^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Alapfokú Művészeti Iskola - tanszaki bemutatók

    z Alapfokú Művészeti Iskolában a 2024-2025-ös tanév I. félévének zárásaként megrendezésre kerültek a zenei tanszakok hagyományos félévi vizsgái, tanszaki bemutatói. Minden növendék a képességeinek, tehetségének birtokában mutatta be tudását a szülők, a meghívott vendégek és a vizsgáztatók előtt.
    Bővebben...
  • 2 Meggyújtottuk a harmadik gyertyát is az adventi koszorún

    December 14-én, szombaton reggel az alsó tagozatos gyerekekkel mi is közösen ünnepeltünk. Összegyűltünk az aulában, megálltunk meg egy rövid pillanatra, meghallgattunk az alsó tagozatos énekkar és a Média szakkör adventi műsorát.
    Bővebben...
  • 3 NÉPDALÉNEKLÉSI VERSENY

    Hagyományainkhoz híven iskolánk alsó tagozatán 2024. november 28-án került megrendezésre a népdaléneklési verseny, melyre sok tanuló jelentkezett. A négy évfolyamon összesen 44 gyermek mérettette meg magát. Az elhangzott dalok meséltek nekünk a múltról, a természetről, az örömökről és bánatokról, a magyar lélek gazdagságáról. Csodálatos volt hallgatni, ahogy a hangjaikkal életre keltették a régi dallamokat.
    Bővebben...
  • 4 2. Adventi gyertyagyújtás az alsó tagozaton

    Az alsó tagozatos gyerekek nagy izgalommal várják idén is a karácsonyt. Az adventi időszakot négy héten át egy kis műsorral ünnepeljük meg, melyre nagy lelkesedéssel készülnek az énekkaros és a magyar szakkörös tanulók. December 7-én már a második gyertyát gyújtotta meg az adventi angyalunk, mely eseményt az énekkar az Adventi hírnök című dallal kísért.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét természettudományos órákon

Az idei tanévben hetedik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahét programot. Az eseménybe, az elmúlt néhány évhez hasonlóan, iskolánk és munkaközösségünk is bekapcsolódott. A program célja többek között, hogy fejlessze a tanulók digitális kompetenciáit Intézményünkben mindennapi életünk része a digitális eszközök használata, azonban ez a program minden évben hoz valami újat, az a megszokottól eltérőt a foglalkozásokba.

A 8. e osztályosok biológia órán a hormonrendszerről tanultakat ismételték át A LearningApps felületén lévő feladatok mellett a tanulók által leginkább kedvelt Kahoot! alkalmazást is használták. Magabiztosan kezelték a tableteket a páros munka közben. A digitális eszközök és alkalmazások nagymértékben motiválták a tanulókat, a kicsengetés ellenére újabb és újabb feladatokat szerettek volna még megoldani. Osztályfőnöki órán az internet használat veszélyeiről beszélgettek, ehhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg az e-táblán. A tanulók beszéltek saját internetezési szokásaikról, elmondták saját tapasztalataikat a témával kapcsolatban. Szó volt vírusküldésről, profil feltörésről, hamis információkról. Többen most döbbentek rá, hogy milyen káros hatása lehet, ha felelőtlenül posztolgatnak magukról.

A 6. e osztályosok természettudomány órán a rétek és mezők életközössége témáját dolgozták fel tabletek alkalmazásával. A tanóra ilyen módon megtartása érdekesebbé tette a tananyagot a tanulóknak. A több vizuális hatás, képek, játékos feladatok, tabletek kezelése aktívabb munkára sarkalta őket. Megtapasztalhatták az önállóbb, gyakorlatias tanulást, miközben megtapasztalhatták a természettudomány, a műszaki tudomány és az informatika kapcsolatát.

A 7. c, 7. e, 8. c és 8. d osztályosok matematika órán a mentimeter.com alkalmazást próbálhatták ki. Munka közben interaktív és hagyományos formában oldottak meg feladatokat. Téma az egyenletek megoldása, illetve geometriai ismeretek voltak, amelyeket kiegészítettek a bankjegyekkel kapcsolatos feladattal. A tanórán páros munkában volt lehetősége a tanultak ismétlésére, felidézésére. Arra is volt példa minden csoportban, hogy a felmerülő technikai problémákat hogyan lehet megoldani, illetve áthidalni, miközben türelem és a kitarás sem fogy el. A tanórák jó hangulatban, aktív munkával teltek.

A témahét közben kiderült, hogy tanítványaink digitális kompetenciái folyamatosan fejlődnek. Legtöbben jól kezelik a különböző eszközöket, felületeket. Rugalmasan alkalmazkodnak a változó feltételekhez, segítik egymást a technikai problémák felmerülésekor. Azonban a folyamatosan változó körülményekhez folyamatos tanulásra van szüksége ezen a téren is mindenki számára az egyensúly fenntartása érdekében.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

. mai.mezobereny.hu