|
|
A kompetencia alapú oktatáson a képességek, készségek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást értjük, mely lehetővé teszi, hogy a külön-külön fejlesztett kompetenciák szervesüljenek, és alkalmazásuk életszerű keretet, értelmet nyerjen a gyerekek számára. Ennek egyik elengedhetetlen feltétele a pedagógiai módszertani kultúra megújítása, melynek lehetséges eszköze a problémaközpontú tanítás, vagy a cselekvésből kiinduló gondolkodásra nevelés, a felfedeztető tanítás-tanulás, a megértésen és tevékenységen alapuló fejlesztése.
Az Új Magyarország Fejlesztési terv keretében került kiírásra a TÁMOP3.1.4 pályázat, melynek címe Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben. Önkormányzatunk 5 feladat-ellátási hely fejlesztésére nyújtott be sikeres pályázatot.
A 2009/2010 – es tanévtől így került bevezetésre a TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0001 számú „Kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Mezőberény és mikrotérségének nevelési-oktatási intézményeiben” című projekt.
A pályázat alapvető célja a sikeres munkaerő piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben. A cél érdekében a tanulók új tanulásszervezési eljárásokat ismernek meg, szegregációmentes, együttnevelési környezetet alakítunk ki, a digitális technikákat széles körben alkalmazzuk és az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességeket fejlesztjük.
A kompetencia alapú oktatást az alábbi kompetenciaterületeken vezetjük be:
A projekt keretében az alábbi innovációkat valósítjuk meg:
- tantárgytömbös oktatás /matematika,magyar nyelv és irodalom/
- műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása /élőidegen nyelv/
- három hetet meghaladó projekt/környezetvédelem/
- témahét/Márton nap/
- moduláris oktatás/egészségnevelés/
- tanulói laptop program
- jó gyakorlatok átvétele
Különös figyelmet fordít a pályázat a hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítására, valamint az infokommunikációs technológiák oktatásba történő alkalmazására.
|
5.a
|
5.d
|
7.a
|
7.c
|
8.e
|
Kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése
|
Idegen nyelv
|
Idegen nyelv
|
szövegértés, szövegalkotás
matematika
|
szövegértés, szövegalkotás
matematika
|
szövegértés, szövegalkotás
matematika
|
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése
|
|
|
magyar nyelv és irodalom
matematika
|
magyar nyelv és irodalom
matematika
|
magyar nyelv és irodalom
matematika
|
Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása
|
|
élőidegen nyelv
|
|
|
|
Pedagógiai módszertan alkalmazása
|
Témahét
Márton nap
|
Moduláris oktatási program
egészségnevelés
|
|
|
Három hetet meghaladó projekt
környezetvédelem
|
|
|