^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Kémiai kísérlet vagy varázslat?

    Idén ismét ellátogatott Kiss Péter kémiatanár kollégám az iskolánkba. Idén is elkápráztatott bennünket látványosabbnál látványosabb kísérleteivel.Gyártott elefántfogkrémet, villámokat zárt kémcsőbe, PET palackot repített a levegőbe, meggyújtotta a saját kezét, színes füstöket eregetett az udvaron, stb.
    Bővebben...
  • 2 Fenntarthatósági Témahét 3-4. évfolyam

    Ebben a tanévben is kapcsolódtunk a Fenntarthatósági Témahét programsorozatához. Több projektből választhattak a tanító nénik. Figyelembe vették a gyerekek érdeklődését, tanulmányaikat, megerősítendő tudásukat. Tanórákon, szakkörökön és napköziben is több figyelmet fordítottuk ezen a héten a tudatos környezetvédelemre.
    Bővebben...
  • 3 Boldogságóra a 3.c osztályban Április, a megbocsátás hónapja

    Havi témánkat a Ho’oponopono című dallal indítottam. Sajnálom. Kérlek, bocsáss meg. Köszönöm. Szeretlek. Ez a 4 mondat állt segítségünkre, melyekkel egy ősi módszert alkalmaztunk. A ráhangolódás után beszélgetőkörrel folytattuk a foglalkozást. Mi a megbocsátás? Miért fontos? Miért van rá szükség? Szoktuk-e gyakorolni? Kinek kell megbocsátani?
    Bővebben...
  • 4 „Kertész leszek, fát nevelek…” Digitális témahét a 2.c osztályban

    Azzal kezdtük a hetet, hogy meghallgattuk Koncz Zsuzsa dalát, amely nagyon megindította a gyerekeket. Életkoruknak megfelelően, természetesen ők azt hallották ki a szövegből, hogy meg kell mentenünk a Földünket, és azon kezdtek el ötletelni, hogy mi mit tehetünk ezért. Arra jutottunk, hogy a héten kertészkedni fogunk….
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Séta a természetben

„Ha igazán szereted a természetet, mindenhol megtalálod a szépséget.”

                                                                  Vincent Van Gogh

A természet tavasszal megkezdi ébredését, melynek apró változásait nyomon követtük nap, mint nap tanórán, iskolába menet, vagy csak kitekintve a tanterem ablakain. Az alsó tagozat 1-2. évfolyamán június 8-án „Séta a természetben” elnevezéssel témanapot tartottunk.

A természet ajándék, melyre rá kell csodálkoznunk, észre kell vennünk, óvnunk, vigyáznunk kell.

1.a osztályosok Ligeti sétájuk során a zöld növényzet hűs árnyékában, friss levegőn sétálva, mozogva, tornázva töltötték délelőttjüket. Megtapasztalva, hogy az egészséges életmód részeként a mozgás, a friss levegőn való séta nem is olyan nehezen megvalósítható, hiszen városunk számos pontján, lakóhelyéhez közel mindenki találhat ehhez hasonló helyeket.

1.c osztály tanulói a témanap keretében a Ligetben figyelték meg a természetes életközösséget. Megszámolták, hogy egy adott helyen hány féle növény él. Megfigyelték, hogy milyen állatok találnak táplálékot és búvóhelyet. A növényeket letakarták üvegpohárral és a pohárra lecsapódott pára megmutatta, hogy a növények is párologtatnak. A nagy szárazság miatt hosszabb időre volt szükségük ennek a megfigyelésére. Fontos, hogy a gyermekek megismerjék, tudják, hogy milyen növények élnek környezetükben, felismerjék, megismerjék jótékony tulajdonságaikat. Nagy érdeklődéssel, kíváncsian figyelik meg a vadon élő állatok, bogarak, kismadarak, apró vadak viselkedését, életét. Tanítva, nevelve és példát mutatva arra, hogyan kell felelősségteljesen viselkednünk, gondoznunk az élőlényeket.

Az 1.a-c tanulói örömmel fedezték fel környezetüket, a fák, bokrok, virágok tulajdonságait, feladatlap segítségével indultak sétájukra, ahol jelölni kellett, ha pillangót, hernyót, lóherét, csigát, hangyát, lila színű virágot, faágat, farönköt és további sok érdekes látnivalót láttak. Figyelmük középpontjában a természet volt, a csend, a koncentrálás, mely segítette őket feladatmegoldásunkban. Majd laminált lapon falevelek beazonosításával, határozták meg milyen fa, vagy bokor mellett állnak. Páros és csoportmunkában dolgoztak.

2.a-c osztályosok kincsvadászatot rendeztek a Városi Ligetben. Feladatuk volt, hogy figyeljék meg a nyári „erdőt”, az időjárást, a növényeket, az állatokat, párokban gyűjtsenek különböző anyagú, színű, formájú kincseket. Azután ezeket a szempontoknak megfelelően rendezzék is el a tojástartóban. Az iskolába visszaérve megbeszélték a látottakat, majd megcsodálták egymás kincseit.

A 2.d osztály a mezőgazdasági területek messzire elnyúló búzatáblái, kukoricaföldjei között sétálva szemlélték a természet csodáit.

A természet közvetlenül látható és rejtett kincseinek csodáit láthattunk, tapasztalhattuk meg. Ajándékai bárki számára elérhetőek, és adottak, gyermekek és pedagógusok ma is elfogadtuk, befogadtuk az ajándékot, és bízom benne, hogy mindez megmarad, nyomot hagy szívünkbe, mellyel gazdagodhatunk.

„A természet varázsát ontja bőven. A fűben, a virágban és a kőben...”

W. Shakespeare

 

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Fülöpné Dombi Ottilia, tanító

. mai.mezobereny.hu