Boldogságóra 4.
A 2. a osztályban az órát azzal kezdtük, hogy körben leültünk és a neve kezdőbetűjével mindenki mondott egy képzeletbeli tárgyat, fogalmat, érzést, amit ajándékba hozott a többieknek. Például: „Szervusztok, Kati vagyok, hoztam nektek kedvességet.” A diákoknak meg kellett ismételni az előttük elhangzott neveket és fogalmakat is.
Boldogságóra 2.
Az október hónap témája az optimizmus gyakorlása. Beszélgetőkörben felelevenítettük, amit tudunk az optimizmus szó jelentéséről. A 2. a osztály tanulói ügyesen sorolták fel, azokat az élethelyzeteket, amikor különösen szükségünk van az optimizmusra. A személyiségfejlesztő kártyajátékkal megfogalmaztuk pozitív gondolatainkat.
Boldogságóra 1.
Ebben a tanévben is folytatjuk a „Boldog Iskola” keretében a boldogság órákat. Az alsó tagozaton a 2.a osztály szeptembertől ismét tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.
Boldogságóra 1.
Ebben a tanévben is folytatjuk a „Boldog Iskola” keretében a boldogság órákat. A szülők nyilatkozatot írtak alá, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekeik részt vegyenek ebben a programban. Így az 1.a osztály szeptembertől tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.
Újra Boldog Iskola lettünk
Ünnepélyes keretek között, a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében szeptember 18-án a Budapest Kongresszusi Központban vettük át a Boldog Iskola címért járó oklevelet. A címátadó ünnepségen résztvevő mintegy kétezer pedagógust Prof. Dr. Bagdy Emőke videó üzenetben köszöntötte. Bagdy Bella megnyitó beszédét követően szakmai előadásokkal folytatódott a rendezvény.
2018/2019. TANÉV
Boldogságóra 8.
Áprilisban a boldogságórán „A három kiscsibe” című belga népmesét olvastam fel a gyerekeknek. Majd beszélgettünk a megoldásokról, a szereplőkről, az azokat ért sérelmekről és a megbocsátásról. Megosztottunk néhány hasonló élményt egymással.
Boldogságóra február
Február hónapban a Boldogságórán a megküzdésről beszélgettünk. Majd a gyerekeknek osztottam egy papírlapot, melyre felírták, hogy ki mivel küzd, mi okoz neki nehézséget. Utána összeszedtem, beletettem egy dobozba és mindenki húzott egyet belőle. Felolvasta mi áll a papírlapon és tanácsot adott, hogyan lehetne szerinte leküzdeni az ott álló problémát.
Boldogságóra 5.
Január hónapban a boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése volt. Az óra elején megnéztük Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mesét, majd megvitattuk a látottakat. Beszélgettünk arról, hogy mi különbözteti meg a kívánságot a saját magunk számára kitűzött céltól. A célhoz vezető út sokszor nem könnyű, találkozhatunk akadályokkal is!
Boldogságóra 3.
November hónapban boldogságóránk témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Az órát beszélgetéssel kezdtük családi, baráti kapcsolatokról meséltünk egymásnak. Sok érdekes történetet elevenítettek fel, évekre visszamenőleg is emlékeztek kedves, egymásnak örömet okozó eseményekre. Közmondásokat gyűjtöttünk a témával kapcsolatban és értelmeztük is azokat.
Boldogságóra 2.
Október hónapban a boldogságóra témája az optimizmus gyakorlása volt. A téma bevezetését prof. Bagdi Emőke rerlaxációs gyakorlatával kezdtük, arcizomlazítás játékosan. A gyakorlat mókássága hamarosan jó kedvet varázsolt minden gyermek lelkében. Meghallgattuk a hónap dalát: „Pozitív, pozitív gyerek vagyok, bármikor, bármire képes vagyok!” Megbeszéltük az optimizmus és a pesszimizmus szó jelentését, majd szituációs játékkal tudatosítottuk ezeket.
Boldog Iskola Címátadó
Örömmel tudatjuk, hogy október elsején átvettük a Boldog Iskola címet és szakmai csomagot Budapesten, az Erkel Színházban. A Boldogságóra programot olyan szakmai stáb vezeti, mint Prof. Dr. Bagdy Emőke, Prof. Oláh Attila és Bagdy Bella. Fő célkitűzése a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva az iskolás gyermekek csoportosan és egyénileg ismerjék meg a boldogság fő összetevőit.
Boldogságóra
Májusban osztályunk pályázatot készített a „Boldog Iskola” cím elnyeréséért. Örömmel olvastuk a nyáron az értesítést, hogy a mi iskolánk is csatlakozhat a Boldogságóra programhoz. A szülők nyilatkozatot írtak alá, hogy hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekeik részt vegyenek ebben a programban. Így a 4.a osztály szeptembertől tagja a Boldogságóra programnak, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki.