Happy-hét a vízfogyasztás népszerűsítéséért - a felső tagozaton
Az idei Happy hét mozgalmasan telt az 5. b osztályban.
Március 22-én, a Víz világnapján, kék színű pólóban, pulóverben jöttünk iskolába, ezzel is tisztelegve a neves nap előtt. Hosszasan beszélgettünk a vízről, a víz élettani szerepéről, a vizek védelméről, a szennyezésről, a klímaváltozás vízre gyakorolt hatásairól. Megnéztünk egy kisfilmet, mondókát a víz körforgásáról, amivel felelevenítettük az alsó tagozaton tanultakat. Páros munkában plakátokat készítettek a gyerekek a megbeszéltek alapján (másnap, technika órán fejezték be a rajzokat), melyeket kiállítottunk a tanteremben. A témába illő figyelemfelhívó transzparenseket tettünk ki az osztályba, ezzel is ráirányítva a figyelmet a víz fontosságára.
Március 24-én, magyarórán, szövegértési feladatlapot oldottunk meg Mennyi vízre van szüksége egy elefántnak? címmel.
Március 25-én, osztályfőnöki órán tableteken vízzel kapcsolatos rejtvényeket, szókeresőket oldottunk meg.
Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat a Happy héten.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Ancsinné Francziszky Klára/
A 6.a-c osztály etika csoportjában is foglalkoztunk a víz témakörével, a víz ökológiai lábnyomának csökkentésével.
A tanulók a www.menti.com segítségével, tabletek használatával szavazhattak arra a kérdésekre, hogy a Föld folyékony vízkészletének hány százaléka friss víz, valamint hány kockacukornak megfelelő cukrot tartalmaz 3 dl cola.
Plakátok készültek a vízfogyasztás csökkentése címmel, amelyhez segédanyagot nyomtatott és digitális formában is kaptak. Az internetes tartalmat QR kód segítségével keresték meg.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Pálföldi Szilvia/
A 6.e osztályban, 2022. március 21-i héten minden nap 10 percet szántunk egy-egy vizes témára, melyet a tanulókkal megbeszéltünk: vízfelhasználás, takarékosság az ivóvízzel, esővíz gyűjtése, öntözés, környezettudatos magatartás. Ezeknek a feldolgozott témáknak megfelelően készítették el munkáikat legóból, illetve készült egy plakát.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Ignácz Ágnes/
A Happy héten, melyet csatlakoztattam a víz világnapjával, március 22-ével, igyekeztünk a vízfogyasztás népszerűsíteni a 7.a és a 7.d osztályokban. A gyerekek megtanulták, hogy a tiszta víz a legjobb szomjoltó! Az emberi test nagy része víz, de a nap során izzadással, bőrön át történő párologtatással, légzéssel és ürítéssel vizet veszít. A szervek megfelelő működésének érdekében az elvesztett vízmennyiséget folyamatosan pótolni kell. Egészséges felnőtt esetében a napi folyadékszükséglet kb. 2-2,5 liter. A 7 a és a 7 d osztályokban a vízről kísérleteket mutattunk be. A tanóra fő célja az ásványvízbevitel növelése, ezzel párhuzamosan a cukros, szénsavas üdítők fogyasztásának csökkentése volt. A gyerekekkel megismertetettem a magas energia tartalmú italok háttérbe szorítását és a vízfogyasztás népszerűsítését szorgalmaztam. Beszélgettünk a gyermekkori elhízásról a 21. század egyik legsúlyosabb népegészségügyi problémáiról. Fontosnak tartottam a mindennapi mozgást, a túlsúlyos és elhízott gyermekek akár 80%-a felnőttkorában is súlyproblémákkal küzd. Ezeket az akadályokat szeretnék elkerülni addig, amíg nem késő.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/** * Individual Script for nx-YouTubeBox Instance * @package nx-YouTubeBox * * @copyright Copyright (C) 2009 - 2017 nx-designs. * @license GNU General Public License version 2 or later */ ?>
/Tóth Zoltánné/
A 8.e osztályos tanulókkal osztályfőnöki órán prezentációt néztünk meg a vízfogyasztás jelentőségével kapcsolatban. A prezentáció értelmezésében a tanulók is aktívan közreműködtek egy-egy dia bemutatásával. Felmértük az osztály vízfogyasztási szokásait, keresztrejtvény töltöttünk ki, interaktív feladatokat oldottunk meg, s vita segítségével próbáltuk érveket gyűjteni a vízfogyasztás mellett, cukrozott italok fogyasztása ellen.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Károlyiné Schäfer Szilvia/