Boldogságóra 2.c1 osztály
Jó cselekedetek
2024. december 18-án boldogság órákat tartottunk iskolánk 2.c1 osztályában. A decemberi hónap témája a „jó cselekedetek”. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok” című dalával indult az óra, amit gyorsan megtanultak és énekeltek a gyerekek. Ezután megbeszéltük, hogy mi is az a pozitív énkép, az öngondoskodás, és mi mindent tehetünk annak érdekében, hogy nagyobb önbizalmunk, jobb közérzetünk, pozitívabb látásmódunk legyen.
Társas kapcsolatok
Boldogságóra a 4.c osztályban
Mindig igyekszünk kicsit jobbá tenni, ápolni kapcsolatainkat. Nem könnyű feladat ezt igazán jól csinálni. Ez a téma osztályunkban szinte állandó. Ám most még inkább figyeltünk erre. A boldogságóránkon kedves, barátkozó üzeneteket írtak egymásnak a gyerekek. Volt, aki olyan személyt választott, akivel még nem annyira szoros a barátsága, még inkább mélyítheti a kapcsolatát, illetve olyan is volt, aki pont egy új lappal szerette volna indítani a barátkozást.
Boldogságóra - november - 2.c1 osztály
Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés novemberi témáját, ami a globális jóllétre és a társas kapcsolatok ápolására épül. Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: „Ha boldog vagy …” című dalát, amit nagyon hamar dúdoltak a gyerekek. Első feladatként, ökoiskola lévén, megbeszéltük, hogy miként tudunk bekapcsolódni a november 29-ei „Ne vásárolj semmit-nap”-hoz.
Boldogságóra - október - 2.c1 osztály
Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés októberi témáját, ami az optimizmus, remény, kitartás téma köré épül. Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát, amit minden gyermek azonnal énekelt és mozgással kísért. Első lépésként elkészítette minden tanuló a saját optimista szemüvegét, amiben szebbnek, derűsebbnek látja / láthatja a világot.
Boldogságóra a 4.c osztályban
Szeptember, a Hála hónapja
Csoportunk tagjai már elsős koruk óta a Boldogságprogram részesei, ezért negyedik alkalommal találkoznak a Hála témakörével. Mielőtt belevágtunk a havi témába, átbeszéltük mi is az a boldogság, illetve miről szólnak ezek az alkalmak. Felelevenítettük a 10 témát és néhány gondolatot fűztünk mindegyikhez.
Boldogságóra szeptemberi témája: A hála gyakorlása
2022. szeptember 24-án boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c1 osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála gyakorlása. Az órákat a Hála világnapjához (szeptember 21.) és a Szív világnapjához (szeptember 24.) csoportosítottuk. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem című dalával indult az óra, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett.
Boldogságóra / 1.c1 / Fenntartható boldogság
2024. június 18-án boldogság órákat tartottunk iskolánk 1.c1 osztályában. A júniusi hónap témája a „fenntartható boldogság”. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Jobb veled a világ c. dalával indult az óra, amit – kedves, könnyed szövege, dallama miatt – azonnal énekelt az osztály. Ezután a pozitív érzelmekről, társas támogatásról, optimális időzítésről, motivációról és a szokássá válásról beszélgettünk.
Boldogságóra májusban- 3.c osztály
Foglalkozásunkat egy szabadtéri átmozgatással kezdtük. A fűben ülve körben beszélgetőkörrel folytattuk tovább. Megbeszéltük mire jó a mozgás, miért elengedhetetlen része életünknek. Megismerkedtek az endorfin fogalmával, illetve a stressz megküzdésének mechanizmusáról is szó volt.
Boldogságóra /május – A testmozgás gyakorlása témakör / 1.c1
A május havi témakör egy nagyon fontos témát ölel át, a testmozgás és az egészséges életmód témakörét, ahol jelentősen érintve van a kitartás fontossága és a közösség összetartó ereje. Mottónkat nem véletlenül Arnold Schwarzeneggertől választottuk: „ Az edzés nem csak a testedet formálja, hanem a lelkedet is.”
Boldogságóra a 3.c osztályban
Április, a megbocsátás hónapja
Havi témánkat a Ho’oponopono című dallal indítottam. Sajnálom. Kérlek, bocsáss meg. Köszönöm. Szeretlek. Ez a 4 mondat állt segítségünkre, melyekkel egy ősi módszert alkalmaztunk. A ráhangolódás után beszélgetőkörrel folytattuk a foglalkozást. Mi a megbocsátás? Miért fontos? Miért van rá szükség? Szoktuk-e gyakorolni? Kinek kell megbocsátani?
