^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Kémiai kísérlet vagy varázslat?

    Idén ismét ellátogatott Kiss Péter kémiatanár kollégám az iskolánkba. Idén is elkápráztatott bennünket látványosabbnál látványosabb kísérleteivel.Gyártott elefántfogkrémet, villámokat zárt kémcsőbe, PET palackot repített a levegőbe, meggyújtotta a saját kezét, színes füstöket eregetett az udvaron, stb.
    Bővebben...
  • 2 Fenntarthatósági Témahét 3-4. évfolyam

    Ebben a tanévben is kapcsolódtunk a Fenntarthatósági Témahét programsorozatához. Több projektből választhattak a tanító nénik. Figyelembe vették a gyerekek érdeklődését, tanulmányaikat, megerősítendő tudásukat. Tanórákon, szakkörökön és napköziben is több figyelmet fordítottuk ezen a héten a tudatos környezetvédelemre.
    Bővebben...
  • 3 Boldogságóra a 3.c osztályban Április, a megbocsátás hónapja

    Havi témánkat a Ho’oponopono című dallal indítottam. Sajnálom. Kérlek, bocsáss meg. Köszönöm. Szeretlek. Ez a 4 mondat állt segítségünkre, melyekkel egy ősi módszert alkalmaztunk. A ráhangolódás után beszélgetőkörrel folytattuk a foglalkozást. Mi a megbocsátás? Miért fontos? Miért van rá szükség? Szoktuk-e gyakorolni? Kinek kell megbocsátani?
    Bővebben...
  • 4 „Kertész leszek, fát nevelek…” Digitális témahét a 2.c osztályban

    Azzal kezdtük a hetet, hogy meghallgattuk Koncz Zsuzsa dalát, amely nagyon megindította a gyerekeket. Életkoruknak megfelelően, természetesen ők azt hallották ki a szövegből, hogy meg kell mentenünk a Földünket, és azon kezdtek el ötletelni, hogy mi mit tehetünk ezért. Arra jutottunk, hogy a héten kertészkedni fogunk….
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

DIGITÁLIS TÉMAHÉT A MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM, VALAMINT A NÉMET NYELV TANÓRÁKON

A mindennapi élet már elképzelhetetlen az internet és az okos eszközök jelenléte nélkül, és használata egyre inkább átszövi az oktatás színtereit is. Korosztálytól függetlenül minden diák szívesen veszi kezébe a telefont, táblagépet, így történt ez a Digitális témahéten is, amikor a kicsik (4. a osztály) és nagyok (8. a osztály) egy térkép segítségével QR-kódok után kutattak az iskola épületében német nyelv órákon. A kódok leolvasása után egy feladatot oldottak meg a táblagép segítségével, és a sikeres megoldás után indultak tovább a következő helyszínre. Több készséget használva, élvezték a kutatást, a játékot és a közös munkát.

Az 5. c osztály tanulói magyar nyelv és irodalom órákon Petőfi Sándor Úti levelek című prózai művét dolgozták fel. A mű elolvasása és feldolgozása mellett a hungaricum fogalmának meghatározására és nemzeti értékeink elemzésére is sor került. Megbeszélték, mit jelent a kulturális örökség, hogyan kapcsolódik ez a téma a szülőföldhöz, a magyar tájhoz szorosan. A témához kapcsolódóan keresgéltek az interneten. Megnézték tableteken azokat a tájakat, amelyeket említ a mű, a hozzájuk kapcsolódó hungaricumokat, nemzeti értékeket. Csapatokban dolgoztak, online kvízeket töltöttek ki a gyerekek. Végül minden csapatnak egy-egy produktumon kellett megjeleníteni mindazt, amit tanultak a műről és a témáról. Az órák célja az volt, hogy a tanulók fejlesszék digitális kompetenciájukat, könnyen eligazodjanak a digitális térben, valamint tudjanak véleményt alkotni arról, miért jó magyarnak lenni, miért jó ezen a vidéken élni. A jó hangulat, az egymásra utaltság, a sok-sok új ismeret közelebb hozta a gyerekeket a szülőföld, a haza, az otthon témához.

A 6. a-c osztályban magyar nyelv és irodalom órákon Arany János: Toldi című műve összefoglalása volt a téma ezen a héten. A tanulók csoportokban, tableteken online feladatok megoldásával elevenítették fel a Toldi történetét, a műről tanultakat. Megismerkedtek és játszottak az Okosdoboz és a Wordwall.net feladataival, használták a Learningapps.org alkalmazást. QR-kódok leolvasásával is oldottak meg feladatokat, és a Digitális témahét zárásaként elkészítették Toldi Miklós címerét a QuiverVision.com alkalmazás segítségével. A változatos feladatok megoldása során fejlődött a tanulók együttműködési készsége, és átismételték a Toldi keletkezéséről, szerkezetéről, cselekményéről, szereplőiről tanultakat.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg!         

Társadalomtudományi, idegen nyelvi és művészeti munkaközösség

. mai.mezobereny.hu