^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Márton-napi megemlékezés

    November 11-e a naptárban ősi idők óta a téli évnegyed kezdő napja, amikor nagy eszem-iszomot rendeztek, hogy a következő esztendőre is jó termés legyen. A Márton-napi libalakomáról szóló első írásos beszámoló 1171-ből származik. A régi időkben Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét. Ekkor zárták le az éves gazdasági munkákat, s vette kezdetét a téli pihenő időszaka.
    Bővebben...
  • 2 Kulturális Napok Rajzpályázat

    Ebben a tanévben az alsó tagozatos tanulók a Kulturális Napok rendezvénysorozat keretén belül az „Olimpia és én” című rajzpályázaton vehettek részt. 2024. fontos sporteseménye volt a Párizsban megrendezett Olimpia. Iskolánk tanulói is figyelemmel követték a versenyeket, az éremátadókat és az olimpikonok köszöntését az Eiffel torony lábánál. A rajzaikban ezeket az élményeket adták vissza a gyerekek.
    Bővebben...
  • 3 Sportdélután a 2.c2 osztályban

    Vidám hangulatú családi sportdélutánon vettek részt iskolánk 2.c2 osztályos tanulói. Ez az esemény kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy a pedagógusok, szülők és gyerekek együtt vegyenek részt különféle sporttevékenységekben, így a szülők nemcsak passzív megfigyelőként voltak jelen, hanem aktív részesei voltak az eseményeknek.
    Bővebben...
  • 4 Koszorúzás

    Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata idei évben is megemlékezett Mezőberény város híres szülöttjéről, Orlai Petrics Somáról. Az emlékezés szavait tanulóink tolmácsolták élete fontosabb állomásainak felelevenítésével, illetve Petőfi Sándor a festőről írt versének szavalásával. Az emlékezést követően koszorúzásra került sor az iskola vezetősége, illetve az osztályok képviselői által.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét természettudományos órákon

Az idei tanévben hetedik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahét programot. Az eseménybe, az elmúlt néhány évhez hasonlóan, iskolánk és munkaközösségünk is bekapcsolódott. A program célja többek között, hogy fejlessze a tanulók digitális kompetenciáit Intézményünkben mindennapi életünk része a digitális eszközök használata, azonban ez a program minden évben hoz valami újat, az a megszokottól eltérőt a foglalkozásokba.

A 8. e osztályosok biológia órán a hormonrendszerről tanultakat ismételték át A LearningApps felületén lévő feladatok mellett a tanulók által leginkább kedvelt Kahoot! alkalmazást is használták. Magabiztosan kezelték a tableteket a páros munka közben. A digitális eszközök és alkalmazások nagymértékben motiválták a tanulókat, a kicsengetés ellenére újabb és újabb feladatokat szerettek volna még megoldani. Osztályfőnöki órán az internet használat veszélyeiről beszélgettek, ehhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg az e-táblán. A tanulók beszéltek saját internetezési szokásaikról, elmondták saját tapasztalataikat a témával kapcsolatban. Szó volt vírusküldésről, profil feltörésről, hamis információkról. Többen most döbbentek rá, hogy milyen káros hatása lehet, ha felelőtlenül posztolgatnak magukról.

A 6. e osztályosok természettudomány órán a rétek és mezők életközössége témáját dolgozták fel tabletek alkalmazásával. A tanóra ilyen módon megtartása érdekesebbé tette a tananyagot a tanulóknak. A több vizuális hatás, képek, játékos feladatok, tabletek kezelése aktívabb munkára sarkalta őket. Megtapasztalhatták az önállóbb, gyakorlatias tanulást, miközben megtapasztalhatták a természettudomány, a műszaki tudomány és az informatika kapcsolatát.

A 7. c, 7. e, 8. c és 8. d osztályosok matematika órán a mentimeter.com alkalmazást próbálhatták ki. Munka közben interaktív és hagyományos formában oldottak meg feladatokat. Téma az egyenletek megoldása, illetve geometriai ismeretek voltak, amelyeket kiegészítettek a bankjegyekkel kapcsolatos feladattal. A tanórán páros munkában volt lehetősége a tanultak ismétlésére, felidézésére. Arra is volt példa minden csoportban, hogy a felmerülő technikai problémákat hogyan lehet megoldani, illetve áthidalni, miközben türelem és a kitarás sem fogy el. A tanórák jó hangulatban, aktív munkával teltek.

A témahét közben kiderült, hogy tanítványaink digitális kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Legtöbben jól kezelik a különböző eszközöket, felületeket. Rugalmasan alkalmazkodnak a változó feltételekhez, segítik egymást a technikai problémák felmerülésekor. Azonban a folyamatosan változó körülményekhez folyamatos tanulásra van szüksége ezen a téren is mindenki számára az egyensúly fenntartása érdekében.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

. mai.mezobereny.hu