Boldogságóra - november - 2.c1 osztály
Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés novemberi témáját, ami a globális jóllétre és a társas kapcsolatok ápolására épül. Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: „Ha boldog vagy …” című dalát, amit nagyon hamar dúdoltak a gyerekek. Első feladatként, ökoiskola lévén, megbeszéltük, hogy miként tudunk bekapcsolódni a november 29-ei „Ne vásárolj semmit-nap”-hoz.
Boldogságóra - október - 2.c1 osztály
Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés októberi témáját, ami az optimizmus, remény, kitartás téma köré épül. Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát, amit minden gyermek azonnal énekelt és mozgással kísért. Első lépésként elkészítette minden tanuló a saját optimista szemüvegét, amiben szebbnek, derűsebbnek látja / láthatja a világot.
Boldogságóra a 4.c osztályban
Szeptember, a Hála hónapja
Csoportunk tagjai már elsős koruk óta a Boldogságprogram részesei, ezért negyedik alkalommal találkoznak a Hála témakörével. Mielőtt belevágtunk a havi témába, átbeszéltük mi is az a boldogság, illetve miről szólnak ezek az alkalmak. Felelevenítettük a 10 témát és néhány gondolatot fűztünk mindegyikhez.
Boldogságóra szeptemberi témája: A hála gyakorlása
2022. szeptember 24-án boldogságórákat tartottunk iskolánk 2.c1 osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála gyakorlása. Az órákat a Hála világnapjához (szeptember 21.) és a Szív világnapjához (szeptember 24.) csoportosítottuk. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem című dalával indult az óra, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett.
Boldogságóra / 1.c1 / Fenntartható boldogság
2024. június 18-án boldogság órákat tartottunk iskolánk 1.c1 osztályában. A júniusi hónap témája a „fenntartható boldogság”. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Jobb veled a világ c. dalával indult az óra, amit – kedves, könnyed szövege, dallama miatt – azonnal énekelt az osztály. Ezután a pozitív érzelmekről, társas támogatásról, optimális időzítésről, motivációról és a szokássá válásról beszélgettünk.
Boldogságóra májusban- 3.c osztály
Foglalkozásunkat egy szabadtéri átmozgatással kezdtük. A fűben ülve körben beszélgetőkörrel folytattuk tovább. Megbeszéltük mire jó a mozgás, miért elengedhetetlen része életünknek. Megismerkedtek az endorfin fogalmával, illetve a stressz megküzdésének mechanizmusáról is szó volt.
Boldogságóra /május – A testmozgás gyakorlása témakör / 1.c1
A május havi témakör egy nagyon fontos témát ölel át, a testmozgás és az egészséges életmód témakörét, ahol jelentősen érintve van a kitartás fontossága és a közösség összetartó ereje. Mottónkat nem véletlenül Arnold Schwarzeneggertől választottuk: „ Az edzés nem csak a testedet formálja, hanem a lelkedet is.”
Boldogságóra a 3.c osztályban
Április, a megbocsátás hónapja
Havi témánkat a Ho’oponopono című dallal indítottam. Sajnálom. Kérlek, bocsáss meg. Köszönöm. Szeretlek. Ez a 4 mondat állt segítségünkre, melyekkel egy ősi módszert alkalmaztunk. A ráhangolódás után beszélgetőkörrel folytattuk a foglalkozást. Mi a megbocsátás? Miért fontos? Miért van rá szükség? Szoktuk-e gyakorolni? Kinek kell megbocsátani?
Boldogságóra az 1.c1 osztályban
A megbocsátás gyakorlása
Az április havi témakör egy érzékeny, de annál fontosabb témát boncolgat, a megbocsátás témakörét. Mottónkat nem véletlenül József Attilától választottuk, hiszen születési dátumához kötődik a magyar költészet napja, ami szintén az áprilisi hónaphoz kapcsolódik. Miután Bagdi Bella zenéjével hangolódtunk az órára, megbeszéltük a gyerekekkel, hogy milyen folyamat a megbocsátás és milyen érzelmek kísérhetik.
