^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail: altalanosiskola@mezobereny.hu

  • 1 „Fa nélkül egy fillért sem ér a táj…” Madarak és fák napja Bélmegyeren

    A természet és a környezet értékeinek megismerésére, védelmére mozgósít a madarak és a fák napja. 1902-ben az európai országok egyezményt kötöttek a hasznos madarak védelmére. Még abban az évben Chernel István először szervezte meg a madarak és fák napját.
    Bővebben...
  • 2 Tavaszi zsongás

    Május 10-én a Madarak és fák napját ünnepeltük a délutáni foglalkozásokon. A napközis gyermekekkel beszélgetéssel, változatos kézműves tevékenységgel, gondolkodtató feladatokkal, szókereső játékokkal emlékeztünk meg e jeles napról.
    Bővebben...
  • 3 A két bors ökröcske

    Alsó tagozatos diákjainknak a minap igazán egyedülálló zenei élményben volt részük. Iskolánkba látogatott a Békés Megyei Szimfonikus Zenekar, Somorjai Péter karmester irányításával. Ránki György: A két bors ökröcske című zenés mesejátékát mutatták be.
    Bővebben...
  • 4 MEZŐBERÉNYI TANULÓ A SIMONYI ZSIGMOND HELYESÍRÁSI VERSENY DÖNTŐJÉBEN

    A Kárpát-medence legjobb 4400 helyesírója versenyzett az 5–8. évfolyamokon a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny 2. fordulójában. Iskolánk tanulói közül 11 fő vett részt ezen a megmérettetésen, amely az iskolánk falai között, digitális formában zajlott. Mindegyik tanuló nagyon szép eredményt ért el ebben a fordulóban is, melyhez gratulálunk!
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

 A Boldogságóra program 2021/22 tanévében, március hónapban, a Boldogság és öröm csoport, azaz az 1.c  osztály elnyerte a hónap csoportja címet! 

Bővebben>>


Az 1. osztály apró örömei Boldogság órán

Az apró örömök téma első foglalkozásán zenehallgatás közben pillangókat nyírtak és díszítettek a gyerekek. Ezt követően izgalommal várták, hogy mit fogunk csinálni a továbbiakban. A következő alkalommal, amikor elkészült a fa törzse és ágai, megbeszéltük, hogy ha valaki valamiért örömet érez, feltehet egy pillangót a fára.

Bővebben>>


Boldogság óra a 7.a-ban

A TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA

A Jobb veled a világ című dal meghallgatásával, jókedvűen kezdtük meg a harmadik foglalkozásunkat, melynek témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Ezt követően a beszélgetőkört a témához kapcsolódó legfontosabb fogalmak meghatározásával indítottuk: barátság, bizalom, önbizalom, kötődés, megbocsájtás.

Bővebben>>


Boldogságóra az 1.c-ben

Társas kapcsolatok

Az első osztályosoknak nagy szükségük van a kötődésre és a bizalom kialakulására. Fontos, hogy az osztály minél hamarabb jó közösséget alkosson. Ezért is örültem, amikor kiderült, hogy novemberben ezzel a témával foglalkozhatunk. A ráhangoló dalokat szeretik a gyerekek, így az új dalt is örömmel fogadták.

Bővebben>>


Boldogság óra 7.a

Optimizmus gyakorlása

A beszélgetőkört a Lao-ce idézet felolvasásával kezdtem, melyet közösen értelmeztünk. Saját kis életükből való példákon keresztül közösen megfogalmaztuk a pesszimista, az optimista és a realista ember viselkedése közti különbséget. Azt, hogy hogyan magyarázzuk meg magunknak a velünk történt eseményeket nagyban befolyásolja, hogy hogyan reagálunk a körülöttünk zajló dolgokra.

Bővebben>>


Optimizmus a 3.a osztályban

A 3.a osztály is részese a Boldogságóra programnak. Október hónap központi témája  az „Optimizmus”. A gyermekek kedvelt témája volt, szívükhöz közel álló dallal a központban. A beszélgetőkör alkalmával mindenki elmondhatta gondolatait az optimizmus fontosságáról.

Bővebben>>


Boldogságóra az 1.c-ben avagy Október az optimizmus hava

Mindannyian saját élettapasztalatainkat a saját belső szűrőnkön keresztül értelmezzük. Az, hogy hogyan magyarázzuk meg magunknak az eseményeket (vagyis milyen a magyarázó stílusunk), kulcsfontosságú tényező abban, hogy hogyan reagálunk. A pesszimizmus, az optimizmus és a realizmus három markáns és egymással összefüggő magyarázó stílust képvisel.

