^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail: altalanosiskola@mezobereny.hu

  • 1 PEDAGÓGUSNAPI ELISMERÉSEK 2022

    Pedagógusnapra a Miniszter Elismerő Oklevele kitüntetésben részesült a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium pedagógusa, Szentkutiné Ollé Ágnes. Szentkutiné Ollé Ágnes a nevelőtestület elhivatott és elkötelezett pedagógusa, munkaközösség-vezető. Munkájára mindig a minőség, a magas színvonal a jellemző.
    Bővebben...
  • 2 MBERÉNYIROMÁK sikeres szereplése nemzetközi roma kultúrtörténeti vetélkedőn

    éget ért a közel egy hónapos versenysorozat, amelyen iskolánkat képviselhettük. Úgy gondoljuk, hogy sikeresen vettük az akadályokat – ahogyan azt ígértük -, s végül a 84 csapatból holtversenyben 6. helyezést értünk el.
    Bővebben...
  • 3 Versenyeredmények 2021-2022. tanév

    Versenyeredmények 2021-2022. tanév
    Bővebben...
  • 4 Tanévzáró

    Iskolánkban 2022. június 21-én a tanévzáró ünnepéllyel befejeződött a 2021/2022-es tanév. A kiváló tanulmányi előmenetelű és a kitűnő tanulók tanév végén könyvjutalomban részesültek. Az átadásra kerülő könyvjutalmakat a Gyulai Tankerületi Központ biztosította.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Happy-hét a vízfogyasztás népszerűsítéséért - a felső tagozaton

Az idei Happy hét mozgalmasan telt az 5. b osztályban.

Március 22-én, a Víz világnapján, kék színű pólóban, pulóverben jöttünk iskolába, ezzel is tisztelegve a neves nap előtt. Hosszasan beszélgettünk a vízről, a víz élettani szerepéről, a vizek védelméről, a szennyezésről, a klímaváltozás vízre gyakorolt hatásairól. Megnéztünk egy kisfilmet, mondókát a víz körforgásáról, amivel felelevenítettük az alsó tagozaton tanultakat. Páros munkában plakátokat készítettek a gyerekek a megbeszéltek alapján (másnap, technika órán fejezték be a rajzokat), melyeket kiállítottunk a tanteremben. A témába illő figyelemfelhívó transzparenseket tettünk ki az osztályba, ezzel is ráirányítva a figyelmet a víz fontosságára.

Március 24-én, magyarórán, szövegértési feladatlapot oldottunk meg Mennyi vízre van szüksége egy elefántnak? címmel.

Március 25-én, osztályfőnöki órán tableteken vízzel kapcsolatos rejtvényeket, szókeresőket oldottunk meg.

Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat a Happy héten.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Ancsinné Francziszky Klára/

A 6.a-c osztály etika csoportjában is foglalkoztunk a víz témakörével, a víz ökológiai lábnyomának csökkentésével.

A tanulók a www.menti.com segítségével, tabletek használatával szavazhattak arra a kérdésekre, hogy a Föld folyékony vízkészletének hány százaléka friss víz, valamint hány kockacukornak megfelelő cukrot tartalmaz 3 dl cola.

Plakátok készültek a vízfogyasztás csökkentése címmel, amelyhez segédanyagot nyomtatott és digitális formában is kaptak. Az internetes tartalmat QR kód segítségével keresték meg.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Pálföldi Szilvia/

A 6.e osztályban, 2022. március 21-i héten minden nap 10 percet szántunk egy-egy vizes témára, melyet a tanulókkal megbeszéltünk: vízfelhasználás, takarékosság az ivóvízzel, esővíz gyűjtése, öntözés, környezettudatos magatartás. Ezeknek a feldolgozott témáknak megfelelően készítették el munkáikat legóból, illetve készült egy plakát.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Ignácz Ágnes/

A Happy héten, melyet csatlakoztattam a víz világnapjával, március 22-ével, igyekeztünk a vízfogyasztás népszerűsíteni a 7.a és a 7.d osztályokban. A gyerekek megtanulták, hogy a tiszta víz a legjobb szomjoltó! Az emberi test nagy része víz, de a nap során izzadással, bőrön át történő párologtatással, légzéssel és ürítéssel vizet veszít. A szervek megfelelő működésének érdekében az elvesztett vízmennyiséget folyamatosan pótolni kell. Egészséges felnőtt esetében a napi folyadékszükséglet kb. 2-2,5 liter. A 7 a és a 7 d osztályokban a vízről kísérleteket mutattunk be. A tanóra fő célja az ásványvízbevitel növelése, ezzel párhuzamosan a cukros, szénsavas üdítők fogyasztásának csökkentése volt. A gyerekekkel megismertetettem a magas energia tartalmú italok háttérbe szorítását és a vízfogyasztás népszerűsítését szorgalmaztam. Beszélgettünk a gyermekkori elhízásról a 21. század egyik legsúlyosabb népegészségügyi problémáiról. Fontosnak tartottam a mindennapi mozgást, a túlsúlyos és elhízott gyermekek akár 80%-a felnőttkorában is súlyproblémákkal küzd. Ezeket az akadályokat szeretnék elkerülni addig, amíg nem késő.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Tóth Zoltánné/

A 8.e osztályos tanulókkal osztályfőnöki órán prezentációt néztünk meg a vízfogyasztás jelentőségével kapcsolatban. A prezentáció értelmezésében a tanulók is aktívan közreműködtek egy-egy dia bemutatásával. Felmértük az osztály vízfogyasztási szokásait, keresztrejtvény töltöttünk ki, interaktív feladatokat oldottunk meg, s vita segítségével próbáltuk érveket gyűjteni a vízfogyasztás mellett, cukrozott italok fogyasztása ellen.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Károlyiné Schäfer Szilvia/

. mai.mezobereny.hu