^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Márton-napi megemlékezés

    November 11-e a naptárban ősi idők óta a téli évnegyed kezdő napja, amikor nagy eszem-iszomot rendeztek, hogy a következő esztendőre is jó termés legyen. A Márton-napi libalakomáról szóló első írásos beszámoló 1171-ből származik. A régi időkben Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét. Ekkor zárták le az éves gazdasági munkákat, s vette kezdetét a téli pihenő időszaka.
    Bővebben...
  • 2 Kulturális Napok Rajzpályázat

    Ebben a tanévben az alsó tagozatos tanulók a Kulturális Napok rendezvénysorozat keretén belül az „Olimpia és én” című rajzpályázaton vehettek részt. 2024. fontos sporteseménye volt a Párizsban megrendezett Olimpia. Iskolánk tanulói is figyelemmel követték a versenyeket, az éremátadókat és az olimpikonok köszöntését az Eiffel torony lábánál. A rajzaikban ezeket az élményeket adták vissza a gyerekek.
    Bővebben...
  • 3 Sportdélután a 2.c2 osztályban

    Vidám hangulatú családi sportdélutánon vettek részt iskolánk 2.c2 osztályos tanulói. Ez az esemény kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy a pedagógusok, szülők és gyerekek együtt vegyenek részt különféle sporttevékenységekben, így a szülők nemcsak passzív megfigyelőként voltak jelen, hanem aktív részesei voltak az eseményeknek.
    Bővebben...
  • 4 Koszorúzás

    Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata idei évben is megemlékezett Mezőberény város híres szülöttjéről, Orlai Petrics Somáról. Az emlékezés szavait tanulóink tolmácsolták élete fontosabb állomásainak felelevenítésével, illetve Petőfi Sándor a festőről írt versének szavalásával. Az emlékezést követően koszorúzásra került sor az iskola vezetősége, illetve az osztályok képviselői által.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét az alsó tagozaton

1-2. b

„Fecskét látok, szeplőt hányok.”

Április 4-től 8-ig terjedő időszak Bélmegyeren a digitális témahét jegyében telt, melyet a fecskemadár köré csoportosítottunk. Indításként a youtube segítségével fecskét hajtogattunk kék csomagolópapírból. A tanulók a Wikipédián adatokat gyűjtöttek a Magyarországon honos fecskefajokról, megismerkedtek a fecskékre leselkedő veszélyekkel. Fecskékkel kapcsolatos közmondásokat kerestek, melyet a füzetbe lemásoltak. A kisiskolások nagy lelkesedéssel oldották meg a LearningApps feladatait. A diákok feladatlap formájában számot adtak madárfelismerésből és azok táplálékairól. Csoportonként gondolattérképeket készítettek fecskefészek fogalommal. Korábbi és e héten szerzett ismeretek rögzülése céljából űrlapon jelölték a helyes választ. A hetet sétával zártuk. Ellátogattuk egy állattartóhoz, kinek istállójában 3 fecskefészket vettük szemügyre. Az eresz alatti fészkek még üresek voltak.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Simon Anna tanító néni/

2. a-c

„Kivirít a kikelet…”

Célunk az volt, hogy kicsit jobban megismerkedjünk a tavasszal, megfigyeljük az időjárásban, a növények, az állatok és az emberek életében bekövetkező változásokat. Ehhez a gyakorlati tapasztaláson, a tankönyvek feladatain túl, ezen a héten elsősorban digitális eszközöket alkalmaztunk.

Először is kimentünk a ligetbe, ahol a gyerekek saját telefonjaikkal természetfotókat készítettek. Ezekből másnap az iskolában, közösen, egy rövid kis PPT-t készítettünk.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Olvasmányaink, matematika feladataink megoldása is elsősorban digitális eszközökön történt. Új anyag feldolgozása közben gyakran használtuk a digitális táblát, de gyakorlásra- önálló, vagy páros munkában-, a tanulói tableteket vetettük be. Mivel ezeket a gyerekek már önállóan is biztonságosan használják, differenciálásra is kiválóan alkalmasak voltak.

Az olvasókönyvünkben nem csak olvasmányok, de játék leírások is találhatók. A tavaszhoz kapcsolódik az Ugráló verebek című játék. Ezt, miután eljátszottuk az udvaron, legóval is kiraktuk. Ennek felhasználásával elkészítettük első digitális történetünket is a Story Visualizer program segítségével.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Nem csak a gyerekek, de én is nagyon élveztem ezt a hetet! Aminek külön örültem, hogy a gyerekek egyre inkább megértették, sőt, meg is fogalmazták, hogy a digitális eszközökkel „nem csak telefonálni, játszani, vagy zenét hallgatni lehet, hanem tanulni is!”

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Szentkutiné Ollé Ágnes tanító néni/

3. a

A héten elsődleges célunk a QR-kód megismerése volt. Iskolai tablettel, telefonnal olvastunk le QR-kódokat, amelyeket én készítettem nekik QR-kód generátorral. A feladatokat több helyszínen oldottuk meg. A városban kihelyezett - város nevezetességeihez kapcsolódó - QR-kódokat is meglátogattuk, a hozzájuk kapcsolódó videókat meghallgattuk mobilinternet segítségével. A gyerekek is készítettek iskolai laptoppal ilyen kódokat, az ott leírt feladatokat élvezettel oldották meg. 

Ismerkedtünk egy kicsit a robotikával is: autót építettünk, illetve egy hangvezérelt robotkutyát is kipróbálhattunk. 

A húsvét közeledtével húsvéti pp-t készítettünk.

Testnevelés óra keretén belül is felhasználtunk több alkalmazást, melyek a gyakorlatok számát mutatták. 

A gyerekek nagyon élvezték a hét feladatait!

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Fintáné Csernai Anikó tanító néni/

 

4. c

„Mitől fut a futóbab?”

A 4. c osztály tanulóival páros munkában a bab növekedésének különböző életfeltételeit vizsgáltuk, illetve megfigyeltük a bab viselkedését különböző élethelyzetekben. A tapasztalaton keresztüli ismeretszerzést digitális eszközök bevonásával egészítettük ki.

A tanulópárok a növényekre vonatkozó információkat digitális naplóban összegezték, néhány tanuló képeket készített mobiltelefonjával a növények fejlődéséről, melyet a fejlődési naplóba feltöltött.

A tanulópárok egyike prezentációt készített az elvégzett munkáról, a kísérlet eredményéről.

A digitális projekttel célunk a képi és szöveges ismerethordozók általi ismeretszerzés volt. Jelenségeket, folyamatokat figyeltünk meg tanítói irányítással előre megbeszélt szempontrendszer alapján. A tapasztalatainkat elemeztük, értelmeztük majd következtetéseket vontunk le ezekből.

Feladatainkat infokommunikációs eszközök bevonásával valósítottuk meg diagramok, prezentáció készítésével, bővítve ezzel informatikai készségünket.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Tóth Erika tanító néni/

. mai.mezobereny.hu