Boldogságóra az 1.c1 osztályban
A megbocsátás gyakorlása
Az április havi témakör egy érzékeny, de annál fontosabb témát boncolgat, a megbocsátás témakörét. Mottónkat nem véletlenül József Attilától választottuk, hiszen születési dátumához kötődik a magyar költészet napja, ami szintén az áprilisi hónaphoz kapcsolódik. Miután Bagdi Bella zenéjével hangolódtunk az órára, megbeszéltük a gyerekekkel, hogy milyen folyamat a megbocsátás és milyen érzelmek kísérhetik.
Boldogságóra /2024. március – Apró örömök élvezete / 1.c1 osztály
Osztályunk ismét örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés márciusi témáját, mely az apró örömök élvezetét vette célba. A három tanórás témakör beszélgetéssel indult és ráébredtünk, hogy nap, mint nap mennyi szépség, élvezetes pillanat van az életünkben. Ami lehet csupán egy mosoly, egy versenyen való eredményes szereplés, de akár egy felhőben felfedezett figura is…
Boldogságóra a 3.c osztályban
Március, Apró örömök
A hónap témáját egy beszélgetőkörrel indítottuk. Mindenki elmondhatta jelenlegi, pillanatnyi állapota örömeit. Sokan valóban apró dolgokat is képesek észrevenni és értékelni. Ezt követően elvégeztük a légzőgyakorlatot. Meditatív jellegű feladat volt, melybe egészen belesimultak a gyerekek. A feladat lényege, hogy egymás hátának támaszkodva figyeljük meg a saját légzésünket, majd a társunkét és próbáljunk meg összehangolódni.
Boldogságóra – 1.c1 – február hónap / Megküzdési stratégiák
A februári boldogságóránk témája a megküzdés gyakorlása, a megküzdési stratégiák. Az órát Bagdi Bella zenéjével, lazító gyakorlatokkal indítottuk. Majd megbeszéltük magának a megküzdés szónak a jelentését, és azt, hogy mi mindennel kell megküzdenünk életünk során ahhoz, hogy jól élhessük az életünket, jól érezzük magunkat a bőrünkben. Mik azok a tudatos erőfeszítések, melyek segíthetnek legyőzni a kihívásokat, nehézségeket.
Boldogságóra a 3.c osztályban
Február a megküzdés hónapja
A téma bevezetéseképpen felolvastam a gyerekeknek a Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse? című történetet. Az ezt követő beszélgetés alkalmával hamar rátértek a lényegre. Minden nézőpont kérdése. Megpróbáltunk több, a hétköznapjaikból vett negatív töltetű mondatot átalakítani pozitívvá, megnézni az érem másik oldalát.
Boldogságóra - január - 1.c1 osztály
Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés januári témáját 2024-ben is, ami a céljaink és az önszeretet fontosságágát boncolgatja. Mottónknak Joe Vitale idézetét választottuk: „A jó cél az, amely kissé megrémiszt, de nagyon lelkesít.” Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom… című dalát, amit másodjára már minden gyermek énekelt és mozgással kísért.
Januári Boldogságóra: Célok, tervek a 3.c osztályban
“Hiszek annak fontosságában, hogy az ember célokat állítson maga elé. Ez adja meg az irányt, hogy merre menjünk és hogyan jussunk el oda. Ha nincsenek célok előttünk, sosem tudjuk meg, hogy elértük volna-e őket.“ Michael Jackson Januárban az újév első hónapjában szokás megfogalmazni, hogy mit is szeretnénk ebben az évben elérni, mit várunk tőle. A boldogság megéléséhez kiemelkedően fontosnak látszik olyan célok kitűzése, és az elérésükért tett erőfeszítések, amelyek értelmesek.
Boldogságóra – december – 1.c1 osztály
December közepén ismét boldogságórákat tartottunk iskolánk 1.c1 osztályában. A hónap témája „A jó cselekedetek gyakorlása”. Ez így most az ünnepek közeledtével még nagyobb szerepet kap, és a kis elsősök is számtalan történettel motiválták egymást a téma kapcsán, miközben Bagdi Bella kedves dalának refrénjét ismételgettük.
