DIGITÁLIS TÉMAHÉT A MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM, VALAMINT A NÉMET NYELV TANÓRÁKON
A mindennapi élet már elképzelhetetlen az internet és az okos eszközök jelenléte nélkül, és használata egyre inkább átszövi az oktatás színtereit is. Korosztálytól függetlenül minden diák szívesen veszi kezébe a telefont, táblagépet, így történt ez a Digitális témahéten is, amikor a kicsik (4. a osztály) és nagyok (8. a osztály) egy térkép segítségével QR-kódok után kutattak az iskola épületében német nyelv órákon. A kódok leolvasása után egy feladatot oldottak meg a táblagép segítségével, és a sikeres megoldás után indultak tovább a következő helyszínre. Több készséget használva, élvezték a kutatást, a játékot és a közös munkát.
Az 5. c osztály tanulói magyar nyelv és irodalom órákon Petőfi Sándor Úti levelek című prózai művét dolgozták fel. A mű elolvasása és feldolgozása mellett a hungaricum fogalmának meghatározására és nemzeti értékeink elemzésére is sor került. Megbeszélték, mit jelent a kulturális örökség, hogyan kapcsolódik ez a téma a szülőföldhöz, a magyar tájhoz szorosan. A témához kapcsolódóan keresgéltek az interneten. Megnézték tableteken azokat a tájakat, amelyeket említ a mű, a hozzájuk kapcsolódó hungaricumokat, nemzeti értékeket. Csapatokban dolgoztak, online kvízeket töltöttek ki a gyerekek. Végül minden csapatnak egy-egy produktumon kellett megjeleníteni mindazt, amit tanultak a műről és a témáról. Az órák célja az volt, hogy a tanulók fejlesszék digitális kompetenciájukat, könnyen eligazodjanak a digitális térben, valamint tudjanak véleményt alkotni arról, miért jó magyarnak lenni, miért jó ezen a vidéken élni. A jó hangulat, az egymásra utaltság, a sok-sok új ismeret közelebb hozta a gyerekeket a szülőföld, a haza, az otthon témához.
A 6. a-c osztályban magyar nyelv és irodalom órákon Arany János: Toldi című műve összefoglalása volt a téma ezen a héten. A tanulók csoportokban, tableteken online feladatok megoldásával elevenítették fel a Toldi történetét, a műről tanultakat. Megismerkedtek és játszottak az Okosdoboz és a Wordwall.net feladataival, használták a Learningapps.org alkalmazást. QR-kódok leolvasásával is oldottak meg feladatokat, és a Digitális témahét zárásaként elkészítették Toldi Miklós címerét a QuiverVision.com alkalmazás segítségével. A változatos feladatok megoldása során fejlődött a tanulók együttműködési készsége, és átismételték a Toldi keletkezéséről, szerkezetéről, cselekményéről, szereplőiről tanultakat.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Társadalomtudományi, idegen nyelvi és művészeti munkaközösség