^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Ősz évszaknap az alsó tagozaton

    Minden évben nagy izgalommal készülődnek a tanító nénik és a diákok az évszaknapokra. Az idei tanévben a legkisebbek nagyon várták, hogy miről is szól az ősz évszaknap. Az 1.c osztály tanulói gombás képeket készítettek, ami által megtanulták a legyezőhajtást, és beszélgettek az ősz jellemzőiről. A gyerekek ügyesen, jó hangulatban tevékenykedtek.
    Bővebben...
  • 2 Boldogságóra a 3.c1 osztályban

    A Boldogságóra program szeptemberi témája a hála gyakorlása volt. Az első foglalkozáson beszélgetőkörben gyűjtöttük össze, mit jelent számunkra a hála, miért lehetünk hálásak, és milyen érzéseket kelt bennünk. Ezután a tanító néni felolvasott egy mesét, amelynek szereplői a Hála, a Jólét és a Szeretet voltak. A történet üzenete szerint ahol jelen van a hála, ott a szeretet és a jólét is megjelenik.
    Bővebben...
  • 3 A zene világnapja

    2025. október 1-jén iskolánkban egy zenei világnapi koncert tette hallhatóvá és érezhetővé a fenti idézet üzenetét. A világnap történetéről, és a zene jelentőségéről hallhattunk rövid bevezető gondolatokat. A zene mindig fontos szerepet töltött be az emberek életében. Yehudi Menuhin hegedűművész egyik legfontosabb küldetésének tekintette, hogy a zenén keresztül formálja a közösséget, hirdesse a zene összefogó és gyógyító erejét.
    Bővebben...
  • 4 Erzsébet-táborban a 6.c osztály

    2025. szeptember 15-17. között a 6.c osztályos tanulóknak volt szerencséjük Zánkára utazni az Erzsébet-tábor keretein belül. A három nap alatt több változatos programon vehettek részt. A megérkezésünk napján hajókiránduláson vettek részt, majd egy közös tábori koncert részesei lehettek. A második napot Kalandpark és Trambulin park tarkította, a délutánra Balaton látogatás volt tervezve, de sajnos az esős idő ezt nem tette lehetővé.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

DIGITÁLIS TÉMAHÉT MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM, VALAMINT VIZUÁLIS KULTÚRA TANÓRÁKON

A digitális írástudás nem a távoli jövő, hanem a mindennapjaink szerves része. A 2016 óta évről évre rendszeresen megvalósuló Digitális Témahét a digitális pedagógia legnagyobb hazai eseménye.

Munkaközösségünkben minden évben egyre nagyobb hangsúlyt kap a digitális technológia a nevelésben és oktatásban történő használata, a digitális készségek fejlesztése.
Idén, 2023. március 27-31. között nyolcadik alkalommal került sor a Digitális Témahét megszervezésére, amelynek a legfontosabb célja a digitális kompetencia fejlesztése és a tantervi fejlesztési célok megvalósítása a technológia hatékony alkalmazásával pedagógiai projektekben. Törekedtünk arra, hogy a digitális kompetenciát alkotó készségek, képességek fejlesztése megvalósuljon. Tudatos és biztonságos, alkotó és kreatív digitális eszközhasználatra épülő tanulási folyamatokat terveztünk, és szabadon választott témájú projekteket valósítottunk meg vizuális kultúra, valamint magyar nyelv és irodalom tanóráinkon.

Vizuális kultúra

A Digitális Témahétre már jóval előtte tudatosan készült a kolléganő. Részt vett a  Digitális Témahét Webinárium sorozatának 2. részén, amelynek címe „Kedvenc mobilappok a tanításhoz”. A vizuális kultúrához használatos alkalmazásokról viszonylag kevés szó esett, egy-két használható app kivételével. A tanóra alacsony óraszáma kissé korlátozta a lehetőségeket, hiszen a diákoknak gyorsan kellett megismerkedniük egy új applikációval és valamilyen alkotást létrehozniuk. Voltak sajnos negatív tapasztalatok is egy-két applikációval kapcsolatban, de a gyerekek lelkesedésével könnyen vették az akadályokat.

A legnagyobb sikere az animáció készítésének volt. FlipaClip alkalmazást használták, 1-3 tanórát szántak a munkákra, az alkalmazást nagyon gyorsan kiismerték és a végére, már a gyerekek mutatták meg milyen lehetőségeket is rejt még. Használata egyszerű és látványos volt. A 6. évfolyamon a mozgókép történelmével is foglalkoztak, illetve készítettek karaktert és storyboard-ot is. A 8. évfolyamon a diákok nagyon találékonyak voltak és nagy örömmel vettették bele magukat a munkába. A 21. századi vizuális kultúra elengedhetetlen része a digitális képalkotás is. A tanulókat nagyon lekötötte, sokkal tovább voltak képesek koncentrálni, mint általában. Mindenki számára sikerélményt nyújtott a feladat.

A tehetséggondozás során is szerepet kaptak a tabletek, ugyanúgy animációt készítettek a fent említett alkalmazással. Kipróbálták a Garticphone nevű online felületet is, amely egy pletykajáték. Első körben írtak egy mondatot, amelyet valaki megkapott és le kellett rajzolnia, majd azt a rajzot szintén valaki megkapta és írni kellett rá egy mondatot. Ez a folyamat ismétlődik a játékosok között. A játék egyszerű és vicces, időkorlátozás miatt pörög, ezért nagyon figyelni kellett. 

Magyar nyelv és irodalom

A Digitális Témahét magyar nyelv és irodalom tantárgy keretein belül 5. évfolyamon valósult meg. A tananyag Petőfi Sándor: János vitéz összefoglalása volt. A feladatok kiválasztásánál arra törekedtek, hogy minél átfogóbb és változatosabb alkalmazásokat használhassanak az eddigi ismereteik tudatosításához. A gyerekek örömmel fogadták a tableteken történő feladatok megoldását, rendkívül ösztönzően hatott rájuk. Megismerkedhettek többféle online oldallal az adott témával kapcsolatban, melyeken keresztül lehetőségük nyílt egyénileg, párban és csoportban is feladatokat megoldani. Rendkívül népszerű volt a wordwall.net felülete, melyen keresztül többen otthon is oldottak meg feladatokat. Kevésbé volt ismert a számukra az okosdoboz.hu valamint a learningapps.org, ezért érdeklőve figyelték a kiválasztott feladatokat, melyet meg kellett oldaniuk. A tabletet, mint eszközt ügyesen használták, amivel tovább fejlődhetett a digitális kompetenciájuk. Helyesen alkalmazták az előzetesen megbeszélt, meghatározott feladatokhoz való instrukciókat. A digitális technológia alkalmazásának az elmélyítése az interaktív tábla segítségével is létrejött a tanítási órán. A digitális eszközhasználatuk és a szabadon választott feladatok elkészítése által az alkotó készségeik is hatékonyan fejlődhettek ezen az órán.

Összeségében nagyon sikeres és tanulságos volt a Digitális Témahét.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Jakabné Wagner Krisztina

. mai.mezobereny.hu