Boldogságóra /2024. március – Apró örömök élvezete / 1.c1 osztály
Osztályunk ismét örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés márciusi témáját, mely az apró örömök élvezetét vette célba. A három tanórás témakör beszélgetéssel indult és ráébredtünk, hogy nap, mint nap mennyi szépség, élvezetes pillanat van az életünkben. Ami lehet csupán egy mosoly, egy versenyen való eredményes szereplés, de akár egy felhőben felfedezett figura is…
Boldogságóra a 3.c osztályban
Március, Apró örömök
A hónap témáját egy beszélgetőkörrel indítottuk. Mindenki elmondhatta jelenlegi, pillanatnyi állapota örömeit. Sokan valóban apró dolgokat is képesek észrevenni és értékelni. Ezt követően elvégeztük a légzőgyakorlatot. Meditatív jellegű feladat volt, melybe egészen belesimultak a gyerekek. A feladat lényege, hogy egymás hátának támaszkodva figyeljük meg a saját légzésünket, majd a társunkét és próbáljunk meg összehangolódni.
Boldogságóra – 1.c1 – február hónap / Megküzdési stratégiák
A februári boldogságóránk témája a megküzdés gyakorlása, a megküzdési stratégiák. Az órát Bagdi Bella zenéjével, lazító gyakorlatokkal indítottuk. Majd megbeszéltük magának a megküzdés szónak a jelentését, és azt, hogy mi mindennel kell megküzdenünk életünk során ahhoz, hogy jól élhessük az életünket, jól érezzük magunkat a bőrünkben. Mik azok a tudatos erőfeszítések, melyek segíthetnek legyőzni a kihívásokat, nehézségeket.
Boldogságóra a 3.c osztályban
Február a megküzdés hónapja
A téma bevezetéseképpen felolvastam a gyerekeknek a Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse? című történetet. Az ezt követő beszélgetés alkalmával hamar rátértek a lényegre. Minden nézőpont kérdése. Megpróbáltunk több, a hétköznapjaikból vett negatív töltetű mondatot átalakítani pozitívvá, megnézni az érem másik oldalát.
Boldogságóra - január - 1.c1 osztály
Osztályunk örömmel fogadta a tízhónapos személyiségfejlesztés januári témáját 2024-ben is, ami a céljaink és az önszeretet fontosságágát boncolgatja. Mottónknak Joe Vitale idézetét választottuk: „A jó cél az, amely kissé megrémiszt, de nagyon lelkesít.” Ráhangolódásként meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom… című dalát, amit másodjára már minden gyermek énekelt és mozgással kísért.
Januári Boldogságóra: Célok, tervek a 3.c osztályban
“Hiszek annak fontosságában, hogy az ember célokat állítson maga elé. Ez adja meg az irányt, hogy merre menjünk és hogyan jussunk el oda. Ha nincsenek célok előttünk, sosem tudjuk meg, hogy elértük volna-e őket.“ Michael Jackson Januárban az újév első hónapjában szokás megfogalmazni, hogy mit is szeretnénk ebben az évben elérni, mit várunk tőle. A boldogság megéléséhez kiemelkedően fontosnak látszik olyan célok kitűzése, és az elérésükért tett erőfeszítések, amelyek értelmesek.
Boldogságóra – december – 1.c1 osztály
December közepén ismét boldogságórákat tartottunk iskolánk 1.c1 osztályában. A hónap témája „A jó cselekedetek gyakorlása”. Ez így most az ünnepek közeledtével még nagyobb szerepet kap, és a kis elsősök is számtalan történettel motiválták egymást a téma kapcsán, miközben Bagdi Bella kedves dalának refrénjét ismételgettük.
Boldogságóra az 5.a osztályban
BARÁTSÁGHÁLÓ
Az 5.a osztály 2023. november 27-én és 30-án a Boldogságóra program november havi témáját dolgozta fel, mely a Társas kapcsolatok volt. Az első alkalommal Marcel Proust „Legyünk hálásak azoknak az embereknek, akik boldoggá tesznek minket; ők a bájos kertészek, akik virágba borítják lelkünket.” idézet vezette rá a gyerekeket, mi is lehet a hónap témája.
Novemberi Boldogságóra a 3. c osztályban
A társas kapcsolatok elengedhetetlenek életünkben. Ahhoz, hogy lelki jóllétünk és egészségünk a megfelelő legyen, szükséges ápolni ezeket a kapcsolatokat. A foglalkozás bevezetése után tisztáztuk a témához kapcsolódó fogalmakat. Beszélgettünk arról, mitől jó egy kapcsolat, és mit kell tenni, hogy az is maradjon.
Boldogságóra
2023. november 27-én boldogságórákat tartottunk iskolánk 1.c osztályában. A novemberi hónap témája a társadalmi kapcsolatok, az önbizalom fontossága és az egészséges önbecsülés. Mivel a gyerekek nagyon muzikálisak, Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalával indítottuk az órát. A kedves dalocskát könnyen memorizálták a gyerekek, és jókedvűen mozogtak rá.
Boldogságóra az 5.a osztályban
„Nem kell se fekete, se rózsaszín szemüveg!”
Az 5.a osztály 2023. október 24-én OPTIMIZMUS órán vett részt, mely a Boldogságóra program október havi témája. A szó hallatán a gyerekek megfogalmazták, hogy számukra mit jelent az optimizmus. Hamar rájöttek, hogy az optimizmus a pesszimizmus ellentéte. Így könnyebben sikerült nekik a hétköznapi életükből optimista példákat mondani: „Jól sikerül a matematika dolgozatom.”,
Újra Örökös Boldog Iskola lettünk
Örömmel tudatjuk, hogy a mai napon iskolánk újra megkapta az Örökös Boldog Iskola címet. A Boldogságóra programot olyan szakmai stáb vezeti, mint Prof. Dr. Bagdy Emőke, Prof. Oláh Attila és Bagdy Bella. Fő célkitűzése a pozitív pszichológia kutatásainak eredményeire építve és annak módszereit alkalmazva az iskolás gyermekek csoportosan és egyénileg ismerjék meg a boldogság fő összetevőit.
Boldogságóra az 1.c1 osztályban
Október 25-én boldogságórákkal indítottuk a napot az első osztályban. A október témája az optimizmus gyakorlása, a pozitív énkép alakítása/kialakítása volt. A téma jeligéje, mottója : „Jobb veled a világ” , ami a plakátunk címét is viseli. A gyerekek előzetes feladatként kapták, hogy keressenek és vágjanak ki magazinokból, újságokból olyan képeket, ami őket felvidítja, vidámmá teszi.
Októberi Boldogságóra a 3.c osztályban
Az októberi Boldogságórát az optimizmus jegyében tartottuk. Az optimizmus nehéz téma, sok gyakorlásra van szükségünk. Sok beszélgetés, éneklés után egy újabb rávezető feladat következett. A szőnyeg segítségével hidat alkottunk, melyen az a tanuló mehetett át, aki örömteli dolgot tudott mondani.
Boldogságóra a 3.c osztályban - Hála hónapja
A 3.c osztály nagyon lelkesen indult neki az idei Boldoságóra Programnak is. Az első foglalkozáson a tavalyi évben szerzett tapasztalatokról beszélgettünk. Elmondták melyik volt a kedvenc témájuk, illetve daluk. A második foglalkozás alkalmával a Hála dallal indítottunk. Beszélgettünk róla, kinek mit jelent ez a szó, mikor érez ilyet.
Boldogságóra
Iskolánk 5.a osztályában 2023. szeptember 21-én a Hála Világnapján és szeptember 25-én tartottuk meg a 2023-2024-es tanév első boldogság óráit, melynek témája a HÁLA volt. Első napon áttekintettük érzelmeink skáláját. Nagy örömömre a gyerekek többsége a boldogság, magabiztosság, nagyrabecsülés, hála, szenvedély, örömteli várakozás, remény érzésével érkezett aznap az iskolába és csak páran éreztek unalmat és kétséget.
Boldogságóra
2022. szeptember 28-án megtartottuk első boldogság óráinkat iskolánk 1.c 1 osztályában. A szeptemberi hónap témája a hála. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Hálás vagyok című dalával indult a nap, mely sok kérdést és még több hozzászólást fölvetett. Megbeszéltük a gyerekekkel a hála fogalmát. Meglepően tisztában voltak vele, hogy kiknek és miért lehetnek hálásak.
Boldogságóra a 2.c osztályban
2023. május 31-én ismét boldogság órákat tartottunk iskolánk 2. c osztályában. A május hónap témája a testmozgás gyakorlása, annak fontossága. A motivációnk bőven megvolt, hiszen áprilisban a hónap csoportja lettünk, amit itt is, most is, hálás szívvel köszönünk. Az óra elején megbeszéltük, hogy miért fontos a rendszeres mozgás és a testi- lelki kapcsolódás. Ráhangolódtunk a témára.