^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Alapfokú Művészeti Iskola - tanszaki bemutatók

    z Alapfokú Művészeti Iskolában a 2024-2025-ös tanév I. félévének zárásaként megrendezésre kerültek a zenei tanszakok hagyományos félévi vizsgái, tanszaki bemutatói. Minden növendék a képességeinek, tehetségének birtokában mutatta be tudását a szülők, a meghívott vendégek és a vizsgáztatók előtt.
    Bővebben...
  • 2 Meggyújtottuk a harmadik gyertyát is az adventi koszorún

    December 14-én, szombaton reggel az alsó tagozatos gyerekekkel mi is közösen ünnepeltünk. Összegyűltünk az aulában, megálltunk meg egy rövid pillanatra, meghallgattunk az alsó tagozatos énekkar és a Média szakkör adventi műsorát.
    Bővebben...
  • 3 NÉPDALÉNEKLÉSI VERSENY

    Hagyományainkhoz híven iskolánk alsó tagozatán 2024. november 28-án került megrendezésre a népdaléneklési verseny, melyre sok tanuló jelentkezett. A négy évfolyamon összesen 44 gyermek mérettette meg magát. Az elhangzott dalok meséltek nekünk a múltról, a természetről, az örömökről és bánatokról, a magyar lélek gazdagságáról. Csodálatos volt hallgatni, ahogy a hangjaikkal életre keltették a régi dallamokat.
    Bővebben...
  • 4 2. Adventi gyertyagyújtás az alsó tagozaton

    Az alsó tagozatos gyerekek nagy izgalommal várják idén is a karácsonyt. Az adventi időszakot négy héten át egy kis műsorral ünnepeljük meg, melyre nagy lelkesedéssel készülnek az énekkaros és a magyar szakkörös tanulók. December 7-én már a második gyertyát gyújtotta meg az adventi angyalunk, mely eseményt az énekkar az Adventi hírnök című dallal kísért.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét az alsó tagozaton

1-2. b

„Fecskét látok, szeplőt hányok.”

Április 4-től 8-ig terjedő időszak Bélmegyeren a digitális témahét jegyében telt, melyet a fecskemadár köré csoportosítottunk. Indításként a youtube segítségével fecskét hajtogattunk kék csomagolópapírból. A tanulók a Wikipédián adatokat gyűjtöttek a Magyarországon honos fecskefajokról, megismerkedtek a fecskékre leselkedő veszélyekkel. Fecskékkel kapcsolatos közmondásokat kerestek, melyet a füzetbe lemásoltak. A kisiskolások nagy lelkesedéssel oldották meg a LearningApps feladatait. A diákok feladatlap formájában számot adtak madárfelismerésből és azok táplálékairól. Csoportonként gondolattérképeket készítettek fecskefészek fogalommal. Korábbi és e héten szerzett ismeretek rögzülése céljából űrlapon jelölték a helyes választ. A hetet sétával zártuk. Ellátogattuk egy állattartóhoz, kinek istállójában 3 fecskefészket vettük szemügyre. Az eresz alatti fészkek még üresek voltak.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Simon Anna tanító néni/

2. a-c

„Kivirít a kikelet…”

Célunk az volt, hogy kicsit jobban megismerkedjünk a tavasszal, megfigyeljük az időjárásban, a növények, az állatok és az emberek életében bekövetkező változásokat. Ehhez a gyakorlati tapasztaláson, a tankönyvek feladatain túl, ezen a héten elsősorban digitális eszközöket alkalmaztunk.

Először is kimentünk a ligetbe, ahol a gyerekek saját telefonjaikkal természetfotókat készítettek. Ezekből másnap az iskolában, közösen, egy rövid kis PPT-t készítettünk.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Olvasmányaink, matematika feladataink megoldása is elsősorban digitális eszközökön történt. Új anyag feldolgozása közben gyakran használtuk a digitális táblát, de gyakorlásra- önálló, vagy páros munkában-, a tanulói tableteket vetettük be. Mivel ezeket a gyerekek már önállóan is biztonságosan használják, differenciálásra is kiválóan alkalmasak voltak.

Az olvasókönyvünkben nem csak olvasmányok, de játék leírások is találhatók. A tavaszhoz kapcsolódik az Ugráló verebek című játék. Ezt, miután eljátszottuk az udvaron, legóval is kiraktuk. Ennek felhasználásával elkészítettük első digitális történetünket is a Story Visualizer program segítségével.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Nem csak a gyerekek, de én is nagyon élveztem ezt a hetet! Aminek külön örültem, hogy a gyerekek egyre inkább megértették, sőt, meg is fogalmazták, hogy a digitális eszközökkel „nem csak telefonálni, játszani, vagy zenét hallgatni lehet, hanem tanulni is!”

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Szentkutiné Ollé Ágnes tanító néni/

3. a

A héten elsődleges célunk a QR-kód megismerése volt. Iskolai tablettel, telefonnal olvastunk le QR-kódokat, amelyeket én készítettem nekik QR-kód generátorral. A feladatokat több helyszínen oldottuk meg. A városban kihelyezett - város nevezetességeihez kapcsolódó - QR-kódokat is meglátogattuk, a hozzájuk kapcsolódó videókat meghallgattuk mobilinternet segítségével. A gyerekek is készítettek iskolai laptoppal ilyen kódokat, az ott leírt feladatokat élvezettel oldották meg. 

Ismerkedtünk egy kicsit a robotikával is: autót építettünk, illetve egy hangvezérelt robotkutyát is kipróbálhattunk. 

A húsvét közeledtével húsvéti pp-t készítettünk.

Testnevelés óra keretén belül is felhasználtunk több alkalmazást, melyek a gyakorlatok számát mutatták. 

A gyerekek nagyon élvezték a hét feladatait!

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Fintáné Csernai Anikó tanító néni/

 

4. c

„Mitől fut a futóbab?”

A 4. c osztály tanulóival páros munkában a bab növekedésének különböző életfeltételeit vizsgáltuk, illetve megfigyeltük a bab viselkedését különböző élethelyzetekben. A tapasztalaton keresztüli ismeretszerzést digitális eszközök bevonásával egészítettük ki.

A tanulópárok a növényekre vonatkozó információkat digitális naplóban összegezték, néhány tanuló képeket készített mobiltelefonjával a növények fejlődéséről, melyet a fejlődési naplóba feltöltött.

A tanulópárok egyike prezentációt készített az elvégzett munkáról, a kísérlet eredményéről.

A digitális projekttel célunk a képi és szöveges ismerethordozók általi ismeretszerzés volt. Jelenségeket, folyamatokat figyeltünk meg tanítói irányítással előre megbeszélt szempontrendszer alapján. A tapasztalatainkat elemeztük, értelmeztük majd következtetéseket vontunk le ezekből.

Feladatainkat infokommunikációs eszközök bevonásával valósítottuk meg diagramok, prezentáció készítésével, bővítve ezzel informatikai készségünket.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Tóth Erika tanító néni/

. mai.mezobereny.hu