^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail: altalanosiskola@mezobereny.hu

  • 1 Határtalanul Program Erdélyben

    Nagy izgalommal készültünk a Határtalanul Program keretében „Elek apó meséi: Erdélyi legendák és mondák nyomában” című kirándulásunk megvalósítására. Előkészítő órák keretében a 7. a-c, a 7. d és a 7. e osztály tanulóival együtt megismerkedtünk az Erdélyben élő magyarság létszámával, az államhatáron kívüli elhelyezkedés történelmi okaival, a meglátogatandó települések magyarságának történetével. Térképen megkerestük az úticéljainkat. Megvizsgáltuk Erdély összlakosságának etnikai összetételét.
    Bővebben...
  • 2 Színházban jártunk

    2023. május 25-én délután került sor mesebérletünk harmadik, egyben utolsó elődására. Így ismét a Békéscsabai Jókai Színházba látogattunk el iskolánk 86 tanulójával. Nagy érdeklődéssel vártuk Benedek Elek – Szente Éva: Égig érő fa című előadását, hiszen sokunk által ismert mese került feldolgozásra.
    Bővebben...
  • 3 Sikeres szereplés a JóPálya vetélkedő megyei döntőjében

    A 7.a-c osztály három tanulója, Eszenyi Gergő Noel, Kulich Dávid és Miklovicz Áron a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett JóPálya nevű háromfordulós vetélkedő megyei döntőjében 2. helyezést ért el. A versenyre Békés vármegyei általános iskolák 6-7. osztályos tanulói nevezhettek. A verseny első fordulójában egy a szakmákkal kapcsolatos online kérdőívet kellet kitölteniük a gyerekeknek
    Bővebben...
  • 4 Simonyi Zsigmond helyesírási verseny 2. fordulója

    Lezárult a XXVI. Kárpát-medencei Simonyi Zsigmond helyesírási verseny 2. fordulója, megszülettek az eredmények. A versenyszabályzat értelmében Magyarországon az 5–8. évfolyamról: minden megyéből évfolyamonként 1 fő I. helyezett tanuló; a fővárosból évfolyamonként 3 fő, az I–III. helyezett tanulók jutnak tovább a döntőbe.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Boldogságóra

2023.március 29-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. Az első tavaszi hónap témája – nem véletlenül – az apró örömök élvezete. Ráhangolódásként relaxációval indult az óra, amely az apró örömökre, a jelen pillanat élvezetére épült. Miután beleéltük magunkat az óra témájába, rengeteg történet, napi apró esemény került terítékre.

Bővebben>>


Boldogságóra a 2.c osztályban Megküzdési stratégiák – februári téma

Osztályunk nagy örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés februári témáját, a megküzdés fogalmának boncolgatását. Mivel a csodálatos Micimackó sok gyermek kedvence, és a nyelvezete is közel áll hozzájuk, így mindenki hamar megértette a „megküzdés” fogalmának lényegét. Az óra relaxálással indult, ahol eljutottunk egy kis csónakkal egy mesebeli szigetre.

Bővebben>>


Boldogságóra

2023. január 31-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. Az év első hónapjának témája a célok kitűzése és elérése.  Ráhangolódásként a fent idézett sorokkal indultunk, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett. Meglepődve tapasztaltam, milyen nagy érdeklődéssel fordultak a gyerekek mind a boldogság fogalma, mind a célkitűzések fontossága felé.

Bővebben>>


Boldogságóra a 2. c osztályban

A novemberi hónap boldogságóra programjának témája a társas kapcsolatok. Ennek jegyében épült fel a 2. c osztály órája is, ahol beszélgettünk az emberi kapcsolatokról, a barátság fontosságáról és a szerethető tulajdonságokról. Érintettük a társas intelligencia fogalmát, annak jótékony hatásait.

Bővebben>>


Boldogságóra / október – optimizmus / 2.c osztály

Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés októberi témáját, az optimizmust. Mottónknak Mike Pearl idézetét választottuk: „Amikor nem tudsz változtatni valamin, lásd meg benne a legjobbat!” Mivel nagyon találóan és egyszerűen fejezi ki az optimizmus lényegét, így minden gyermek hamar megértette a szó legmélyebb értelmét.

Bővebben>>


Boldogságórák a 2.c osztályban

2022. szeptember 30-án boldogság órákat tartottunk iskolánk 2.c osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Hálás vagyok című dalával indult az óra, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett.

Bővebben>>


A testmozgás gyakorlása         

   Boldogság óra a 7.a osztályban              

Kört alkottak a gyerekek és labdadobás közben mindenki mondott egy-egy gondolatot, ami az egészséges életmóddal kapcsolatban fontosnak tart. Így kezdtük a foglalkozást. A játék végén összegeztük az elhangzottakat: az egészségmegőrzésének nagyon fontos eleme a mindennapi mozgás, a rendszeres fizikai aktivitás a gyerekeknél is.

Bővebben>>


A megbocsátás gyakorlása

Boldogság óra a 7.a osztályban

A beszélgetőkörben sorra vettük, hogy melyek a leggyakoribb sérelmek melyekkel meg kell küzdeniük a gyerekeknek. Ilyen, pl. ha a legjobb barátunk elárul, ha a szerelmünk elárul, ha az osztálytársunk elfordul tőlünk, ha a szüleink nem foglalkoznak velünk kellőképpen.

