^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Teleki-történelemverseny

    Iskolánk két tanulója, Antóni Amira Debóra és Machó Hanna Réka 8. a-c osztályos tanulók részt vettek a mezőtúri Teleki Blanka Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium által meghirdetett XXII. Teleki-Történelemversenyen. A kori újkori magyar történelem témakörében kellett kutató munkát végezni, és többek között korabeli címert, valamint reneszánszkori szakácskönyvet készíteni.
    Bővebben...
  • 2 Iskolanyitogató a farsang jegyében

    A 2024-2025-ös tanévre tervezett beiskolázási programjaink sorát nyílt tanítási órák látogatásával egybekötött farsangi játszóházzal folytattuk. A szülőknek lehetőséget biztosítottunk arra, hogy betekintést nyerjenek a 4. évfolyamon folyó tanulmányi munkákba. Közben a leendő elsős tanító néniket is jobban megismerhették.
    Bővebben...
  • 3 OKOSTANTEREM

    Iskolánk tanulói és tanárai ma, 2024. január 8-án birtokba vehették és használhatják a Tudástermet, amely a 30-as teremben került kialakításra. Az EFOP-4.1.11-21-2021-00001 kódszámú, „Okostanterem, az állami fenntartású köznevelési intézmények digitális tanulást segítő tereinek fejlesztése” elnevezésű projekt sikeresen lezárult, elkészült az „okosterem”.
    Bővebben...
  • 4 Pilotprüfung Orosházán

    A mai délelőttön hat 8.a-c osztályos diákkal Orosházán jártunk a Táncsics Mihály Gimnáziumban, ahol megtekinthettük három 7. évfolyamos tanuló próbanyelvvizsgáját „Pilotprüfung”-ját. Ez azért nagyon fontos a nyelvvizsga előtt álló tanulóknak, hogy lássák, hogyan is fog zajlani a DSD I nyelvvizsga szóbeli része.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

 



Boldogságóra  - január -  1.c1 osztály

Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés januári témáját 2024-ben is, ami a céljaink és az önszeretet fontosságágát boncolgatja. Mottónknak Joe Vitale idézetét választottuk: „A jó cél az, amely kissé megrémiszt, de nagyon lelkesít.” Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom… című dalát, amit másodjára már minden gyermek énekelt és mozgással kísért.

Bővebben>>


Januári Boldogságóra: Célok, tervek a 3.c osztályban

“Hiszek annak fontosságában, hogy az ember célokat állítson maga elé. Ez adja meg az irányt, hogy merre menjünk és hogyan jussunk el oda. Ha nincsenek célok előttünk, sosem tudjuk meg, hogy elértük volna-e őket.“ Michael Jackson Januárban az újév első hónapjában szokás megfogalmazni, hogy mit is szeretnénk ebben az évben elérni, mit várunk tőle. A boldogság megéléséhez kiemelkedően fontosnak látszik olyan célok kitűzése, és az elérésükért tett erőfeszítések, amelyek értelmesek.

Bővebben>>


Boldogságóra – december – 1.c1 osztály

December közepén ismét boldogságórákat tartottunk iskolánk 1.c1 osztályában. A hónap témája „A jó cselekedetek gyakorlása”. Ez így most az ünnepek közeledtével még nagyobb szerepet kap, és a kis elsősök is számtalan történettel motiválták egymást a téma kapcsán, miközben Bagdi Bella kedves dalának refrénjét ismételgettük.

Bővebben>>


Boldogságóra az 5.a osztályban

BARÁTSÁGHÁLÓ

Az 5.a osztály 2023. november 27-én és 30-án a Boldogságóra program november havi témáját dolgozta fel, mely a Társas kapcsolatok volt. Az első alkalommal Marcel Proust „Legyünk hálásak azoknak az embereknek, akik boldoggá tesznek minket; ők a bájos kertészek, akik virágba borítják lelkünket.” idézet vezette rá a gyerekeket, mi is lehet a hónap témája.

Bővebben>>


Novemberi Boldogságóra a 3. c osztályban

A társas kapcsolatok elengedhetetlenek életünkben. Ahhoz, hogy lelki jóllétünk és egészségünk a megfelelő legyen, szükséges ápolni ezeket a kapcsolatokat. A foglalkozás bevezetése után tisztáztuk a témához kapcsolódó fogalmakat. Beszélgettünk arról, mitől jó egy kapcsolat, és mit kell tenni, hogy az is maradjon.

