^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 "Tanulj szakmát és legyél Te a szakmád sztárja!"

    Intézményünk hatodik évfolyamos diákjai a mai napon részt vettek a Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett XVIII. Szakma Sztár Fesztiválon, ahol több mint 50 szakmában közel 200 diák mérte össze tudását. A rendezvényen a tanulók megismerkedhettek különböző szakmák bemutatóival, melyet élményalapú kiállítások tettek izgalmassá.
    Bővebben...
  • 2 XIV. Bartók Béla Népdaléneklő Verseny

    2025. március 31-én immár 14. alkalommal rendezték meg Vésztőn a Bartók Béla Népdaléneklő Versenyt, amely idén is számos tehetséges fiatalnak biztosított lehetőséget a megmérettetésre. A versenyzők négy korcsoportban, „szóló ének” kategóriában mutatták be műsorukat, amelyeket egy-egy tájegység vagy témakör népdalaiból állítottak össze.
    Bővebben...
  • 3 A Szent Anna – tó legendája a Békéscsabai Jókai Színházban

    2025. április 9-én a Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola több mint 100 kisdiákja ismét a Békéscsabai Jókai Színházba látogatott el. Csurulya Csongor – Falusi Balázs Áron: A Szent Anna – tó legendája című erdélyi mesét nézték meg, ami Közép-Európa egyetlen épen maradt krátertavának harmincezer évvel ezelőtti születését dolgozza fel.
    Bővebben...
  • 4 A Német Közösségi Házban jártak tanulóink

    2025. április 11-én a 2.c2, a 3.d és a 4.a osztály tanulói ellátogattak a Német Közösségi Házba, ahol színes és élményekben gazdag program várta őket. A húsvéti ünnepekhez kapcsolódva a gyerekek nyuszit simogathattak, megtekinthették a borító kas alá helyezett tyúkot és kakast, valamint a különböző galambfajták kiállítását.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét természettudományos órákon

Az idei tanévben hetedik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahét programot. Az eseménybe, az elmúlt néhány évhez hasonlóan, iskolánk és munkaközösségünk is bekapcsolódott. A program célja többek között, hogy fejlessze a tanulók digitális kompetenciáit Intézményünkben mindennapi életünk része a digitális eszközök használata, azonban ez a program minden évben hoz valami újat, az a megszokottól eltérőt a foglalkozásokba.

A 8. e osztályosok biológia órán a hormonrendszerről tanultakat ismételték át A LearningApps felületén lévő feladatok mellett a tanulók által leginkább kedvelt Kahoot! alkalmazást is használták. Magabiztosan kezelték a tableteket a páros munka közben. A digitális eszközök és alkalmazások nagymértékben motiválták a tanulókat, a kicsengetés ellenére újabb és újabb feladatokat szerettek volna még megoldani. Osztályfőnöki órán az internet használat veszélyeiről beszélgettek, ehhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg az e-táblán. A tanulók beszéltek saját internetezési szokásaikról, elmondták saját tapasztalataikat a témával kapcsolatban. Szó volt vírusküldésről, profil feltörésről, hamis információkról. Többen most döbbentek rá, hogy milyen káros hatása lehet, ha felelőtlenül posztolgatnak magukról.

A 6. e osztályosok természettudomány órán a rétek és mezők életközössége témáját dolgozták fel tabletek alkalmazásával. A tanóra ilyen módon megtartása érdekesebbé tette a tananyagot a tanulóknak. A több vizuális hatás, képek, játékos feladatok, tabletek kezelése aktívabb munkára sarkalta őket. Megtapasztalhatták az önállóbb, gyakorlatias tanulást, miközben megtapasztalhatták a természettudomány, a műszaki tudomány és az informatika kapcsolatát.

A 7. c, 7. e, 8. c és 8. d osztályosok matematika órán a mentimeter.com alkalmazást próbálhatták ki. Munka közben interaktív és hagyományos formában oldottak meg feladatokat. Téma az egyenletek megoldása, illetve geometriai ismeretek voltak, amelyeket kiegészítettek a bankjegyekkel kapcsolatos feladattal. A tanórán páros munkában volt lehetősége a tanultak ismétlésére, felidézésére. Arra is volt példa minden csoportban, hogy a felmerülő technikai problémákat hogyan lehet megoldani, illetve áthidalni, miközben türelem és a kitarás sem fogy el. A tanórák jó hangulatban, aktív munkával teltek.

A témahét közben kiderült, hogy tanítványaink digitális kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Legtöbben jól kezelik a különböző eszközöket, felületeket. Rugalmasan alkalmazkodnak a változó feltételekhez, segítik egymást a technikai problémák felmerülésekor. Azonban a folyamatosan változó körülményekhez folyamatos tanulásra van szüksége ezen a téren is mindenki számára az egyensúly fenntartása érdekében.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

. mai.mezobereny.hu