^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 MÁSODSZORRA IS ELSŐ

    Ebben a tanévben folytatódott az elmúlt tanévben indított „Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos!” című, az egészségfejlesztést és egészségnevelést fókuszba állító program. Célja a Gyulai Tankerületi Központ fenntartásában működő köznevelési intézmények tanulóinak testi-lelki-értelmi egészségének támogatása, egészségtudatos magatartásának fejlesztése.
    Bővebben...
  • 2 “Tartsd körforgásban!”

    Eszenyi Gergő Noel 8.a-c osztályos tanuló 2. helyezést ért el a 2024. évi Fenntarthatósági Témahét keretében meghirdetett “Tartsd körforgásban!” című kárpát-medencei pályázaton. A hivatalos díjátadóra az Alapértékek Nonprofit Kft. által szervezett AlmaZöld évzáró rendezvényen került sor, ahol átadták a díjakat azoknak a hazai és határon túli diákoknak, tanároknak és iskoláknak, akik az idei Témahét során meghirdetett pályázatokon, versenyeken dobogós helyezést értek el.
    Bővebben...
  • 3 Tavasz kupa 2024

    Iskolánk május 29-én szervezte meg a hagyományos Tavasz kupa kézilabda tornát. A korábbi évek szokásainak megfelelően, ezúttal is két korcsoport számára (III. és IV. korcsoportban) hirdettük meg a versenyt. Mindkét korcsoportban három-három csapat küzdött meg egymással.
    Bővebben...
  • 4 A nemzeti összetartozás napja

    Június 4. a nemzeti összetartozás napja, a trianoni békediktátum megkötésének 104. évforduló napjára emlékeztünk. Iskolánk minden évben méltó módon megemlékezik a történelmi eseményekről. 1920. június 4-én a győztes nagyhatalmak Párizsban aláírták a trianoni békeszerződést, amely Magyarország számára rendkívüli veszteségeket, soha begyógyulni nem tudó sebeket okozott.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét természettudományos órákon

Az idei tanévben hetedik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahét programot. Az eseménybe, az elmúlt néhány évhez hasonlóan, iskolánk és munkaközösségünk is bekapcsolódott. A program célja többek között, hogy fejlessze a tanulók digitális kompetenciáit Intézményünkben mindennapi életünk része a digitális eszközök használata, azonban ez a program minden évben hoz valami újat, az a megszokottól eltérőt a foglalkozásokba.

A 8. e osztályosok biológia órán a hormonrendszerről tanultakat ismételték át A LearningApps felületén lévő feladatok mellett a tanulók által leginkább kedvelt Kahoot! alkalmazást is használták. Magabiztosan kezelték a tableteket a páros munka közben. A digitális eszközök és alkalmazások nagymértékben motiválták a tanulókat, a kicsengetés ellenére újabb és újabb feladatokat szerettek volna még megoldani. Osztályfőnöki órán az internet használat veszélyeiről beszélgettek, ehhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg az e-táblán. A tanulók beszéltek saját internetezési szokásaikról, elmondták saját tapasztalataikat a témával kapcsolatban. Szó volt vírusküldésről, profil feltörésről, hamis információkról. Többen most döbbentek rá, hogy milyen káros hatása lehet, ha felelőtlenül posztolgatnak magukról.

A 6. e osztályosok természettudomány órán a rétek és mezők életközössége témáját dolgozták fel tabletek alkalmazásával. A tanóra ilyen módon megtartása érdekesebbé tette a tananyagot a tanulóknak. A több vizuális hatás, képek, játékos feladatok, tabletek kezelése aktívabb munkára sarkalta őket. Megtapasztalhatták az önállóbb, gyakorlatias tanulást, miközben megtapasztalhatták a természettudomány, a műszaki tudomány és az informatika kapcsolatát.

A 7. c, 7. e, 8. c és 8. d osztályosok matematika órán a mentimeter.com alkalmazást próbálhatták ki. Munka közben interaktív és hagyományos formában oldottak meg feladatokat. Téma az egyenletek megoldása, illetve geometriai ismeretek voltak, amelyeket kiegészítettek a bankjegyekkel kapcsolatos feladattal. A tanórán páros munkában volt lehetősége a tanultak ismétlésére, felidézésére. Arra is volt példa minden csoportban, hogy a felmerülő technikai problémákat hogyan lehet megoldani, illetve áthidalni, miközben türelem és a kitarás sem fogy el. A tanórák jó hangulatban, aktív munkával teltek.

A témahét közben kiderült, hogy tanítványaink digitális kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Legtöbben jól kezelik a különböző eszközöket, felületeket. Rugalmasan alkalmazkodnak a változó feltételekhez, segítik egymást a technikai problémák felmerülésekor. Azonban a folyamatosan változó körülményekhez folyamatos tanulásra van szüksége ezen a téren is mindenki számára az egyensúly fenntartása érdekében.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

. mai.mezobereny.hu