^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Alapfokú Művészeti Iskola - tanszaki bemutatók

    z Alapfokú Művészeti Iskolában a 2024-2025-ös tanév I. félévének zárásaként megrendezésre kerültek a zenei tanszakok hagyományos félévi vizsgái, tanszaki bemutatói. Minden növendék a képességeinek, tehetségének birtokában mutatta be tudását a szülők, a meghívott vendégek és a vizsgáztatók előtt.
    Bővebben...
  • 2 Meggyújtottuk a harmadik gyertyát is az adventi koszorún

    December 14-én, szombaton reggel az alsó tagozatos gyerekekkel mi is közösen ünnepeltünk. Összegyűltünk az aulában, megálltunk meg egy rövid pillanatra, meghallgattunk az alsó tagozatos énekkar és a Média szakkör adventi műsorát.
    Bővebben...
  • 3 NÉPDALÉNEKLÉSI VERSENY

    Hagyományainkhoz híven iskolánk alsó tagozatán 2024. november 28-án került megrendezésre a népdaléneklési verseny, melyre sok tanuló jelentkezett. A négy évfolyamon összesen 44 gyermek mérettette meg magát. Az elhangzott dalok meséltek nekünk a múltról, a természetről, az örömökről és bánatokról, a magyar lélek gazdagságáról. Csodálatos volt hallgatni, ahogy a hangjaikkal életre keltették a régi dallamokat.
    Bővebben...
  • 4 2. Adventi gyertyagyújtás az alsó tagozaton

    Az alsó tagozatos gyerekek nagy izgalommal várják idén is a karácsonyt. Az adventi időszakot négy héten át egy kis műsorral ünnepeljük meg, melyre nagy lelkesedéssel készülnek az énekkaros és a magyar szakkörös tanulók. December 7-én már a második gyertyát gyújtotta meg az adventi angyalunk, mely eseményt az énekkar az Adventi hírnök című dallal kísért.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Székhely

          

Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

5650 Mezőberény, Petőfi út 17-19.
Telefon: +36 66 515-573

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Tagintézmény:

Mezőberényi Általános Iskola Alapfokú Művészeti Tagintézménye
5650 Mezőberény, Luther tér 1.

 

 

A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola bemutatása

 

A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola  fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.

Köznevelési alapfeladataink:

Általános iskolai nevelés-oktatás:

  •  nappali rendszerű iskolai oktatás,
  • a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók integrált nevelése-oktatása  (mozgásszervi fogyatékos, beszédfogyatékos, egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők, értelmi fogyatékos – enyhe értelmi fogyatékos,  érzékszervi fogyatékos – hallási fogyatékos),
  • integrációs felkészítés,
  • köznevelési típusú sportiskola,
  • képességkibontakoztató felkészítés.

Alapfokú művészetoktatás:

  • zeneművészeti ág,
  • képző- és iparművészeti ág,
  • táncművészeti ág.

Egyéb köznevelési foglalkozás:

  • napközi, tanulószoba,
  • egész napos iskola.

Iskolai könyvtár

 

Az iskola jelene a múltból átvett értékekre épül. Ez arra kötelezi az iskola vezetését, tanárait, tanítóit, hogy a nevelő és oktató munkában kiemelt figyelmet fordítsanak a lakóhely, a nemzet történetének és hagyományainak megismertetésére, a haza iránti szeretet felébresztésére, a különféle világnézetű emberek cselekvő együttélésének gyakorlására.

Legfőbb célunk, hogy a gyermekekből művelt, jól képzett, az életben boldogulni tudó embereket neveljünk. Az alapkészségek elsajátítása mellett kiemelt szerepet kapnak a megfelelő nyelv és informatikai ismeretek, a sport, a tehetséggondozás, a felzárkóztatás, valamint a művészeti nevelés.

A nevelő-oktató munkánkban hangsúlyt kap, hogy a tanítás és tanulás élményt jelentsen diáknak és pedagógusnak egyaránt. Ezért a tanulók egyéni adottságaihoz alkalmazkodó módszereket és eszközöket alkalmazunk, amelyek egyaránt segítik a nehéz körülmények között élő, hátrányos helyzetű diákok felzárkózását és a jó képességű gyerekek tehetségének kibontakoztatását.

Az intézményünk a Magyar Olimpiai Bizottság által akkreditált sportiskola. A sportiskolai osztályaink működésének célja az egészségtudatos életmód kialakítása, a sport, a mozgás megszerettetése, a tudatos sportolóvá nevelés.

