HAPPY-hét a fejlesztő és tehetséggondozó foglalkozásokon
2024. március 18-22. között zajlott le a 14. HAPPY-hét, az ország legnépszerűbb vízfogyasztást népszerűsítő programja keretében fejlesztő és tehetséggondozó foglalkozásainkat igyekeztünk élményszerűvé tenni sok-sok megtapasztalással, a tanulás keretein belül.
Tehetséggondozó foglalkozásokon többek között tanulóink gondolattérképet készítettek, ismeretterjesztő videókat néztek és átismételték, hogy mennyi vizet is kellene inni egy nap az ő korukban. Az újrahasznosítás jegyében régi kartonokból készítettek memóriakártyákat a témával kapcsolatosan. Játszottak körülírás játékot is a vízzel kapcsolatos fogalmakkal, interaktív táblán szókereső játékokat, előkerült a társasjáték is, majd plakátot készítettek.
A fejlesztő csoportokban is szó volt a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás szükségességéről, a vízfogyasztás előnyeiről, a cukrozott, illetve szénsavas üdítőitalok túlzott fogyasztásának káros hatásáról. A tanulók vízzel kapcsolatos állításokról döntötték el hogy az igaz-e vagy hamis, vízszükséglet szempontjából csoportosítottak képkártyákat, betűhalmazban keresték a VÍZ szót, kivezették a labirintusból a vízcseppet, memóriajátékot játszottak. Vízzel kapcsolatos szavakat gyűjtöttek és írtak, Wordwall feladatokat oldottak meg. A gyerekek plakátokat, ismeretterjesztő szövegeket, vízzel kapcsolatos szólásokat olvastak és értelmeztek, papírt hajtogattak, kreatív forgólapot készítettek, szóátalakító és Dobble játékot játszottak. Fontos témaként jelent meg a Föld vízkészlete és az üvegházhatás témakörében. Szólásokat és közmondásokat gyűjtöttek páros munkában, csoportmunkában pedig plakátterveket készítettek a vízivást népszerűsítve. „A víz-kincs” sorozat megtekintésével feldolgoztuk a témakört, s levontuk a tanulságokat.
Igyekeztünk a HAPPY-hét keretében a lehetőségeinkhez mérten a lehető leghatékonyabban munkálkodni, ezzel a tanulóink számára pozitív élményeket, követendő példát is mutatni.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Kovács Annamária
munkaközösség-vezető