^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Kémiai kísérlet vagy varázslat?

    Idén ismét ellátogatott Kiss Péter kémiatanár kollégám az iskolánkba. Idén is elkápráztatott bennünket látványosabbnál látványosabb kísérleteivel.Gyártott elefántfogkrémet, villámokat zárt kémcsőbe, PET palackot repített a levegőbe, meggyújtotta a saját kezét, színes füstöket eregetett az udvaron, stb.
    Bővebben...
  • 2 Fenntarthatósági Témahét 3-4. évfolyam

    Ebben a tanévben is kapcsolódtunk a Fenntarthatósági Témahét programsorozatához. Több projektből választhattak a tanító nénik. Figyelembe vették a gyerekek érdeklődését, tanulmányaikat, megerősítendő tudásukat. Tanórákon, szakkörökön és napköziben is több figyelmet fordítottuk ezen a héten a tudatos környezetvédelemre.
    Bővebben...
  • 3 Boldogságóra a 3.c osztályban Április, a megbocsátás hónapja

    Havi témánkat a Ho’oponopono című dallal indítottam. Sajnálom. Kérlek, bocsáss meg. Köszönöm. Szeretlek. Ez a 4 mondat állt segítségünkre, melyekkel egy ősi módszert alkalmaztunk. A ráhangolódás után beszélgetőkörrel folytattuk a foglalkozást. Mi a megbocsátás? Miért fontos? Miért van rá szükség? Szoktuk-e gyakorolni? Kinek kell megbocsátani?
    Bővebben...
  • 4 „Kertész leszek, fát nevelek…” Digitális témahét a 2.c osztályban

    Azzal kezdtük a hetet, hogy meghallgattuk Koncz Zsuzsa dalát, amely nagyon megindította a gyerekeket. Életkoruknak megfelelően, természetesen ők azt hallották ki a szövegből, hogy meg kell mentenünk a Földünket, és azon kezdtek el ötletelni, hogy mi mit tehetünk ezért. Arra jutottunk, hogy a héten kertészkedni fogunk….
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét természettudományos órákon

Az idei tanévben hetedik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahét programot. Az eseménybe, az elmúlt néhány évhez hasonlóan, iskolánk és munkaközösségünk is bekapcsolódott. A program célja többek között, hogy fejlessze a tanulók digitális kompetenciáit Intézményünkben mindennapi életünk része a digitális eszközök használata, azonban ez a program minden évben hoz valami újat, az a megszokottól eltérőt a foglalkozásokba.

A 8. e osztályosok biológia órán a hormonrendszerről tanultakat ismételték át A LearningApps felületén lévő feladatok mellett a tanulók által leginkább kedvelt Kahoot! alkalmazást is használták. Magabiztosan kezelték a tableteket a páros munka közben. A digitális eszközök és alkalmazások nagymértékben motiválták a tanulókat, a kicsengetés ellenére újabb és újabb feladatokat szerettek volna még megoldani. Osztályfőnöki órán az internet használat veszélyeiről beszélgettek, ehhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg az e-táblán. A tanulók beszéltek saját internetezési szokásaikról, elmondták saját tapasztalataikat a témával kapcsolatban. Szó volt vírusküldésről, profil feltörésről, hamis információkról. Többen most döbbentek rá, hogy milyen káros hatása lehet, ha felelőtlenül posztolgatnak magukról.

A 6. e osztályosok természettudomány órán a rétek és mezők életközössége témáját dolgozták fel tabletek alkalmazásával. A tanóra ilyen módon megtartása érdekesebbé tette a tananyagot a tanulóknak. A több vizuális hatás, képek, játékos feladatok, tabletek kezelése aktívabb munkára sarkalta őket. Megtapasztalhatták az önállóbb, gyakorlatias tanulást, miközben megtapasztalhatták a természettudomány, a műszaki tudomány és az informatika kapcsolatát.

A 7. c, 7. e, 8. c és 8. d osztályosok matematika órán a mentimeter.com alkalmazást próbálhatták ki. Munka közben interaktív és hagyományos formában oldottak meg feladatokat. Téma az egyenletek megoldása, illetve geometriai ismeretek voltak, amelyeket kiegészítettek a bankjegyekkel kapcsolatos feladattal. A tanórán páros munkában volt lehetősége a tanultak ismétlésére, felidézésére. Arra is volt példa minden csoportban, hogy a felmerülő technikai problémákat hogyan lehet megoldani, illetve áthidalni, miközben türelem és a kitarás sem fogy el. A tanórák jó hangulatban, aktív munkával teltek.

A témahét közben kiderült, hogy tanítványaink digitális kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Legtöbben jól kezelik a különböző eszközöket, felületeket. Rugalmasan alkalmazkodnak a változó feltételekhez, segítik egymást a technikai problémák felmerülésekor. Azonban a folyamatosan változó körülményekhez folyamatos tanulásra van szüksége ezen a téren is mindenki számára az egyensúly fenntartása érdekében.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

. mai.mezobereny.hu