Boldogságóra az 5.a osztályban
BARÁTSÁGHÁLÓ
Az 5.a osztály 2023. november 27-én és 30-án a Boldogságóra program november havi témáját dolgozta fel, mely a Társas kapcsolatok volt. Az első alkalommal Marcel Proust „Legyünk hálásak azoknak az embereknek, akik boldoggá tesznek minket; ők a bájos kertészek, akik virágba borítják lelkünket.” idézet vezette rá a gyerekeket, mi is lehet a hónap témája.
Novemberi Boldogságóra a 3. c osztályban
A társas kapcsolatok elengedhetetlenek életünkben. Ahhoz, hogy lelki jóllétünk és egészségünk a megfelelő legyen, szükséges ápolni ezeket a kapcsolatokat. A foglalkozás bevezetése után tisztáztuk a témához kapcsolódó fogalmakat. Beszélgettünk arról, mitől jó egy kapcsolat, és mit kell tenni, hogy az is maradjon.
Boldogságóra
2023. november 27-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 1.c osztályában. A novemberi hónap témája a társadalmi kapcsolatok, az önbizalom fontossága és az egészséges önbecsülés. Mivel a gyerekek nagyon muzikálisak, Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalával indítottuk az órát. A kedves dalocskát könnyen memorizálták a gyerekek, és jókedvűen mozogtak rá.
Boldogságóra az 5.a osztályban
„Nem kell se fekete, se rózsaszín szemüveg!”
Az 5.a osztály 2023. október 24-én OPTIMIZMUS órán vett részt, mely a Boldogságóra program október havi témája. A szó hallatán a gyerekek megfogalmazták, hogy számukra mit jelent az optimizmus. Hamar rájöttek, hogy az optimizmus a pesszimizmus ellentéte. Így könnyebben sikerült nekik a hétköznapi életükből optimista példákat mondani: „Jól sikerül a matematika dolgozatom.”,
Újra Örökös Boldog Iskola lettünk
Örömmel tudatjuk, hogy a mai napon iskolánk újra megkapta az Örökös Boldog Iskola címet. A Boldogságóra programot olyan szakmai stáb vezeti, mint Prof. Dr. Bagdy Emőke, Prof. Oláh Attila és Bagdy Bella. Fő célkitűzése a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva az iskolás gyermekek csoportosan és egyénileg ismerjék meg a boldogság fő összetevőit.
Boldogságóra az 1.c1 osztályban
Október 25-én boldogságórákkal indítottuk a napot az első osztályban. A október témája az optimizmus gyakorlása, a pozitív énkép alakítása/kialakítása volt. A téma jeligéje, mottója : „Jobb veled a világ” , ami a plakátunk címét is viseli. A gyerekek előzetes feladatként kapták, hogy keressenek és vágjanak ki magazinokból, újságokból olyan képeket, ami őket felvidítja, vidámmá teszi.
Októberi Boldogságóra a 3.c osztályban
Az októberi Boldogságórát az optimizmus jegyében tartottuk. Az optimizmus nehéz téma, sok gyakorlásra van szükségünk. Sok beszélgetés, éneklés után egy újabb rávezető feladat következett. A szőnyeg segítségével hidat alkottunk, melyen az a tanuló mehetett át, aki örömteli dolgot tudott mondani.
Boldogságóra a 3.c osztályban - Hála hónapja
A 3.c osztály nagyon lelkesen indult neki az idei Boldoságóra Programnak is. Az első foglalkozáson a tavalyi évben szerzett tapasztalatokról beszélgettünk. Elmondták melyik volt a kedvenc témájuk, illetve daluk. A második foglalkozás alkalmával a Hála dallal indítottunk. Beszélgettünk róla, kinek mit jelent ez a szó, mikor érez ilyet.
Boldogságóra
Iskolánk 5.a osztályában 2023. szeptember 21-én a Hála Világnapján és szeptember 25-én tartottuk meg a 2023-2024-es tanév első boldogság óráit, melynek témája a HÁLA volt. Első napon áttekintettük érzelmeink skáláját. Nagy örömömre a gyerekek többsége a boldogság, magabiztosság, nagyrabecsülés, hála, szenvedély, örömteli várakozás, remény érzésével érkezett aznap az iskolába és csak páran éreztek unalmat és kétséget.
Boldogságóra
2022. szeptember 28-án megtartottuk első boldogság óráinkat iskolánk 1.c 1 osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Hálás vagyok című dalával indult a nap, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett. Megbeszéltük a gyerekekkel a hála fogalmát. Meglepően tisztában voltak vele, hogy kiknek és miért lehetnek hálásak.
