Digitális témahét természettudományos órákon
Az idei tanévben hetedik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahét programot. Az eseménybe, az elmúlt néhány évhez hasonlóan, iskolánk és munkaközösségünk is bekapcsolódott. A program célja többek között, hogy fejlessze a tanulók digitális kompetenciáit Intézményünkben mindennapi életünk része a digitális eszközök használata, azonban ez a program minden évben hoz valami újat, az a megszokottól eltérőt a foglalkozásokba.
A 8. e osztályosok biológia órán a hormonrendszerről tanultakat ismételték át A LearningApps felületén lévő feladatok mellett a tanulók által leginkább kedvelt Kahoot! alkalmazást is használták. Magabiztosan kezelték a tableteket a páros munka közben. A digitális eszközök és alkalmazások nagymértékben motiválták a tanulókat, a kicsengetés ellenére újabb és újabb feladatokat szerettek volna még megoldani. Osztályfőnöki órán az internet használat veszélyeiről beszélgettek, ehhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg az e-táblán. A tanulók beszéltek saját internetezési szokásaikról, elmondták saját tapasztalataikat a témával kapcsolatban. Szó volt vírusküldésről, profil feltörésről, hamis információkról. Többen most döbbentek rá, hogy milyen káros hatása lehet, ha felelőtlenül posztolgatnak magukról.
A 6. e osztályosok természettudomány órán a rétek és mezők életközössége témáját dolgozták fel tabletek alkalmazásával. A tanóra ilyen módon megtartása érdekesebbé tette a tananyagot a tanulóknak. A több vizuális hatás, képek, játékos feladatok, tabletek kezelése aktívabb munkára sarkalta őket. Megtapasztalhatták az önállóbb, gyakorlatias tanulást, miközben megtapasztalhatták a természettudomány, a műszaki tudomány és az informatika kapcsolatát.
A 7. c, 7. e, 8. c és 8. d osztályosok matematika órán a mentimeter.com alkalmazást próbálhatták ki. Munka közben interaktív és hagyományos formában oldottak meg feladatokat. Téma az egyenletek megoldása, illetve geometriai ismeretek voltak, amelyeket kiegészítettek a bankjegyekkel kapcsolatos feladattal. A tanórán páros munkában volt lehetősége a tanultak ismétlésére, felidézésére. Arra is volt példa minden csoportban, hogy a felmerülő technikai problémákat hogyan lehet megoldani, illetve áthidalni, miközben türelem és a kitarás sem fogy el. A tanórák jó hangulatban, aktív munkával teltek.
A témahét közben kiderült, hogy tanítványaink digitális kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Legtöbben jól kezelik a különböző eszközöket, felületeket. Rugalmasan alkalmazkodnak a változó feltételekhez, segítik egymást a technikai problémák felmerülésekor. Azonban a folyamatosan változó körülményekhez folyamatos tanulásra van szüksége ezen a téren is mindenki számára az egyensúly fenntartása érdekében.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség