^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Idegen nyelvi verseny Füzesgyarmaton

    évfolyamról 2-2 angol és 2-2 német nyelvet tanuló diák mérettette meg magát. A diákoknak négy részből álló feladatlapot kellett kitölteni, amelyben hallásértés, olvasásértés, nyelvtani és játékos feladatok kaptak helyet.
    Bővebben...
  • 2 Március 15-i megemlékezés

    Iskolánk tanulói március 14-én ünnepelték az 1848-49-es forradalom és szabadságharc kitörésének 176. évfordulóját. Évtizedek óta emlékezünk 1848. március 15-re. Tesszük ezt azért, mert hiszünk abban, hogy fontos szem előtt tartani a múltat, és érdemes fenntartani a magyar nemzet nevét, nyelvét és helyét a világban. Megemlékezünk Petőfiről, Irinyiről, Jókairól, Batthyányról, Vasváriról, Kossuthról, Klapkáról, Bemről…
    Bővebben...
  • 3 A víz világnapja

    Minden évben március 22-én tartjuk a víz világnapját. Ezen a napon - hagyományainkhoz híven - mind az alsó tagozatos diákok, mind az őket tanító pedagógusok kék színű felsőruházatba öltöznek. A tanító nénik különböző feladatokkal készültek a diákok számára, amelyek jól illeszkedtek az aktuális tananyaghoz is. Mind a tanórai, mind a tanórán kívüli foglalkozások témája a VÍZ volt.
    Bővebben...
  • 4 Szépíró verseny

    2024. március 21-én, csütörtök délután került megrendezésre a Szépíró verseny megyei döntője a Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola szervezésében, Füzesgyarmaton. A versenyzők feladata az adott vers, illetve szöveg másolása volt meghatározott idő alatt. A zsűri több szempontot is figyelembe vett a pontozás során: az írott munka esztétikai összképe, a formai kivitelezés, a másolás pontossága, az íráskép rendezettsége.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális Témahét margójára – az ének-zene órákon

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége meghirdette másodszor is a köznevelésben 2017. április 3 – 7. között a Digitális Témahetet (DTH)

Iskolánk is csatlakozott, így a Társadalomtudományi munkaközösségünk is részt vállalt. Én az énekórai megvalósítást vállaltam.

A projekt célja a digitális kompetencia fejlesztése, az infokommunikációs eszközök, a technológia hatékony alkalmazása. Énekórán az éneklést helyezzük előnybe, de e mellett sokszor használunk hangzó anyagot, ami lehet CD, vagy internetről letöltött anyag, vagy online. Énekünket kísérhetjük vele. Természetesen nagy segítség a tankönyv anyagának kiegészítéséhez az interneten való keresgélés, azok feldolgozása.

Nem szokatlan számunkra, hogy énekórán is rendszeresen használjuk ezeket a lehetőségeket. Digitális táblákkal, tanulói laptopokkal jól felszerelt az iskola. Tisztában vagyok azzal, hogy a Z-generáció az IKT eszközök kezelésében is bizonyos esetekben megelőznek bennünket. A témahét kapcsán elgondolkoztam, hogy milyen pluszt lehet még hozzáadni az órákhoz.

Heti egy énekóra van egy-egy osztályban. Választásom a 6.d osztályra esett. Témánk a középkor. Annak művészeti stílusai, zenetörténeti vonatkozásai.

Használtuk már máskor az Okosdoboz feladatait.[1] Ezen az órán a tankönyvben szereplő információt megfűszereztük egy kis játékkal. A gyermekek párban dolgoztak. Egyikük papíralapú puzzle képet rakott ki, míg a másikuk ugyanazt a képet online felületen[2] tanulói laptoppal. Ismert volt már ez is. Az előkészített linkre kellett rákattintaniuk. Az adott képpel kapcsolatban lehetőség nyílt, hogy néhány mondatot mondjunk róla.

Következő „feladat” még új volt a tanulóknak. Ők készíthettek feladatokat. A Learningapps oldalon[3] számtalan feladatot lehet megoldani, illetve feladatokat készíteni. Az idő rövidsége miatt a „Legyen ön is milliomos” feladattípust mutattam meg nekik, amely mintájára készíthettek énekkel kapcsolatos feladatokat. A tanulók nagyon élvezték a feladatot. Egymásnak adták fel a feladványaikat.

Az óra végével tableten letöltött alkalmazásokat próbálgattunk. (Real piano, Xylophone, Dj Mix Drum Istrument) Legnagyobb sikert a Quiver alkalmazás aratott, ami ugyan nem kapcsolódik a zenéhez, de megfelelő kreativitással összekapcsolható.

A beszámoló teljességéhez hozzátartozik, hogy a tervezett órán felül az 5. a osztályban is rögtönöztünk egy ilyen órát. Ők már magyar órákon megismerték a learningapps-ban rejlő lehetőségeket. Ezt az ismeretet bővítettük az újabb feladattípussal.

Az ilyen jellegű projekteket mindenképpen jónak tartom, hiszen nem csak a tanulókat motiválja, hanem minket, pedagógusokat is arra ösztönöz, hogy nyitott szemmel járjunk a digitális világban. Megosszuk egymással, ha valami újdonsággal, munkánk során jól használható anyaggal találkozunk.

A képeket ide kattintva tekinthetik meg!

Szilágyi Ida Ilona

[1] http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/osszes-osztaly/enek-zene/osszes-temakor

[2] http://iothu.sharedby.co/eca2d8b5750bc009/?web=c005bf&dst=http%3A//www.flash-gear.com/npuz

[3] https://learningapps.org/

. mai.mezobereny.hu