Boldogságóra a 2.c osztályban
2023. május 31-én ismét boldogság órákat tartottunk iskolánk 2. c osztályában. A május hónap témája a testmozgás gyakorlása, annak fontossága. A motivációnk bőven megvolt, hiszen áprilisban a hónap csoportja lettünk, amit itt is, most is, hálás szívvel köszönünk. Az óra elején megbeszéltük, hogy miért fontos a rendszeres mozgás és a testi- lelki kapcsolódás. Ráhangolódtunk a témára.
Boldogságóra
2023.március 29-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. Az első tavaszi hónap témája – nem véletlenül – az apró örömök élvezete. Ráhangolódásként relaxációval indult az óra, amely az apró örömökre, a jelen pillanat élvezetére épült. Miután beleéltük magunkat az óra témájába, rengeteg történet, napi apró esemény került terítékre.
Boldogságóra a 2.c osztályban Megküzdési stratégiák – februári téma
Osztályunk nagy örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés februári témáját, a megküzdés fogalmának boncolgatását. Mivel a csodálatos Micimackó sok gyermek kedvence, és a nyelvezete is közel áll hozzájuk, így mindenki hamar megértette a „megküzdés” fogalmának lényegét. Az óra relaxálással indult, ahol eljutottunk egy kis csónakkal egy mesebeli szigetre.
Boldogságóra
2023. január 31-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. Az év első hónapjának témája a célok kitűzése és elérése. Ráhangolódásként a fent idézett sorokkal indultunk, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett. Meglepődve tapasztaltam, milyen nagy érdeklődéssel fordultak a gyerekek mind a boldogság fogalma, mind a célkitűzések fontossága felé.
Boldogságóra a 2. c osztályban
A novemberi hónap boldogságóra programjának témája a társas kapcsolatok. Ennek jegyében épült fel a 2. c osztály órája is, ahol beszélgettünk az emberi kapcsolatokról, a barátság fontosságáról és a szerethető tulajdonságokról. Érintettük a társas intelligencia fogalmát, annak jótékony hatásait.
Boldogságóra / október – optimizmus / 2.c osztály
Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés októberi témáját, az optimizmust. Mottónknak Mike Pearl idézetét választottuk: „Amikor nem tudsz változtatni valamin, lásd meg benne a legjobbat!” Mivel nagyon találóan és egyszerűen fejezi ki az optimizmus lényegét, így minden gyermek hamar megértette a szó legmélyebb értelmét.
Boldogságórák a 2.c osztályban
2022. szeptember 30-án boldogság órákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Hálás vagyok című dalával indult az óra, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett.
A testmozgás gyakorlása
Boldogság óra a 7.a osztályban
Kört alkottak a gyerekek és labdadobás közben mindenki mondott egy-egy gondolatot, ami az egészséges életmóddal kapcsolatban fontosnak tart. Így kezdtük a foglalkozást. A játék végén összegeztük az elhangzottakat: az egészségmegőrzésének nagyon fontos eleme a mindennapi mozgás, a rendszeres fizikai aktivitás a gyerekeknél is.
A megbocsátás gyakorlása
Boldogság óra a 7.a osztályban
A beszélgetőkörben sorra vettük, hogy melyek a leggyakoribb sérelmek melyekkel meg kell küzdeniük a gyerekeknek. Ilyen, pl. ha a legjobb barátunk elárul, ha a szerelmünk elárul, ha az osztálytársunk elfordul tőlünk, ha a szüleink nem foglalkoznak velünk kellőképpen.
A Boldogságóra program 2021/22 tanévében, március hónapban, a Boldogság és öröm csoport, azaz az 1.c osztály elnyerte a hónap csoportja címet!
Apró örömök élvezete
Boldogság óra a 7.a osztályban
Henry Miller idézetének felolvasásával kezdtük a boldogság órát. „Abban a pillanatban, amikor valaki figyelmet szentel valaminek, legyen az akár egy fűszál, a dolog maga rejtélyes, bámulatos, leírhatatlanul pompás világgá változik.” A hétköznapokban rejlő apró örömök megtalálása és megélése elengedhetetlen ahhoz, hogy boldognak érezzük magunkat.