Bővebben>>


Rajzban mondom el…

Boldogság óra a 7.a osztályban

Ebben a tanévben a 7.a osztály már ötödik éve lehet részese a „Boldog Iskola” keretében zajló boldogság óráknak. A Jobb Veled a Világ Alapítvány által kidolgozott program célja, a gyerekek pozitív életszemléletre való nevelése, tanítása.

Bővebben>>


Hálaszüret

Boldogságóra az 1.c-ben

A Boldogságprogram évek óta szerepel az iskolánkban. Az idei tanévtől az 1.c osztály is részese lehet ennek a kezdeményezésnek, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki. A program a pozitív pszichológia vizsgálataira épül, melynek lényege a személyiségfejlesztés, a pozitív életszemléletre való képesség tanítása.

Bővebben>>


Boldogságóra 4.

A 2. a osztályban az órát azzal kezdtük, hogy körben leültünk és a neve kezdőbetűjével mindenki mondott egy képzeletbeli tárgyat, fogalmat, érzést, amit ajándékba hozott a többieknek. Például: „Szervusztok, Kati vagyok, hoztam nektek kedvességet.” A diákoknak meg kellett ismételni az előttük elhangzott neveket és fogalmakat is.

Bővebben>>


Boldogságóra 2.

Az október hónap témája az optimizmus gyakorlása. Beszélgetőkörben felelevenítettük, amit tudunk az optimizmus szó jelentéséről. A 2. a osztály tanulói ügyesen sorolták fel, azokat az élethelyzeteket, amikor különösen szükségünk van az optimizmusra. A személyiségfejlesztő kártyajátékkal megfogalmaztuk pozitív gondolatainkat.

Bővebben>>


Boldogságóra 1.

Ebben a tanévben is folytatjuk a „Boldog Iskola” keretében a boldogság órákat. Az alsó tagozaton a 2.a osztály  szeptembertől ismét tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.

Bővebben>>


Boldogságóra 1.

Ebben a tanévben is folytatjuk a „Boldog Iskola” keretében a boldogság órákat. A szülők nyilatkozatot írtak alá, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekeik részt vegyenek ebben a programban. Így az 1.a osztály szeptembertől tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.

Bővebben>>


Újra Boldog Iskola lettünk

Ünnepélyes keretek között, a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében szeptember 18-án a Budapest Kongresszusi Központban vettük át a Boldog Iskola címért járó oklevelet. A címátadó ünnepségen résztvevő mintegy kétezer pedagógust Prof. Dr. Bagdy Emőke videó üzenetben köszöntötte. Bagdy Bella megnyitó beszédét követően szakmai előadásokkal folytatódott a rendezvény.

Bővebben>>


2018/2019. TANÉV

Boldogságóra 8.

Áprilisban a boldogságórán „A három kiscsibe” című belga népmesét olvastam fel a gyerekeknek. Majd beszélgettünk a megoldásokról, a szereplőkről, az azokat ért sérelmekről és a megbocsátásról. Megosztottunk néhány hasonló élményt egymással.

Bővebben>>


Boldogságóra február

Február hónapban a Boldogságórán a megküzdésről beszélgettünk. Majd a gyerekeknek osztottam egy papírlapot, melyre felírták, hogy ki mivel küzd, mi okoz neki nehézséget. Utána összeszedtem, beletettem egy dobozba és mindenki húzott egyet belőle. Felolvasta mi áll a papírlapon és tanácsot adott, hogyan lehetne szerinte leküzdeni az ott álló problémát.

Bővebben>>


Boldogságóra 5.

Január hónapban a boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése volt. Az óra elején megnéztük Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mesét, majd megvitattuk a látottakat. Beszélgettünk arról, hogy mi különbözteti meg a kívánságot a saját magunk számára kitűzött céltól. A célhoz vezető út sokszor nem könnyű, találkozhatunk akadályokkal is!

Bővebben>>


Boldogságóra 3.

November hónapban boldogságóránk témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Az órát beszélgetéssel kezdtük családi, baráti kapcsolatokról meséltünk egymásnak. Sok érdekes történetet elevenítettek fel, évekre visszamenőleg is emlékeztek kedves, egymásnak örömet okozó eseményekre. Közmondásokat gyűjtöttünk a témával kapcsolatban és értelmeztük is azokat.