Bővebben>>


Boldogságóra

2023. november 27-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 1.c osztályában. A novemberi hónap témája a társadalmi kapcsolatok, az önbizalom fontossága és az egészséges önbecsülés. Mivel a gyerekek nagyon muzikálisak, Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalával indítottuk az órát. A kedves dalocskát könnyen memorizálták a gyerekek, és jókedvűen mozogtak rá.

Bővebben>>


Boldogságóra az 5.a osztályban

„Nem kell se fekete, se rózsaszín szemüveg!”

Az 5.a osztály 2023. október 24-én OPTIMIZMUS órán vett részt, mely a Boldogságóra program október havi témája. A szó hallatán a gyerekek megfogalmazták, hogy számukra mit jelent az optimizmus. Hamar rájöttek, hogy az optimizmus a pesszimizmus ellentéte. Így könnyebben sikerült nekik a hétköznapi életükből optimista példákat mondani: „Jól sikerül a matematika dolgozatom.”,

Bővebben>>


Újra Örökös Boldog Iskola lettünk

Örömmel tudatjuk, hogy a mai napon iskolánk újra megkapta az Örökös Boldog Iskola címet.  A Boldogságóra programot olyan szakmai stáb vezeti, mint Prof. Dr. Bagdy Emőke, Prof. Oláh Attila és Bagdy Bella. Fő célkitűzése a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva az iskolás gyermekek csoportosan és egyénileg ismerjék meg a boldogság fő összetevőit.

 

Bővebben>>


Boldogságóra az 1.c1 osztályban

Október 25-én boldogságórákkal indítottuk a napot az első osztályban. A október témája az optimizmus gyakorlása, a pozitív énkép alakítása/kialakítása volt. A téma jeligéje, mottója :  „Jobb veled a világ” , ami a plakátunk címét is viseli. A gyerekek előzetes feladatként kapták, hogy keressenek és vágjanak ki magazinokból, újságokból olyan képeket, ami őket felvidítja, vidámmá teszi.

Bővebben>>


Októberi Boldogságóra a 3.c osztályban

Az októberi Boldogságórát az optimizmus jegyében tartottuk. Az optimizmus nehéz téma, sok gyakorlásra van szükségünk. Sok beszélgetés, éneklés után egy újabb rávezető feladat következett. A szőnyeg segítségével hidat alkottunk, melyen az a tanuló mehetett át, aki örömteli dolgot tudott mondani.

Bővebben>>


Boldogságóra a 3.c osztályban - Hála hónapja

A 3.c osztály nagyon lelkesen indult neki az idei Boldoságóra Programnak is. Az első foglalkozáson a tavalyi évben szerzett tapasztalatokról beszélgettünk. Elmondták melyik volt a kedvenc témájuk, illetve daluk. A második foglalkozás alkalmával a Hála dallal indítottunk. Beszélgettünk róla, kinek mit jelent ez a szó, mikor érez ilyet.

Bővebben>>


Boldogságóra

Iskolánk 5.a osztályában 2023. szeptember 21-én a Hála Világnapján és szeptember 25-én tartottuk meg a 2023-2024-es tanév első boldogság óráit, melynek témája a HÁLA volt. Első napon áttekintettük érzelmeink skáláját. Nagy örömömre a gyerekek többsége a boldogság, magabiztosság, nagyrabecsülés, hála, szenvedély, örömteli várakozás, remény érzésével érkezett aznap az iskolába és csak páran éreztek unalmat és kétséget.

Bővebben>>


Boldogságóra

2022. szeptember 28-án megtartottuk első boldogság óráinkat iskolánk 1.c 1 osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Hálás vagyok című dalával indult a nap, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett. Megbeszéltük a gyerekekkel a hála fogalmát. Meglepően tisztában voltak vele, hogy kiknek és miért lehetnek hálásak.

Bővebben>>


Boldogságóra a 2.c osztályban

2023. május 31-én ismét boldogság órákat tartottunk iskolánk 2. c osztályában. A május hónap témája a testmozgás gyakorlása, annak fontossága. A motivációnk bőven megvolt, hiszen áprilisban a hónap csoportja lettünk, amit itt is, most is, hálás szívvel köszönünk. Az óra elején megbeszéltük, hogy miért fontos a rendszeres mozgás és a testi- lelki kapcsolódás. Ráhangolódtunk a témára.

