Boldogságóra a 3.c osztályban
Február a megküzdés hónapja
A téma bevezetéseképpen felolvastam a gyerekeknek a Ki tudja, ez jószerencse vagy balszerencse? című történetet. Az ezt követő beszélgetés alkalmával hamar rátértek a lényegre. Minden nézőpont kérdése. Megpróbáltunk több, a hétköznapjaikból vett negatív töltetű mondatot átalakítani pozitívvá, megnézni az érem másik oldalát. Ehhez az internetről vett néhány sokatmondó fotóval segítettem nekik. A beszélgetés során, aki szerette volna, elmondhatta, hogy milyen nehézsége adódik, amivel meg kell küzdenie.
A foglalkozás második részében szabadon válaszható feladatot adtam. Lehetett feszültségoldó szivárványt, szorongás elleni rajzot, vagy a megküzdés szó kezdőbetűivel olyan tevékenységeket sorolni, amely segít a megoldásban.
Például:
M megölelni valakit, akit szeretek
E elhallgatni
G gondolkodni
K kirakózni
Ü üldögélni
Z zenét hallgatni
D dance
É énekelni
S sportolni
Ezt a sok tudást igyekszünk a mindennapokban hasznosítani.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Geréd Erzsébet