Digitális témahét az alsó tagozaton
1-2. b
„Fecskét látok, szeplőt hányok.”
Április 4-től 8-ig terjedő időszak Bélmegyeren a digitális témahét jegyében telt, melyet a fecskemadár köré csoportosítottunk. Indításként a youtube segítségével fecskét hajtogattunk kék csomagolópapírból. A tanulók a Wikipédián adatokat gyűjtöttek a Magyarországon honos fecskefajokról, megismerkedtek a fecskékre leselkedő veszélyekkel. Fecskékkel kapcsolatos közmondásokat kerestek, melyet a füzetbe lemásoltak. A kisiskolások nagy lelkesedéssel oldották meg a LearningApps feladatait. A diákok feladatlap formájában számot adtak madárfelismerésből és azok táplálékairól. Csoportonként gondolattérképeket készítettek fecskefészek fogalommal. Korábbi és e héten szerzett ismeretek rögzülése céljából űrlapon jelölték a helyes választ. A hetet sétával zártuk. Ellátogattuk egy állattartóhoz, kinek istállójában 3 fecskefészket vettük szemügyre. Az eresz alatti fészkek még üresek voltak.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Simon Anna tanító néni/
2. a-c
„Kivirít a kikelet…”
Célunk az volt, hogy kicsit jobban megismerkedjünk a tavasszal, megfigyeljük az időjárásban, a növények, az állatok és az emberek életében bekövetkező változásokat. Ehhez a gyakorlati tapasztaláson, a tankönyvek feladatain túl, ezen a héten elsősorban digitális eszközöket alkalmaztunk.
Először is kimentünk a ligetbe, ahol a gyerekek saját telefonjaikkal természetfotókat készítettek. Ezekből másnap az iskolában, közösen, egy rövid kis PPT-t készítettünk.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Olvasmányaink, matematika feladataink megoldása is elsősorban digitális eszközökön történt. Új anyag feldolgozása közben gyakran használtuk a digitális táblát, de gyakorlásra- önálló, vagy páros munkában-, a tanulói tableteket vetettük be. Mivel ezeket a gyerekek már önállóan is biztonságosan használják, differenciálásra is kiválóan alkalmasak voltak.
Az olvasókönyvünkben nem csak olvasmányok, de játék leírások is találhatók. A tavaszhoz kapcsolódik az Ugráló verebek című játék. Ezt, miután eljátszottuk az udvaron, legóval is kiraktuk. Ennek felhasználásával elkészítettük első digitális történetünket is a Story Visualizer program segítségével.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Nem csak a gyerekek, de én is nagyon élveztem ezt a hetet! Aminek külön örültem, hogy a gyerekek egyre inkább megértették, sőt, meg is fogalmazták, hogy a digitális eszközökkel „nem csak telefonálni, játszani, vagy zenét hallgatni lehet, hanem tanulni is!”
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Szentkutiné Ollé Ágnes tanító néni/
3. a
A héten elsődleges célunk a QR-kód megismerése volt. Iskolai tablettel, telefonnal olvastunk le QR-kódokat, amelyeket én készítettem nekik QR-kód generátorral. A feladatokat több helyszínen oldottuk meg. A városban kihelyezett - város nevezetességeihez kapcsolódó - QR-kódokat is meglátogattuk, a hozzájuk kapcsolódó videókat meghallgattuk mobilinternet segítségével. A gyerekek is készítettek iskolai laptoppal ilyen kódokat, az ott leírt feladatokat élvezettel oldották meg.
Ismerkedtünk egy kicsit a robotikával is: autót építettünk, illetve egy hangvezérelt robotkutyát is kipróbálhattunk.
A húsvét közeledtével húsvéti pp-t készítettünk.
Testnevelés óra keretén belül is felhasználtunk több alkalmazást, melyek a gyakorlatok számát mutatták.
A gyerekek nagyon élvezték a hét feladatait!
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Fintáné Csernai Anikó tanító néni/
4. c
„Mitől fut a futóbab?”
A 4. c osztály tanulóival páros munkában a bab növekedésének különböző életfeltételeit vizsgáltuk, illetve megfigyeltük a bab viselkedését különböző élethelyzetekben. A tapasztalaton keresztüli ismeretszerzést digitális eszközök bevonásával egészítettük ki.
A tanulópárok a növényekre vonatkozó információkat digitális naplóban összegezték, néhány tanuló képeket készített mobiltelefonjával a növények fejlődéséről, melyet a fejlődési naplóba feltöltött.
A tanulópárok egyike prezentációt készített az elvégzett munkáról, a kísérlet eredményéről.
A digitális projekttel célunk a képi és szöveges ismerethordozók általi ismeretszerzés volt. Jelenségeket, folyamatokat figyeltünk meg tanítói irányítással előre megbeszélt szempontrendszer alapján. A tapasztalatainkat elemeztük, értelmeztük majd következtetéseket vontunk le ezekből.
Feladatainkat infokommunikációs eszközök bevonásával valósítottuk meg diagramok, prezentáció készítésével, bővítve ezzel informatikai készségünket.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
/Tóth Erika tanító néni/