^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Kémiai kísérlet vagy varázslat?

    Idén ismét ellátogatott Kiss Péter kémiatanár kollégám az iskolánkba. Idén is elkápráztatott bennünket látványosabbnál látványosabb kísérleteivel.Gyártott elefántfogkrémet, villámokat zárt kémcsőbe, PET palackot repített a levegőbe, meggyújtotta a saját kezét, színes füstöket eregetett az udvaron, stb.
    Bővebben...
  • 2 Fenntarthatósági Témahét 3-4. évfolyam

    Ebben a tanévben is kapcsolódtunk a Fenntarthatósági Témahét programsorozatához. Több projektből választhattak a tanító nénik. Figyelembe vették a gyerekek érdeklődését, tanulmányaikat, megerősítendő tudásukat. Tanórákon, szakkörökön és napköziben is több figyelmet fordítottuk ezen a héten a tudatos környezetvédelemre.
    Bővebben...
  • 3 Boldogságóra a 3.c osztályban Április, a megbocsátás hónapja

    Havi témánkat a Ho’oponopono című dallal indítottam. Sajnálom. Kérlek, bocsáss meg. Köszönöm. Szeretlek. Ez a 4 mondat állt segítségünkre, melyekkel egy ősi módszert alkalmaztunk. A ráhangolódás után beszélgetőkörrel folytattuk a foglalkozást. Mi a megbocsátás? Miért fontos? Miért van rá szükség? Szoktuk-e gyakorolni? Kinek kell megbocsátani?
    Bővebben...
  • 4 „Kertész leszek, fát nevelek…” Digitális témahét a 2.c osztályban

    Azzal kezdtük a hetet, hogy meghallgattuk Koncz Zsuzsa dalát, amely nagyon megindította a gyerekeket. Életkoruknak megfelelően, természetesen ők azt hallották ki a szövegből, hogy meg kell mentenünk a Földünket, és azon kezdtek el ötletelni, hogy mi mit tehetünk ezért. Arra jutottunk, hogy a héten kertészkedni fogunk….
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Happy-hét a vízfogyasztás népszerűsítéséért - a felső tagozaton

Az idei Happy hét mozgalmasan telt az 5. b osztályban.

Március 22-én, a Víz világnapján, kék színű pólóban, pulóverben jöttünk iskolába, ezzel is tisztelegve a neves nap előtt. Hosszasan beszélgettünk a vízről, a víz élettani szerepéről, a vizek védelméről, a szennyezésről, a klímaváltozás vízre gyakorolt hatásairól. Megnéztünk egy kisfilmet, mondókát a víz körforgásáról, amivel felelevenítettük az alsó tagozaton tanultakat. Páros munkában plakátokat készítettek a gyerekek a megbeszéltek alapján (másnap, technika órán fejezték be a rajzokat), melyeket kiállítottunk a tanteremben. A témába illő figyelemfelhívó transzparenseket tettünk ki az osztályba, ezzel is ráirányítva a figyelmet a víz fontosságára.

Március 24-én, magyarórán, szövegértési feladatlapot oldottunk meg Mennyi vízre van szüksége egy elefántnak? címmel.

Március 25-én, osztályfőnöki órán tableteken vízzel kapcsolatos rejtvényeket, szókeresőket oldottunk meg.

Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat a Happy héten.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Ancsinné Francziszky Klára/

A 6.a-c osztály etika csoportjában is foglalkoztunk a víz témakörével, a víz ökológiai lábnyomának csökkentésével.

A tanulók a www.menti.com segítségével, tabletek használatával szavazhattak arra a kérdésekre, hogy a Föld folyékony vízkészletének hány százaléka friss víz, valamint hány kockacukornak megfelelő cukrot tartalmaz 3 dl cola.

Plakátok készültek a vízfogyasztás csökkentése címmel, amelyhez segédanyagot nyomtatott és digitális formában is kaptak. Az internetes tartalmat QR kód segítségével keresték meg.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Pálföldi Szilvia/

A 6.e osztályban, 2022. március 21-i héten minden nap 10 percet szántunk egy-egy vizes témára, melyet a tanulókkal megbeszéltünk: vízfelhasználás, takarékosság az ivóvízzel, esővíz gyűjtése, öntözés, környezettudatos magatartás. Ezeknek a feldolgozott témáknak megfelelően készítették el munkáikat legóból, illetve készült egy plakát.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Ignácz Ágnes/

A Happy héten, melyet csatlakoztattam a víz világnapjával, március 22-ével, igyekeztünk a vízfogyasztás népszerűsíteni a 7.a és a 7.d osztályokban. A gyerekek megtanulták, hogy a tiszta víz a legjobb szomjoltó! Az emberi test nagy része víz, de a nap során izzadással, bőrön át történő párologtatással, légzéssel és ürítéssel vizet veszít. A szervek megfelelő működésének érdekében az elvesztett vízmennyiséget folyamatosan pótolni kell. Egészséges felnőtt esetében a napi folyadékszükséglet kb. 2-2,5 liter. A 7 a és a 7 d osztályokban a vízről kísérleteket mutattunk be. A tanóra fő célja az ásványvízbevitel növelése, ezzel párhuzamosan a cukros, szénsavas üdítők fogyasztásának csökkentése volt. A gyerekekkel megismertetettem a magas energia tartalmú italok háttérbe szorítását és a vízfogyasztás népszerűsítését szorgalmaztam. Beszélgettünk a gyermekkori elhízásról a 21. század egyik legsúlyosabb népegészségügyi problémáiról. Fontosnak tartottam a mindennapi mozgást, a túlsúlyos és elhízott gyermekek akár 80%-a felnőttkorában is súlyproblémákkal küzd. Ezeket az akadályokat szeretnék elkerülni addig, amíg nem késő.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Tóth Zoltánné/

A 8.e osztályos tanulókkal osztályfőnöki órán prezentációt néztünk meg a vízfogyasztás jelentőségével kapcsolatban. A prezentáció értelmezésében a tanulók is aktívan közreműködtek egy-egy dia bemutatásával. Felmértük az osztály vízfogyasztási szokásait, keresztrejtvény töltöttünk ki, interaktív feladatokat oldottunk meg, s vita segítségével próbáltuk érveket gyűjteni a vízfogyasztás mellett, cukrozott italok fogyasztása ellen.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Károlyiné Schäfer Szilvia/

. mai.mezobereny.hu