Luther téri Ált. Iskola

"Kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Mezőberény és mikrotérségének nevelési- oktatási intézményeiben"

 MOTTÓnk is lehetne: 

 

„Ha mindenki azt mondja:

de én egyedül mit tehetek,

akkor természetesen egyik sem tesz semmit:

ha mindenki azt hiszi, tőle függ a siker,

akkor mind ereje szerint dolgozik.”

                                                                                  (Széchenyi István)

 

A módszertani megújulás késztette arra az iskolát, hogy elinduljon - Az ÚJ Magyarország Fejlesztési terv keretében kiírt TÁMOP 3.1.4 pályázaton, melynek címe: ’ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben’

A pályázat sikeres volt, így önkormányzatunk 5 feladat-ellátásihely fejlesztésében vehet részt. Ezek egyike a Luther tér.

 

A módszertani megújulást indokolta, hogy:

  • különböző a tanulók neveltsége, ismerete, készsége, kompetenciája
  • mások a családi körülmények,
  • más a társadalmi minta
  • más a követelmény (cél: felkészíteni az életen át tartó tanulásra)
  • más a tartalom (NAT-hoz kötődő, modul rendszerű, munkakultúrát biztosító, a szegregációt feloldó tanulói motiváció szükséges)

     Ebből adódik:

  • „más” tanulókat,
  • „más” céllal (kompetencia, készség, képesség)
  • „más” módszerekkel szükséges tanítani.

A kompetencia alapú oktatás célja az, hogy a gyermekek a mindennapi életben hasznosítható tudással rendelkezzenek – nem lemondva az ismeretek elsajátításáról, vagyis „ismeretekbe ágyazott képességfejlesztés” megvalósítására törekszik.
„Kompetencia alapú fejlesztésen a készségek, képességek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást értjük.” (suliNova)

.A TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0001 azonosító számú „Kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Mezőberény és mikrotérségének nevelési-oktatási intézményeiben” című projekt keretében  sor kerül a

  • kompetencia alapú oktatás elterjesztéséhez szükséges újszerű tanulásszervezési eljárások elsajátítására és bevezetésére
  • szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítására
  • a digitális technikák szélesebb körű alkalmazására
  • az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztésére.

Ezek a feladatok nagy kihívást jelentenek a számunkra, hiszen mindezen módszerek be kell hogy  épüljenek a pedagógiai programba is.

A kompetencia alapú oktatást az alábbi kompetenciaterületeken vezettük be:

  • szövegértés-szövegalkotás
  • matematika
  • szociális-, életviteli- és környezeti

 A projekt megvalósításában intézményi folyamat-tanácsadó, kompetenciaterületi mentorok, szaktárgyi mentorok, IKT szaktanácsadó, szakmai vezető  - fog segíteni.

Jelenleg 203 alsós tanuló vesz részt kompetencia alapú oktatásban.

10 szakmailag-módszertanilag felkészült tanító vezetésével.

 

A kompetencia alapú oktatásba bevont osztályok:

 

osztály

létszám

kompetencia alapú program, programcsomag

innovációk

1. a

18 fő

szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia terület

Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása

1. c

21 fő

szociális-, életviteli- és környezeti kulcskompetencia terület

Egészséges életmód -moduláris oktatás

1. f

17 fő

matematika kulcskompetencia terület

 Egészséges életmód -moduláris oktatás

2. d

19 fő

szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia terület

Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása                     

Egészséges életmód -moduláris oktatás

2. e

20 fő

matematika kulcskompetencia terület

Egészséges életmód -moduláris oktatás

3. a

21 fő

szociális-, életviteli- és környezeti kulcskompetencia terület

Egészséges életmód -moduláris oktatás

3. d

24 fő

szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia terület

Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása 

 Egészséges életmód -moduláris oktatás

3. e

19 fő

matematika kulcskompetencia terület

Egészséges életmód -moduláris oktatás

4. d

21 fő

matematika kulcskompetencia terület

Egészséges életmód -moduláris oktatás

4. f

23 fő

szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia terület

Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása   

 Egészséges életmód -moduláris oktatás

 

 

www.nfu.hu

[Kezdőlap] [Hírek] [Projekt tartalma] [Petőfi Sándor Gimnázium] [Luther téri Ált. Iskola] [Petőfi utcai Ált. Iskola] [Bélmegyeri Ált. Iskola] [Összevont Óvodák] [Projekt tevékenység] [Kedvezményezettek:] [Fényképek] [Videók] [Hirdetések] [Közbeszerzés] [Konferencia] [Innovációk] [Közvéleménykutatás]