Bővebben>>


Boldogságóra

2023.március 29-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. Az első tavaszi hónap témája – nem véletlenül – az apró örömök élvezete. Ráhangolódásként relaxációval indult az óra, amely az apró örömökre, a jelen pillanat élvezetére épült. Miután beleéltük magunkat az óra témájába, rengeteg történet, napi apró esemény került terítékre.

Bővebben>>


Boldogságóra a 2.c osztályban Megküzdési stratégiák – februári téma

Osztályunk nagy örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés februári témáját, a megküzdés fogalmának boncolgatását. Mivel a csodálatos Micimackó sok gyermek kedvence, és a nyelvezete is közel áll hozzájuk, így mindenki hamar megértette a „megküzdés” fogalmának lényegét. Az óra relaxálással indult, ahol eljutottunk egy kis csónakkal egy mesebeli szigetre.

Bővebben>>


Boldogságóra

2023. január 31-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. Az év első hónapjának témája a célok kitűzése és elérése.  Ráhangolódásként a fent idézett sorokkal indultunk, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett. Meglepődve tapasztaltam, milyen nagy érdeklődéssel fordultak a gyerekek mind a boldogság fogalma, mind a célkitűzések fontossága felé.

Bővebben>>


Boldogságóra a 2. c osztályban

A novemberi hónap boldogságóra programjának témája a társas kapcsolatok. Ennek jegyében épült fel a 2. c osztály órája is, ahol beszélgettünk az emberi kapcsolatokról, a barátság fontosságáról és a szerethető tulajdonságokról. Érintettük a társas intelligencia fogalmát, annak jótékony hatásait.

Bővebben>>


Boldogságóra / október – optimizmus / 2.c osztály

Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés októberi témáját, az optimizmust. Mottónknak Mike Pearl idézetét választottuk: „Amikor nem tudsz változtatni valamin, lásd meg benne a legjobbat!” Mivel nagyon találóan és egyszerűen fejezi ki az optimizmus lényegét, így minden gyermek hamar megértette a szó legmélyebb értelmét.

Bővebben>>


Boldogságórák a 2.c osztályban

2022. szeptember 30-án boldogság órákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Hálás vagyok című dalával indult az óra, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett.

Bővebben>>


A testmozgás gyakorlása         

   Boldogság óra a 7.a osztályban              

Kört alkottak a gyerekek és labdadobás közben mindenki mondott egy-egy gondolatot, ami az egészséges életmóddal kapcsolatban fontosnak tart. Így kezdtük a foglalkozást. A játék végén összegeztük az elhangzottakat: az egészségmegőrzésének nagyon fontos eleme a mindennapi mozgás, a rendszeres fizikai aktivitás a gyerekeknél is.

Bővebben>>


A megbocsátás gyakorlása

Boldogság óra a 7.a osztályban

A beszélgetőkörben sorra vettük, hogy melyek a leggyakoribb sérelmek melyekkel meg kell küzdeniük a gyerekeknek. Ilyen, pl. ha a legjobb barátunk elárul, ha a szerelmünk elárul, ha az osztálytársunk elfordul tőlünk, ha a szüleink nem foglalkoznak velünk kellőképpen.

Bővebben>>


 A Boldogságóra program 2021/22 tanévében, március hónapban, a Boldogság és öröm csoport, azaz az 1.c  osztály elnyerte a hónap csoportja címet! 

Bővebben>>


Apró örömök élvezete

Boldogság óra a 7.a osztályban

Henry Miller idézetének felolvasásával kezdtük a boldogság órát. „Abban a pillanatban, amikor valaki figyelmet szentel valaminek, legyen az akár egy fűszál, a dolog maga rejtélyes, bámulatos, leírhatatlanul pompás világgá változik.” A hétköznapokban rejlő apró örömök megtalálása és megélése elengedhetetlen ahhoz, hogy boldognak érezzük magunkat.

Bővebben>>


Az 1. osztály apró örömei Boldogság órán

Az apró örömök téma első foglalkozásán zenehallgatás közben pillangókat nyírtak és díszítettek a gyerekek. Ezt követően izgalommal várták, hogy mit fogunk csinálni a továbbiakban. A következő alkalommal, amikor elkészült a fa törzse és ágai, megbeszéltük, hogy ha valaki valamiért örömet érez, feltehet egy pillangót a fára.