Az 1. osztály apró örömei Boldogság órán
Az apró örömök téma első foglalkozásán zenehallgatás közben pillangókat nyírtak és díszítettek a gyerekek. Ezt követően izgalommal várták, hogy mit fogunk csinálni a továbbiakban. A következő alkalommal, amikor elkészült a fa törzse és ágai, megbeszéltük, hogy ha valaki valamiért örömet érez, feltehet egy pillangót a fára.
Boldogság óra a 7.a-ban
A TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
A Jobb veled a világ című dal meghallgatásával, jókedvűen kezdtük meg a harmadik foglalkozásunkat, melynek témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Ezt követően a beszélgetőkört a témához kapcsolódó legfontosabb fogalmak meghatározásával indítottuk: barátság, bizalom, önbizalom, kötődés, megbocsájtás.
Megküzdési stratégiák
Boldogság óra a 7.a osztályban
Mindennapi életünk egyik legnagyobb kihívása, a stresszel való megküzdés. A váratlan helyzetekkel való megküzdésünket, cselekedeteinket és érzéseinket nagyban meghatározza a gondolkodási beállítódásunk.
A célok kitűzése és elérése
Boldogság óra a 7.a osztályban
A január mindig egy új év kezdetét, új célokat és új lehetőségeket jelent. Ilyenkor mindenki értékeli az mögötte lévő évet, a megvalósult és a meg nem valósult céljait. Mi is ezt tettük a boldogság órán. Párokban a táblán lévő kérdéseket tettek fel egymásnak a gyerekek az elmúlt évvel kapcsolatban.
Boldogságóra az 1.c-ben
Társas kapcsolatok
Az első osztályosoknak nagy szükségük van a kötődésre és a bizalom kialakulására. Fontos, hogy az osztály minél hamarabb jó közösséget alkosson. Ezért is örültem, amikor kiderült, hogy novemberben ezzel a témával foglalkozhatunk. A ráhangoló dalokat szeretik a gyerekek, így az új dalt is örömmel fogadták.
Boldogság óra 7.a
Optimizmus gyakorlása
A beszélgetőkört a Lao-ce idézet felolvasásával kezdtem, melyet közösen értelmeztünk. Saját kis életükből való példákon keresztül közösen megfogalmaztuk a pesszimista, az optimista és a realista ember viselkedése közti különbséget. Azt, hogy hogyan magyarázzuk meg magunknak a velünk történt eseményeket nagyban befolyásolja, hogy hogyan reagálunk a körülöttünk zajló dolgokra.
Optimizmus a 3.a osztályban
A 3.a osztály is részese a Boldogságóra programnak. Október hónap központi témája az „Optimizmus”. A gyermekek kedvelt témája volt, szívükhöz közel álló dallal a központban. A beszélgetőkör alkalmával mindenki elmondhatta gondolatait az optimizmus fontosságáról.
Boldogságóra az 1.c-ben avagy Október az optimizmus hava
Mindannyian saját élettapasztalatainkat a saját belső szűrőnkön keresztül értelmezzük. Az, hogy hogyan magyarázzuk meg magunknak az eseményeket (vagyis milyen a magyarázó stílusunk), kulcsfontosságú tényező abban, hogy hogyan reagálunk. A pesszimizmus, az optimizmus és a realizmus három markáns és egymással összefüggő magyarázó stílust képvisel.
Rajzban mondom el…
Boldogság óra a 7.a osztályban
Ebben a tanévben a 7.a osztály már ötödik éve lehet részese a „Boldog Iskola” keretében zajló boldogság óráknak. A Jobb Veled a Világ Alapítvány által kidolgozott program célja, a gyerekek pozitív életszemléletre való nevelése, tanítása.
Hálaszüret
Boldogságóra az 1.c-ben
A Boldogságprogram évek óta szerepel az iskolánkban. Az idei tanévtől az 1.c osztály is részese lehet ennek a kezdeményezésnek, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki. A program a pozitív pszichológia vizsgálataira épül, melynek lényege a személyiségfejlesztés, a pozitív életszemléletre való képesség tanítása.
Boldogságóra 4.
A 2. a osztályban az órát azzal kezdtük, hogy körben leültünk és a neve kezdőbetűjével mindenki mondott egy képzeletbeli tárgyat, fogalmat, érzést, amit ajándékba hozott a többieknek. Például: „Szervusztok, Kati vagyok, hoztam nektek kedvességet.” A diákoknak meg kellett ismételni az előttük elhangzott neveket és fogalmakat is.
