^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Márton-napi megemlékezés

    November 11-e a naptárban ősi idők óta a téli évnegyed kezdő napja, amikor nagy eszem-iszomot rendeztek, hogy a következő esztendőre is jó termés legyen. A Márton-napi libalakomáról szóló első írásos beszámoló 1171-ből származik. A régi időkben Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét. Ekkor zárták le az éves gazdasági munkákat, s vette kezdetét a téli pihenő időszaka.
    Bővebben...
  • 2 Kulturális Napok Rajzpályázat

    Ebben a tanévben az alsó tagozatos tanulók a Kulturális Napok rendezvénysorozat keretén belül az „Olimpia és én” című rajzpályázaton vehettek részt. 2024. fontos sporteseménye volt a Párizsban megrendezett Olimpia. Iskolánk tanulói is figyelemmel követték a versenyeket, az éremátadókat és az olimpikonok köszöntését az Eiffel torony lábánál. A rajzaikban ezeket az élményeket adták vissza a gyerekek.
    Bővebben...
  • 3 Sportdélután a 2.c2 osztályban

    Vidám hangulatú családi sportdélutánon vettek részt iskolánk 2.c2 osztályos tanulói. Ez az esemény kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy a pedagógusok, szülők és gyerekek együtt vegyenek részt különféle sporttevékenységekben, így a szülők nemcsak passzív megfigyelőként voltak jelen, hanem aktív részesei voltak az eseményeknek.
    Bővebben...
  • 4 Koszorúzás

    Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata idei évben is megemlékezett Mezőberény város híres szülöttjéről, Orlai Petrics Somáról. Az emlékezés szavait tanulóink tolmácsolták élete fontosabb állomásainak felelevenítésével, illetve Petőfi Sándor a festőről írt versének szavalásával. Az emlékezést követően koszorúzásra került sor az iskola vezetősége, illetve az osztályok képviselői által.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális Témahét margójára – az ének-zene órákon

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége meghirdette másodszor is a köznevelésben 2017. április 3 – 7. között a Digitális Témahetet (DTH)

Iskolánk is csatlakozott, így a Társadalomtudományi munkaközösségünk is részt vállalt. Én az énekórai megvalósítást vállaltam.

A projekt célja a digitális kompetencia fejlesztése, az infokommunikációs eszközök, a technológia hatékony alkalmazása. Énekórán az éneklést helyezzük előnybe, de e mellett sokszor használunk hangzó anyagot, ami lehet CD, vagy internetről letöltött anyag, vagy online. Énekünket kísérhetjük vele. Természetesen nagy segítség a tankönyv anyagának kiegészítéséhez az interneten való keresgélés, azok feldolgozása.

Nem szokatlan számunkra, hogy énekórán is rendszeresen használjuk ezeket a lehetőségeket. Digitális táblákkal, tanulói laptopokkal jól felszerelt az iskola. Tisztában vagyok azzal, hogy a Z-generáció az IKT eszközök kezelésében is bizonyos esetekben megelőznek bennünket. A témahét kapcsán elgondolkoztam, hogy milyen pluszt lehet még hozzáadni az órákhoz.

Heti egy énekóra van egy-egy osztályban. Választásom a 6.d osztályra esett. Témánk a középkor. Annak művészeti stílusai, zenetörténeti vonatkozásai.

Használtuk már máskor az Okosdoboz feladatait.[1] Ezen az órán a tankönyvben szereplő információt megfűszereztük egy kis játékkal. A gyermekek párban dolgoztak. Egyikük papíralapú puzzle képet rakott ki, míg a másikuk ugyanazt a képet online felületen[2] tanulói laptoppal. Ismert volt már ez is. Az előkészített linkre kellett rákattintaniuk. Az adott képpel kapcsolatban lehetőség nyílt, hogy néhány mondatot mondjunk róla.

Következő „feladat” még új volt a tanulóknak. Ők készíthettek feladatokat. A Learningapps oldalon[3] számtalan feladatot lehet megoldani, illetve feladatokat készíteni. Az idő rövidsége miatt a „Legyen ön is milliomos” feladattípust mutattam meg nekik, amely mintájára készíthettek énekkel kapcsolatos feladatokat. A tanulók nagyon élvezték a feladatot. Egymásnak adták fel a feladványaikat.

Az óra végével tableten letöltött alkalmazásokat próbálgattunk. (Real piano, Xylophone, Dj Mix Drum Istrument) Legnagyobb sikert a Quiver alkalmazás aratott, ami ugyan nem kapcsolódik a zenéhez, de megfelelő kreativitással összekapcsolható.

A beszámoló teljességéhez hozzátartozik, hogy a tervezett órán felül az 5. a osztályban is rögtönöztünk egy ilyen órát. Ők már magyar órákon megismerték a learningapps-ban rejlő lehetőségeket. Ezt az ismeretet bővítettük az újabb feladattípussal.

Az ilyen jellegű projekteket mindenképpen jónak tartom, hiszen nem csak a tanulókat motiválja, hanem minket, pedagógusokat is arra ösztönöz, hogy nyitott szemmel járjunk a digitális világban. Megosszuk egymással, ha valami újdonsággal, munkánk során jól használható anyaggal találkozunk.

A képeket ide kattintva tekinthetik meg!

Szilágyi Ida Ilona

[1] http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/osszes-osztaly/enek-zene/osszes-temakor

[2] http://iothu.sharedby.co/eca2d8b5750bc009/?web=c005bf&dst=http%3A//www.flash-gear.com/npuz

[3] https://learningapps.org/

. mai.mezobereny.hu