Bővebben>>


 A Boldogságóra program 2021/22 tanévében, március hónapban, a Boldogság és öröm csoport, azaz az 1.c  osztály elnyerte a hónap csoportja címet! 

Bővebben>>


Apró örömök élvezete

Boldogság óra a 7.a osztályban

Henry Miller idézetének felolvasásával kezdtük a boldogság órát. „Abban a pillanatban, amikor valaki figyelmet szentel valaminek, legyen az akár egy fűszál, a dolog maga rejtélyes, bámulatos, leírhatatlanul pompás világgá változik.” A hétköznapokban rejlő apró örömök megtalálása és megélése elengedhetetlen ahhoz, hogy boldognak érezzük magunkat.

Bővebben>>


Az 1. osztály apró örömei Boldogság órán

Az apró örömök téma első foglalkozásán zenehallgatás közben pillangókat nyírtak és díszítettek a gyerekek. Ezt követően izgalommal várták, hogy mit fogunk csinálni a továbbiakban. A következő alkalommal, amikor elkészült a fa törzse és ágai, megbeszéltük, hogy ha valaki valamiért örömet érez, feltehet egy pillangót a fára.

Bővebben>>


Boldogság óra a 7.a-ban

A TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA

A Jobb veled a világ című dal meghallgatásával, jókedvűen kezdtük meg a harmadik foglalkozásunkat, melynek témája a társas kapcsolatok ápolása volt. Ezt követően a beszélgetőkört a témához kapcsolódó legfontosabb fogalmak meghatározásával indítottuk: barátság, bizalom, önbizalom, kötődés, megbocsájtás.

Bővebben>>


Megküzdési stratégiák

Boldogság óra a 7.a osztályban

Mindennapi életünk egyik legnagyobb kihívása, a stresszel való megküzdés. A váratlan helyzetekkel való megküzdésünket, cselekedeteinket és érzéseinket nagyban meghatározza a gondolkodási beállítódásunk.

Bővebben>>


A célok kitűzése és elérése

Boldogság óra a 7.a osztályban 

A január mindig egy új év kezdetét, új célokat és új lehetőségeket jelent. Ilyenkor mindenki értékeli az mögötte lévő évet, a megvalósult és a meg nem valósult céljait. Mi is ezt tettük a boldogság órán. Párokban a táblán lévő kérdéseket tettek fel egymásnak a gyerekek az elmúlt évvel kapcsolatban.

Bővebben>>


Boldogságóra az 1.c-ben

Társas kapcsolatok

Az első osztályosoknak nagy szükségük van a kötődésre és a bizalom kialakulására. Fontos, hogy az osztály minél hamarabb jó közösséget alkosson. Ezért is örültem, amikor kiderült, hogy novemberben ezzel a témával foglalkozhatunk. A ráhangoló dalokat szeretik a gyerekek, így az új dalt is örömmel fogadták.

Bővebben>>


Boldogság óra 7.a

Optimizmus gyakorlása

A beszélgetőkört a Lao-ce idézet felolvasásával kezdtem, melyet közösen értelmeztünk. Saját kis életükből való példákon keresztül közösen megfogalmaztuk a pesszimista, az optimista és a realista ember viselkedése közti különbséget. Azt, hogy hogyan magyarázzuk meg magunknak a velünk történt eseményeket nagyban befolyásolja, hogy hogyan reagálunk a körülöttünk zajló dolgokra.

Bővebben>>


Optimizmus a 3.a osztályban

A 3.a osztály is részese a Boldogságóra programnak. Október hónap központi témája  az „Optimizmus”. A gyermekek kedvelt témája volt, szívükhöz közel álló dallal a központban. A beszélgetőkör alkalmával mindenki elmondhatta gondolatait az optimizmus fontosságáról.

Bővebben>>


Boldogságóra az 1.c-ben avagy Október az optimizmus hava

Mindannyian saját élettapasztalatainkat a saját belső szűrőnkön keresztül értelmezzük. Az, hogy hogyan magyarázzuk meg magunknak az eseményeket (vagyis milyen a magyarázó stílusunk), kulcsfontosságú tényező abban, hogy hogyan reagálunk. A pesszimizmus, az optimizmus és a realizmus három markáns és egymással összefüggő magyarázó stílust képvisel.

Bővebben>>


Rajzban mondom el…

Boldogság óra a 7.a osztályban

Ebben a tanévben a 7.a osztály már ötödik éve lehet részese a „Boldog Iskola” keretében zajló boldogság óráknak. A Jobb Veled a Világ Alapítvány által kidolgozott program célja, a gyerekek pozitív életszemléletre való nevelése, tanítása.

Bővebben>>


Hálaszüret

Boldogságóra az 1.c-ben

A Boldogságprogram évek óta szerepel az iskolánkban. Az idei tanévtől az 1.c osztály is részese lehet ennek a kezdeményezésnek, melyet Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány dolgozott ki. A program a pozitív pszichológia vizsgálataira épül, melynek lényege a személyiségfejlesztés, a pozitív életszemléletre való képesség tanítása.

Bővebben>>


Boldogságóra 4.

A 2. a osztályban az órát azzal kezdtük, hogy körben leültünk és a neve kezdőbetűjével mindenki mondott egy képzeletbeli tárgyat, fogalmat, érzést, amit ajándékba hozott a többieknek. Például: „Szervusztok, Kati vagyok, hoztam nektek kedvességet.” A diákoknak meg kellett ismételni az előttük elhangzott neveket és fogalmakat is.