^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Légy egészséges! Légy Tudatos! Légy egészségtudatos! Élménynapon vettünk részt

    2025. március 28-án Gyulán a Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos! programsorozat zárásaként élménynapon vehettek részt iskolánk Egészségőrzői. Az élménynap a gyulai Vigadóban kezdődött, ahol számos motiváló előadást hallgathattak meg. Az előadások után egy pazar ebéden vehettek rész, ami szintén az egészség jegyében telt, hiszen az összeállított szendvicsek telis-tele voltak egészségesebbnél egészségesebb zöldségekkel.
    Bővebben...
  • 2 XIV. Bartók Béla Népdaléneklő Verseny

    2025. március 31-én immár 14. alkalommal rendezték meg Vésztőn a Bartók Béla Népdaléneklő Versenyt, amely idén is számos tehetséges fiatalnak biztosított lehetőséget a megmérettetésre. A versenyzők négy korcsoportban, „szóló ének” kategóriában mutatták be műsorukat, amelyeket egy-egy tájegység vagy témakör népdalaiból állítottak össze.
    Bővebben...
  • 3 A Szent Anna – tó legendája a Békéscsabai Jókai Színházban

    2025. április 9-én a Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola több mint 100 kisdiákja ismét a Békéscsabai Jókai Színházba látogatott el. Csurulya Csongor – Falusi Balázs Áron: A Szent Anna – tó legendája című erdélyi mesét nézték meg, ami Közép-Európa egyetlen épen maradt krátertavának harmincezer évvel ezelőtti születését dolgozza fel.
    Bővebben...
  • 4 A Német Közösségi Házban jártak tanulóink

    2025. április 11-én a 2.c2, a 3.d és a 4.a osztály tanulói ellátogattak a Német Közösségi Házba, ahol színes és élményekben gazdag program várta őket. A húsvéti ünnepekhez kapcsolódva a gyerekek nyuszit simogathattak, megtekinthették a borító kas alá helyezett tyúkot és kakast, valamint a különböző galambfajták kiállítását.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

DIGITÁLIS TÉMAHÉT MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM, VALAMINT VIZUÁLIS KULTÚRA TANÓRÁKON

A digitális írástudás nem a távoli jövő, hanem a mindennapjaink szerves része. A 2016 óta évről évre rendszeresen megvalósuló Digitális Témahét a digitális pedagógia legnagyobb hazai eseménye.

Munkaközösségünkben minden évben egyre nagyobb hangsúlyt kap a digitális technológia a nevelésben és oktatásban történő használata, a digitális készségek fejlesztése.
Idén, 2023. március 27-31. között nyolcadik alkalommal került sor a Digitális Témahét megszervezésére, amelynek a legfontosabb célja a digitális kompetencia fejlesztése és a tantervi fejlesztési célok megvalósítása a technológia hatékony alkalmazásával pedagógiai projektekben. Törekedtünk arra, hogy a digitális kompetenciát alkotó készségek, képességek fejlesztése megvalósuljon. Tudatos és biztonságos, alkotó és kreatív digitális eszközhasználatra épülő tanulási folyamatokat terveztünk, és szabadon választott témájú projekteket valósítottunk meg vizuális kultúra, valamint magyar nyelv és irodalom tanóráinkon.

Vizuális kultúra

A Digitális Témahétre már jóval előtte tudatosan készült a kolléganő. Részt vett a  Digitális Témahét Webinárium sorozatának 2. részén, amelynek címe „Kedvenc mobilappok a tanításhoz”. A vizuális kultúrához használatos alkalmazásokról viszonylag kevés szó esett, egy-két használható app kivételével. A tanóra alacsony óraszáma kissé korlátozta a lehetőségeket, hiszen a diákoknak gyorsan kellett megismerkedniük egy új applikációval és valamilyen alkotást létrehozniuk. Voltak sajnos negatív tapasztalatok is egy-két applikációval kapcsolatban, de a gyerekek lelkesedésével könnyen vették az akadályokat.

A legnagyobb sikere az animáció készítésének volt. FlipaClip alkalmazást használták, 1-3 tanórát szántak a munkákra, az alkalmazást nagyon gyorsan kiismerték és a végére, már a gyerekek mutatták meg milyen lehetőségeket is rejt még. Használata egyszerű és látványos volt. A 6. évfolyamon a mozgókép történelmével is foglalkoztak, illetve készítettek karaktert és storyboard-ot is. A 8. évfolyamon a diákok nagyon találékonyak voltak és nagy örömmel vettették bele magukat a munkába. A 21. századi vizuális kultúra elengedhetetlen része a digitális képalkotás is. A tanulókat nagyon lekötötte, sokkal tovább voltak képesek koncentrálni, mint általában. Mindenki számára sikerélményt nyújtott a feladat.

A tehetséggondozás során is szerepet kaptak a tabletek, ugyanúgy animációt készítettek a fent említett alkalmazással. Kipróbálták a Garticphone nevű online felületet is, amely egy pletykajáték. Első körben írtak egy mondatot, amelyet valaki megkapott és le kellett rajzolnia, majd azt a rajzot szintén valaki megkapta és írni kellett rá egy mondatot. Ez a folyamat ismétlődik a játékosok között. A játék egyszerű és vicces, időkorlátozás miatt pörög, ezért nagyon figyelni kellett. 

Magyar nyelv és irodalom

A Digitális Témahét magyar nyelv és irodalom tantárgy keretein belül 5. évfolyamon valósult meg. A tananyag Petőfi Sándor: János vitéz összefoglalása volt. A feladatok kiválasztásánál arra törekedtek, hogy minél átfogóbb és változatosabb alkalmazásokat használhassanak az eddigi ismereteik tudatosításához. A gyerekek örömmel fogadták a tableteken történő feladatok megoldását, rendkívül ösztönzően hatott rájuk. Megismerkedhettek többféle online oldallal az adott témával kapcsolatban, melyeken keresztül lehetőségük nyílt egyénileg, párban és csoportban is feladatokat megoldani. Rendkívül népszerű volt a wordwall.net felülete, melyen keresztül többen otthon is oldottak meg feladatokat. Kevésbé volt ismert a számukra az okosdoboz.hu valamint a learningapps.org, ezért érdeklőve figyelték a kiválasztott feladatokat, melyet meg kellett oldaniuk. A tabletet, mint eszközt ügyesen használták, amivel tovább fejlődhetett a digitális kompetenciájuk. Helyesen alkalmazták az előzetesen megbeszélt, meghatározott feladatokhoz való instrukciókat. A digitális technológia alkalmazásának az elmélyítése az interaktív tábla segítségével is létrejött a tanítási órán. A digitális eszközhasználatuk és a szabadon választott feladatok elkészítése által az alkotó készségeik is hatékonyan fejlődhettek ezen az órán.

Összeségében nagyon sikeres és tanulságos volt a Digitális Témahét.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Jakabné Wagner Krisztina

. mai.mezobereny.hu