Happy hét az 1-2. évfolyamon
Az 1.a osztály tanulói a Víz világnapja alkalmából és a Happy hét programjához kapcsolódva rajz órán békákat rajzoltak, színeztek és nyírtak, amit testnevelés órán a játékos váltóversenyen fel is használtunk. Mocsáron járással gyűjtötték a csapatok a békákat.
Magyarórán párokban dolgoztak. Ismereteiket bővítették a vízzel kapcsolatban: rövid mondatokat olvastak a vízről, képek segítették a könnyebb megértést. Szavakat párosítottak képekkel. Feladatlapot oldottak meg. Majd az órán szerzett ismeretekből plakátot készítettek.
Elhozták azokat a kedvenc kabalájukat, amik vízben élő állatokat ábrázolnak. Testnevelés órán ezekkel a kabalákkal tornáztak és különböző játékos feladatokat végeztek velük váltóverseny formájában.
Megnéztünk egy kedves kis rövid rajzfilmet a víz körforgásáról! Két kis kedves vízcseppecske utazását meséli el úgy, hogy az a kisgyermekek számára is érthető és szórakoztató.
Átbeszéltük a Happy hét ppt. -t. Eljátszottuk, hogy hervadnak el a virágok és hogy frissülnek ismét fel, ha elindulnak a kis "kertészeink".
Meglocsoltuk a tanterem virágait. Mi is megszomjaztunk és egy jó pohár vízzel frissítettük magunkat.
Az 1. a-c osztályban a gyerekek akváriumot készítettek mozgatható halacskával. Vizet festettünk ételszínezékkel, majd káposzta- levelet állítottunk bele és megfigyeltük a változást. A szünetben pedig mindenki ivott egy pohár vizet az égészségének megőrzésére.
Az 1.c osztályosok mesét hallgattak a kis patakocskáról, amelybe szennyeződés került. A közelben lakó gyerekek összefogtak és megtisztították a patakot. Mi pedig elkészítettük papírból és víziállatokkal benépesítettük a mi kis patakunkat. A tanulás közben pihentető feladatként egymásnak adogatták a vízzel teli kulacsot. Miután megnéztük a Happy hét pp-jét kimértük a fél literes üdítőben található cukor mennyiségét. Meglepődtünk mindannyian, hogy mennyi található benne. Eddig sem volt jellemző az osztályra, hogy a kulacsokban üdítő legyen, most még inkább figyelnek arra, hogy vizet hozzanak és naponta többször töltsék, hogy a megfelelő mennyiséget tudjanak inni.
A 2. évfolyamra járó gyerekek a víz körforgásával ismerkedtek. Mindenki megalkotta a kis képet arról, hogyan is képzeli el ezt a saját környezetében. Közösen plakátot készítettek, hogy mindig emlékezzenek a vizek védelmére, a vízivás fontosságára. A feladatok közül ők is kiválasztották a nekik legérdekesebbeket, melyek megoldásával nagyon sok ismerettel gyarapodtak.
Köszönjük szépen a szülőknek, hogy gyermekeik egészségére vigyáznak és vízzel töltött kulaccsal engedik őket iskolába!
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Slyuchné Prókai Erika
1-2. évfolyam munkaközösség-vezető