Egész napos iskolai oktatást az 1-4. évfolyamon biztosítunk igény szerint. A napközis foglalkozásokat szintén igény szerint 1-8. évfolyamon szervezzük meg.

Idegen nyelvi (angol, német) vagy informatikai osztályok első évfolyamtól indulnak. Emelt óraszámban az idegen nyelvet a felső tagozaton tanulhatnak diákjaink.

Az intézmény az elsők között volt, amely felvállalta az integrált oktatást, ezzel együtt gondoskodott a megfelelően képzett szakemberekről is. A tanulásban akadályozott tanulók is integrált keretek között tanulnak.

Intézményünkben 2009 óta működik az Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR), mely a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak a többi tanulóval egy csoportban történő nevelését, oktatását célozza meg, a tanulók szociális helyzetéből és fejlettségéből eredő hátrányának csökkentése érdekében.

Szakmai munkánk minőségét a különböző elismert címek jelzik: az Oktatási Hivatal Bázisintézménye, Aktív Iskola, a Moving Schools Challenger projekt tagja, Akkreditált Kiváló Tehetségpont, Deutsches Sprachdiplom, DSD I. nyelvvizsga központ, Örökös Boldog Iskola, Ökoiskola.

 

Bázisintézmény

Iskolánk 2020 óta az Oktatási Hivatal Bázisintézménye. Jógyakorlataink érdemesek arra, hogy Békés vármegye pedagógusai számára a szélesebb körű tudásmegosztás, a hálózati tanulás elemei legyenek. Jógyakorlataink a sportra, a tehetséggondozásra, az ökotudatos nevelésre, a hagyományápolásra, a versenyekre és vetélkedőkre, illetve tanulásirányításra összpontosítanak.

 

Aktív Iskola

Aktív Iskolaként minden tanulónak lehetőséget biztosítunk az optimális fizikai és mentális fejlődéshez és jóléthez szükséges, megfelelő mennyiségű és minőségű, napi szintű testmozgáshoz, bízva abban, hogy ezáltal testileg és lelkileg is egészségesebbé válnak, szívesebben járnak iskolába.

Elismerés számunkra, hogy a Moving Schools Challenger (MSC) projektben az ország kilenc iskolájával együtt részt vehetünk. Ez egy európai program, amely Spanyolországi kutatás tapasztalataikból született. Az MSC a testmozgás és az egészséges életmód rendszeres népszerűsítésével foglalkozik, jótékony hatással van a gyerekek aktivitási szintjének növelésére.

 

Akkreditált Kiváló Tehetségpont.

Kiemelkedő terület a tehetséggondozó, képességfejlesztő programunk. Célunk az iskolában lévő tanulók tehetségének korai felismerése, diagnosztizálása.

A tehetségazonosítást követően a program az 5-8. évfolyamon valósul meg. A szülőkkel történő konzultációt követően a tanulók megismerése, bemeneti mérések elvégzése a feladat. A foglalkozások témakörei, az ismerkedés és kapcsolatteremtés, az önismeret és társismeret, kommunikáció és metakommunikáció fejlesztése, az együttműködés társakkal, a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése, a tanulás támogatása, kreatív írásbeli, szóbeli szövegalkotás, digitális kultúra.

Tehetséggondozás keretén belül az alsó tagozaton idegen nyelv tanulására és informatikai ismeretek elsajátítására is van lehetőség.

 

Nyelvvizsga központ

Intézményünk már 10 éve működik Deutsches Sprachdiplom, DSD I. nyelvvizsga központként. Az akkreditált nemzetközi német nyelvvizsga keretében tanulóinknak lehetősége van alap- illetve középfokú nyelvvizsga megszerzésére.

 

Örökös Boldog Iskola

A Boldogságórákat az önismeret tanítására építjük. Olyan helyzeteket teremtünk, amelyekben sikerélményhez juthatnak tanulóink, hogyan lehet az élet szépségeit észrevenni, hogyan lehet a nehézségekkel megküzdeni, hogyan szemléljék a világot optimista szemlélettel, hogyan tudnak jó célokat kitűzni maguk számára és céljaikért küzdeni. Ezek a foglalkozások csökkentik a tanulók szorongásait, erősíti az önbizalmukat, kiegyensúlyozottabb lesznek, ezáltal jobban is teljesítenek.