Boldogságóra 2.
Az október hónap témája az optimizmus gyakorlása. Beszélgetőkörben felelevenítettük, amit tudunk az optimizmus szó jelentéséről. A 2. a osztály tanulói ügyesen sorolták fel, azokat az élethelyzeteket, amikor különösen szükségünk van az optimizmusra. A személyiségfejlesztő kártyajátékkal megfogalmaztuk pozitív gondolatainkat.
Boldogságóra 1.
Ebben a tanévben is folytatjuk a „Boldog Iskola” keretében a boldogság órákat. Az alsó tagozaton a 2.a osztály szeptembertől ismét tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.
Boldogságóra 1.
Ebben a tanévben is folytatjuk a „Boldog Iskola” keretében a boldogság órákat. A szülők nyilatkozatot írtak alá, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekeik részt vegyenek ebben a programban. Így az 1.a osztály szeptembertől tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.
Újra Boldog Iskola lettünk
Ünnepélyes keretek között, a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében szeptember 18-án a Budapest Kongresszusi Központban vettük át a Boldog Iskola címért járó oklevelet. A címátadó ünnepségen résztvevő mintegy kétezer pedagógust Prof. Dr. Bagdy Emőke videó üzenetben köszöntötte. Bagdy Bella megnyitó beszédét követően szakmai előadásokkal folytatódott a rendezvény.
2018/2019. TANÉV
Boldogságóra 8.
Áprilisban a boldogságórán „A három kiscsibe” című belga népmesét olvastam fel a gyerekeknek. Majd beszélgettünk a megoldásokról, a szereplőkről, az azokat ért sérelmekről és a megbocsátásról. Megosztottunk néhány hasonló élményt egymással.
Boldogságóra február
Február hónapban a Boldogságórán a megküzdésről beszélgettünk. Majd a gyerekeknek osztottam egy papírlapot, melyre felírták, hogy ki mivel küzd, mi okoz neki nehézséget. Utána összeszedtem, beletettem egy dobozba és mindenki húzott egyet belőle. Felolvasta mi áll a papírlapon és tanácsot adott, hogyan lehetne szerinte leküzdeni az ott álló problémát.
Boldogságóra 5.
Január hónapban a boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése volt. Az óra elején megnéztük Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mesét, majd megvitattuk a látottakat. Beszélgettünk arról, hogy mi különbözteti meg a kívánságot a saját magunk számára kitűzött céltól. A célhoz vezető út sokszor nem könnyű, találkozhatunk akadályokkal is!
Boldogságóra 3.
November hónapban boldogságóránk témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Az órát beszélgetéssel kezdtük családi, baráti kapcsolatokról meséltünk egymásnak. Sok érdekes történetet elevenítettek fel, évekre visszamenőleg is emlékeztek kedves, egymásnak örömet okozó eseményekre. Közmondásokat gyűjtöttünk a témával kapcsolatban és értelmeztük is azokat.
Boldogságóra 2.
Október hónapban a boldogságóra témája az optimizmus gyakorlása volt. A téma bevezetését prof. Bagdi Emőke rerlaxációs gyakorlatával kezdtük, arcizomlazítás játékosan. A gyakorlat mókássága hamarosan jó kedvet varázsolt minden gyermek lelkében. Meghallgattuk a hónap dalát: „Pozitív, pozitív gyerek vagyok, bármikor, bármire képes vagyok!” Megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus szó jelentését, majd szituációs játékkal tudatosítottuk ezeket.
Boldog Iskola Címátadó
Örömmel tudatjuk, hogy október elsején átvettük a Boldog Iskola címet és szakmai csomagot Budapesten, az Erkel Színházban. A Boldogságóra programot olyan szakmai stáb vezeti, mint Prof. Dr. Bagdy Emőke, Prof. Oláh Attila és Bagdy Bella. Fő célkitűzése a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva az iskolás gyermekek csoportosan és egyénileg ismerjék meg a boldogság fő összetevőit.
Boldogságóra
Májusban osztályunk pályázatot készített a „Boldog Iskola” cím elnyeréséért. Örömmel olvastuk a nyáron az értesítést, hogy a mi iskolánk is csatlakozhat a Boldogságóra programhoz. A szülők nyilatkozatot írtak alá, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekeik részt vegyenek ebben a programban. Így a 4.a osztály szeptembertől tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.