^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Gyermekgála

    2024. április végén került megrendezésre iskolánk gyermekgálája az Orlai házban, ahol bemutatkoztak alsó- és felső tagozatos tanulóink, valamint a Művészeti Tagintézményünk növendékei is. Verseken, táncokon és a zenén keresztül mutatták be a gyerekek ügyességüket, felkészültségüket, sokoldalúságukat.
    Bővebben...
  • 2 Fenntarthatósági Témahét 3-4. évfolyam

    Ebben a tanévben is kapcsolódtunk a Fenntarthatósági Témahét programsorozatához. Több projektből választhattak a tanító nénik. Figyelembe vették a gyerekek érdeklődését, tanulmányaikat, megerősítendő tudásukat. Tanórákon, szakkörökön és napköziben is több figyelmet fordítottuk ezen a héten a tudatos környezetvédelemre.
    Bővebben...
  • 3 Színházi élmény

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium tanulói 2024. május 9-én Diótörő bérletük harmadik – egyben utolsó – előadására, a Békéscsabai Jókai Színházba látogattak. A holdbeli csónakos, Weöres Sándor mesejátéka egy kalandos történet a boldogságkeresésről, mely a gyerekek nyelvén a csodák világába kalauzolja a nézőt.
    Bővebben...
  • 4 „Kertész leszek, fát nevelek…” Digitális témahét a 2.c osztályban

    Azzal kezdtük a hetet, hogy meghallgattuk Koncz Zsuzsa dalát, amely nagyon megindította a gyerekeket. Életkoruknak megfelelően, természetesen ők azt hallották ki a szövegből, hogy meg kell mentenünk a Földünket, és azon kezdtek el ötletelni, hogy mi mit tehetünk ezért. Arra jutottunk, hogy a héten kertészkedni fogunk….
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét az alsó tagozaton

1-2. b

„Fecskét látok, szeplőt hányok.”

Április 4-től 8-ig terjedő időszak Bélmegyeren a digitális témahét jegyében telt, melyet a fecskemadár köré csoportosítottunk. Indításként a youtube segítségével fecskét hajtogattunk kék csomagolópapírból. A tanulók a Wikipédián adatokat gyűjtöttek a Magyarországon honos fecskefajokról, megismerkedtek a fecskékre leselkedő veszélyekkel. Fecskékkel kapcsolatos közmondásokat kerestek, melyet a füzetbe lemásoltak. A kisiskolások nagy lelkesedéssel oldották meg a LearningApps feladatait. A diákok feladatlap formájában számot adtak madárfelismerésből és azok táplálékairól. Csoportonként gondolattérképeket készítettek fecskefészek fogalommal. Korábbi és e héten szerzett ismeretek rögzülése céljából űrlapon jelölték a helyes választ. A hetet sétával zártuk. Ellátogattuk egy állattartóhoz, kinek istállójában 3 fecskefészket vettük szemügyre. Az eresz alatti fészkek még üresek voltak.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Simon Anna tanító néni/

2. a-c

„Kivirít a kikelet…”

Célunk az volt, hogy kicsit jobban megismerkedjünk a tavasszal, megfigyeljük az időjárásban, a növények, az állatok és az emberek életében bekövetkező változásokat. Ehhez a gyakorlati tapasztaláson, a tankönyvek feladatain túl, ezen a héten elsősorban digitális eszközöket alkalmaztunk.

Először is kimentünk a ligetbe, ahol a gyerekek saját telefonjaikkal természetfotókat készítettek. Ezekből másnap az iskolában, közösen, egy rövid kis PPT-t készítettünk.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Olvasmányaink, matematika feladataink megoldása is elsősorban digitális eszközökön történt. Új anyag feldolgozása közben gyakran használtuk a digitális táblát, de gyakorlásra- önálló, vagy páros munkában-, a tanulói tableteket vetettük be. Mivel ezeket a gyerekek már önállóan is biztonságosan használják, differenciálásra is kiválóan alkalmasak voltak.

Az olvasókönyvünkben nem csak olvasmányok, de játék leírások is találhatók. A tavaszhoz kapcsolódik az Ugráló verebek című játék. Ezt, miután eljátszottuk az udvaron, legóval is kiraktuk. Ennek felhasználásával elkészítettük első digitális történetünket is a Story Visualizer program segítségével.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Nem csak a gyerekek, de én is nagyon élveztem ezt a hetet! Aminek külön örültem, hogy a gyerekek egyre inkább megértették, sőt, meg is fogalmazták, hogy a digitális eszközökkel „nem csak telefonálni, játszani, vagy zenét hallgatni lehet, hanem tanulni is!”

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Szentkutiné Ollé Ágnes tanító néni/

3. a

A héten elsődleges célunk a QR-kód megismerése volt. Iskolai tablettel, telefonnal olvastunk le QR-kódokat, amelyeket én készítettem nekik QR-kód generátorral. A feladatokat több helyszínen oldottuk meg. A városban kihelyezett - város nevezetességeihez kapcsolódó - QR-kódokat is meglátogattuk, a hozzájuk kapcsolódó videókat meghallgattuk mobilinternet segítségével. A gyerekek is készítettek iskolai laptoppal ilyen kódokat, az ott leírt feladatokat élvezettel oldották meg. 

Ismerkedtünk egy kicsit a robotikával is: autót építettünk, illetve egy hangvezérelt robotkutyát is kipróbálhattunk. 

A húsvét közeledtével húsvéti pp-t készítettünk.

Testnevelés óra keretén belül is felhasználtunk több alkalmazást, melyek a gyakorlatok számát mutatták. 

A gyerekek nagyon élvezték a hét feladatait!

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Fintáné Csernai Anikó tanító néni/

 

4. c

„Mitől fut a futóbab?”

A 4. c osztály tanulóival páros munkában a bab növekedésének különböző életfeltételeit vizsgáltuk, illetve megfigyeltük a bab viselkedését különböző élethelyzetekben. A tapasztalaton keresztüli ismeretszerzést digitális eszközök bevonásával egészítettük ki.

A tanulópárok a növényekre vonatkozó információkat digitális naplóban összegezték, néhány tanuló képeket készített mobiltelefonjával a növények fejlődéséről, melyet a fejlődési naplóba feltöltött.

A tanulópárok egyike prezentációt készített az elvégzett munkáról, a kísérlet eredményéről.

A digitális projekttel célunk a képi és szöveges ismerethordozók általi ismeretszerzés volt. Jelenségeket, folyamatokat figyeltünk meg tanítói irányítással előre megbeszélt szempontrendszer alapján. A tapasztalatainkat elemeztük, értelmeztük majd következtetéseket vontunk le ezekből.

Feladatainkat infokommunikációs eszközök bevonásával valósítottuk meg diagramok, prezentáció készítésével, bővítve ezzel informatikai készségünket.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

/Tóth Erika tanító néni/

. mai.mezobereny.hu