Székhely
Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium
5650 Mezőberény, Petőfi út 17-19.
Telefon: +36 66 515-573
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tagintézmény:
Mezőberényi Általános Iskola Alapfokú Művészeti Tagintézménye
5650 Mezőberény, Luther tér 1.
Telephely:
Mezőberényi Általános Iskola Bélmegyeri telephelye
5643 Bélmegyer, Petőfi u. 27-29.
A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium bemutatása
A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és hat telephelyen látja el feladatait.
Köznevelési alapfeladataink:
Általános iskolai nevelés-oktatás:
Sportiskolai feladat:
Alapfokú művészetoktatás:
Egyéb köznevelési foglalkozás:
Iskolai könyvtár
A 2022-2023. tanév statisztikai adatai alapján az intézményben tanulók száma 471 fő.
A nevelőtestület tagjai szakmailag jól képzett, munkájukat nagy odaadással végző pedagógusok. Többen 2-3 diplomával is rendelkeznek.
A pedagógusok végzettsége, képzettsége megfelel a nevelő, oktató munka feltételeinek, az intézmény deklarált céljainak.
Egész napos iskolai oktatást az 1-4. évfolyamon biztosítunk igény szerint, ahol délelőtt és délután egyenletesen vannak elosztva a tanórák és a másnapra történő felkészülési órák.
A sportiskolai osztályaink működésének célja az egészségtudatos életmód kialakítása, a sport megszerettetése, a sportos életmód kialakítása, a tudatos sportolóvá nevelés.
Idegen nyelvi osztályok első évfolyamtól indulnak. Emelt óraszámban az idegen nyelvet a felső tagozaton tanulhatnak diákjaink.
Az iskolánkban tanuló gyerekek családjainak szociális, anyagi és kulturális helyzete egymástól nagymértékben eltér, ezért nevelő-oktató munkánk ehhez a helyzethez igazodik. Tanórán és tanórán kívül is megpróbáljuk segíteni a nehéz körülmények között élő, hátránnyal induló tanulók felzárkóztatását, ugyanakkor kiemelt feladatnak tekintjük a tehetséges, jó képességű gyerekek fejlesztését is.
Intézményünk az elsők között volt, amely felvállalta az integrált oktatást.
Fontosnak tartjuk a tanulók személyiségének széleskörű fejlesztését, a tanulók közösségben, illetve közösség által történő nevelésének megszervezését. Tevékenységeink körében kiemelt figyelmet fordítunk az erkölcsi nevelésére, a nemzeti öntudat, hazafias nevelésére, az állampolgárságra, demokráciára nevelésre, az önismeret és a társas kultúra fejlesztése, a családi életre nevelésre, a testi és lelki egészségre nevelésre, a felelősségvállalásra másokért, önkéntességre, a fenntarthatóságra, környezettudatosságra, a pályaorientációra, a gazdasági és pénzügyi nevelésre, a médiatudatosságra nevelésre, a tanulás tanítására.
Tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások, szakkörök, versenyek, vetélkedők, iskolai sportkörök, hagyományőrző tevékenységek, tanulmányi kirándulások, iskolai könyvtár keretében biztosítja a tanulók számára a szabadidő tartalmas, értékes eltöltését.
Tehetséggondozó programunkban – az 5-8. évfolyamon – központi helyet kap a hét tehetségterület fejlesztése, a játékosság elvét követve, a motiváció, az érdeklődés fenntartása végett. A tanulásfejlesztés, az emlékezet, a figyelem, a memóriafejlesztés mindennapos fejlesztő feladat.
Az intézmény általános iskolai feladatot ellátó három feladat-ellátási helyén 2009. évben bevezetésre került a kompetencia alapú oktatás szövegértés-szövegalkotás, matematika, szociális-életviteli kompetencia és idegen nyelvi kompetencia területen, melynek tapasztalatait hasznosítjuk.
Témahetek, projektek, innovációs programok, tanulói laptop program, digitális táblák segítik a nevelő-oktató munkát, egyben az intézmény fejlődését. A TÁMOP, TIOP, EFOP projektek keretében a pedagógusok szakmai, módszertani és info-kommunikációs technológiai képzéseken fejleszthették kompetenciáikat.
Intézményünkben 2009 óta működik az integrációs- és képesség kibontakoztató (IPR) program, mely a hátrányos helyzetű tanulóknak a többi tanulóval egy csoportban történő nevelését, oktatását célozza meg, a tanulók szociális helyzetéből és fejlettségéből eredő hátrányának csökkentése érdekében.
Részt vettünk az alábbi pályázatokban:
Az alábbi pályázatok eredményeképpen pedig további fejlesztések vannak folyamatban, amelyek az iskola és a pedagógusok digitális eszköztárának bővülését, módszertani megújulását, a tanulók szövegértési kompetenciájának fejlesztését, valamint magában foglalja a pályaorientációt és a közösségi nevelést is:
Akkreditált Kiváló Tehetségpontként működhet iskolánk.
Vizsgaközpontként a Deutsches Sprachdiplom, DSD I. nyelvvizsga megszerzésére kínálunk lehetőséget.
Örökös Boldog Iskolaként a pedagógusok tanulóink érzelmi intelligenciáját és boldogságra való képességét fejlesztik.
Intézményünk az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye”. Jó gyakorlatainkat hálózati tanulás keretében terjesztjük az érdeklődő általános iskolák számára.
Iskolánk Ökoiskola.
A Magyar Diáksport Szövetség „Aktív Iskola” programjában harmadik éve, a kezdetektől veszünk részt.
Tevékenységünk középpontjában a minőségi nevelő és oktató munka áll, amely biztosítja tanulóinknak a megfelelő továbbhaladást a szülők elvárásainak és a tanulók képességeinek megfelelően.
A társadalom, a pedagógusok és a szülők célja azonos. Gyermekeinkből művelt, jól képzett, az életben boldogulni tudó embereket szeretnénk nevelni. Ma ez elképzelhetetlen megfelelő nyelv és számítástechnikai ismeretek, az egészséges életmód, a sport, valamint művészeti nevelés nélkül. Erre nagy hangsúlyt fektetünk, úgy, hogy a tanítás és tanulás élményt jelentsen pedagógusnak, tanítványnak egyaránt. Olyan programokat, módszereket, eszközöket alkalmazunk, melyek igazodnak a tanulók egyéni adottságaihoz, szociális helyzetükhöz.
A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket a nem halmozottan hátrányos helyzetű tanulókkal egy csoportban képezzük, biztosítva ezzel az intézményi szolgáltatásokhoz való hozzáférést mindenki számára.
A személyiségfejlesztés eredményeként azt szeretnénk elérni, hogy gyermekeink tudjanak beilleszkedni a felnőttek világába, és váljanak boldog, sikeres emberekké, birtokában legyenek annak a nyitottságnak és igényességnek, ami alkalmassá teszi őket az élethosszig tartó tanulásra, az egyetemes emberi értékeket becsülő szemléletre.
Öreg István
igazgató