fejlesztő játék, társasjáték ismertetésére került sor. Ezek mind olyan játékok, amelyek intézményünk fejlesztő szobájában megtalálhatók, mert elsősorban a beilleszkedési, magatartási nehézséggel küzdő, valamint sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztése céljából vásárolta az iskola, de tehetségfejlesztő, felzárkóztató, vagy napközis foglalkozásokon is eredményesen alkalmazhatók.
Most is, mint minden eddigi foglalkozásunkon, tapasztalati úton tanultuk meg, hogy hogyan lehet fejleszteni például az emlékezetet, figyelmet, fokozni a figyelem tartósságát.
Megismertük a játékok szabályát, alkalmazhatóságának területeit. Ötleteket kaptunk további beszerzésekhez, játékok ajánlásához, játékkészítéshez.
Mezőberény, 2018. február 20.
Mátyásné Adamik Ildikó
munkaközösség-vezető