 

Ökoiskola

Az aktív, problémaközpontú, felfedező tanulás hangsúlyos szerepet kap az ökotudatos nevelés-oktatás folyamatában.

Számos programot valósítunk meg ennek érdekében: témahetek, témanapok, projektek, pályázatok, versenyek. A hagyománnyá vált évszaknapok és a három hetet meghaladó környezetvédelmi projekt népszerűek a tanulóink körében. Lehetőség van a tanórákon túl szakkörökön, sportkörökön részt venni, tanulmányi és sportversenyeken szerepelni.

Az ökoszemlélet és a fenntarthatóság minden hagyományőrző és közösségépítő programunk eleme.

 

Sikeres pályázatok

Az intézmény számos sikeres pályázatot tudhat maga mögött, amelyek a módszertani megújulást, programok szervezését, az eszközállomány fejlesztését és intézményi korszerűsítést egyaránt segítették.

Pályázataink:

  • TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0001 Kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Mezőberény és mikrotérségének nevelési - oktatási intézményeiben.
  • TIOP-1.1.1/09/1 Informatikai infrastruktúra feltételeinek a megteremtése Mezőberény és mikrotérségének nevelési – oktatási intézményeiben tanulói laptop program.
  • TIOP-1.1.1/07/1-2008-0231 Informatikai infrastruktúra fejlesztése Mezőberény és mikrotérségének nevelési – oktatási intézményeiben.
  • TÁMOP-3.1.7-011/2-2011-0007; TÁMOP -3.1.7-011/2-2011-0010 A referencia-intézménnyé válás Mezőberényben I. és II.
  • A TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008 projekthez kapcsolódóan a Szegedi Tudományegyetem által vezetett Mentor(h)áló 2.0 programban, melynek egyik célja, az iskolai tanulás eredményességének a növelése, a tanulószervezetté válás volt.
  • EFOP-3.2.3-17-2017-00035 Digitális környezet kialakítása a Gyulai Tankerület intézményeiben.
  • EFOP-3.2.4-16-2016-00001 Digitális kompetencia fejlesztése.
  • EFOP-3.2.5-17 Pályaorientáció, kiemelten az MTMI készségek és kompetenciák fejlesztése a Gyulai Tankerületben.
  • EFOP-4.1.3-17-17-2017-00411 A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium tanulást segítő tereinek infrastrukturális fejlesztése.
  • EFOP-3.3.5-17 Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő iskolai közösségi program kísérleti megvalósítása.
  • EFOP-4.1.11-21-2021-00001 Okostanterem, az állami fenntartású köznevelési intézmények digitális tanulást segítő tereinek fejlesztése.
  • EFOP-4.1.12-22-2023-00040 A Gyulai Tankerületi Központ köznevelési intézményei elektromos rendszerének magújítása.

 

Intézményünk tevékenységének középpontjában a minőségi nevelő és oktató munka áll, amely biztosítja tanulóinknak a megfelelő továbbhaladást a szülők elvárásainak és a tanulók képességeinek megfelelően.

A társadalom, a pedagógusok és a szülők célja azonos. Gyermekeinkből művelt, jól képzett, az életben boldogulni tudó embereket szeretnénk nevelni. Hangsúlyt fektetünk arra, hogy motivált, közreműködő és együttműködő gyermek és pedagógus közösségek vegyenek részt az iskola életében. Pedagógusaink - szakítva a hagyományos tanár szereppel - rugalmasabban, megfelelő belső és külső motiváltsággal végzik munkájukat. A tanítási folyamatban irányító, támogató, kísérletező és reflektív szereplőkké válnak. A személyiségfejlesztés eredményeként azt szeretnénk elérni, hogy gyermekeink tudjanak beilleszkedni a felnőttek világába, és váljanak boldog, sikeres emberekké, birtokában legyenek annak a nyitottságnak és igényességnek, ami alkalmassá teszi őket az élethosszig tartó tanulásra, az egyetemes emberi értékeket becsülő szemléletre.

A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola egy nyitott, befogadó intézmény. Nevelőtestülete elhivatott és innovatív pedagógusokból áll, akik képesek a folyamatos megújulásra. A gyerekek érdekeit szem előtt tartva képezik magukat, sajátítanak el korszerű módszertani ismereteket, hogy megfeleljenek a XXI. századi iskola elvárásainak

 

Öreg István

főigazgató

 

. mai.mezobereny.hu