Digitális témahét az alsó tagozaton
Ebben a tanévben is jónéhány alsó tagozatos osztályunk csatlakozott a digitális témahét országos programjához.
Az 1.c osztály tanulói a tavasz jellegzetességeivel ismerkedtek meg, elsősorban digitális eszközök segítségével. Nemcsak a digitális táblát, már a tanulói tableteket is biztonságosan használták a különböző ismertek elsajátítására, gyakorlására.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
A 2. a-c osztályosok a város nevezetességeivel ismerkedtek meg a QR-kódok segítségével, a napköziben pedig arról beszélgettek, hogy kinek, milyen okoseszköze van otthon. Délutánonként különböző webes alkalmazásokkal, gyakorló feladatokkal ismerkedhettek meg a gyerekek.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
A 3. a-c osztály is nagyon lelkesen vetette bele magát ebbe a témahétbe. Választott témájuk: Posztolj verset!
Kis István Mihály: Tavasz c. versét mondták hangrögzítőre a gyerekek, amit előzetesen mindannyian megtanultak. Ezt egy társuk rögzítette. Ezután a versszakokban zajló tavaszi történéseket, momentumokat jelenítették meg hatalmas plakátokon. Ez igazi csapatmunka volt, mindenki kellett a gyönyörű rajzok elkészüléséhez.
Ezeket a plakátokat lefotózták és a hangfelvétellel egyeztetve, alkottak egy ppt-t.
Igazi élmény volt nekik együtt dolgozva, egymást segítve létrehozni ezt a különleges dolgot.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
A 4. a osztály a robotika világába kalandozott a Beebot-tal. A gyerekek ennek a kedves kis eszköznek a segítségével ismerkedhettek meg a programozás alapjaival.
A robotika mellett csapatokban QR kódokat olvastak, illetve a magyar órák témaköreihez kapcsolódva prezentációkat készítettek.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Bélmegyeren a digitális témahetet a gólyamadár köré csoportosították. Indításként a youtube segítségével gólyákat hajtogattak és gólyafészket ragasztottak hullámkartonból, csomagolópapírból. A tanulók a Wikipédián adatokat gyűjtöttek a fehér és fekete gólyákról, majd megnéztek egy ismeretterjesztő filmet. A kisiskolások nagy lelkesedéssel oldották meg a LearningApps és a wordwall feladatait. A nagyobbak feladatlap formájában számot adtak a j-ly-s szavak helyesírásából. Betűhálóban j-ly betűs állatokat, foglalkozásokat kerestek. A kisebbek e-táblán madarakat csoportosítottak. Rögzítés céljából dominóztak, memória kártyával játszottak. A tanult ismereteket szófelhő készítésével megszilárdították. A témahét is hozzásegítette a tanulókat a szókincsük gyarapodásához és szövegértésük, helyesírási készségük, szociális és digitális kompetenciájuk fejlődéséhez.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Összességében elmondhatjuk, hogy diákjaink nyitottak az újra, a változatosságra, és rendkívül jól érzik magukat a digitális eszközök világában. Ugyanakkor folyamatos feladatunk, hogy megismertessük velük az internet, a különböző webes felületek és az okos eszközök biztonságos használatát.
Szentkutiné Ollé Ágnes