Digitális Témahét a társadalomtudományi, idegen nyelvi és művészetek munkaközösségben
A Digitális Témahéten az 5.c-d angol alap csoportos tanulókat az interaktív tábla játékosabb használatába merültek. A cél az eddig tanult ismeretek szórakoztatóbb formában történő ismétlése, rögzítése volt. A diákok kíváncsian fedezték fel a különböző játékokat, melyek során sok élménnyel gazdagodtak. Nem csak az interaktív feladatokat oldották meg remekül, hanem így szinte észrevétlenül tudtak egymást támogatva párokban, csapatokban türelemmel dolgozni egymással versenyezve, de mégis társaikat segítve. Mindenkinek lehetősége volt kipróbálni ezt a szórakoztatóbb ismeretszerzési módot. A tanulók nagyon élvezték az órát, teljesen le lehetett kötni ily módon a figyelmüket, miközben tudásuk és digitális kompetenciájuk is fejlődött.
A 6. d osztály rendszeresen dolgozik digitális eszközökkel, így a héten is előtérbe került a digitális tábla használata. Többnyire frontális munkaformában dolgoztak, így a tanulók folyamatos ellenőrzéssel egyenként dolgozhatnak a táblánál. A digitális táblán túl, a tanulók párban is dolgoztak a tanulói tableteken. A digitális eszközöket rendszerint használjuk ismétlésnél, illetve a tanóra támájának összefoglalásánál. A diákok számára nagyon motiváló ezeknek az eszközöknek a használata, hiszen a mindennapi életben egyre sűrűbben találkoznak a digitális világgal. A páros munka során a tehetségesebb tanulók segítették felzárkóztatásra szoruló társaikat, így nem csak a tudásukat sikerült elmélyíteni, hanem megerősödött bennük a tolerancia, segítőkészség és a türelem fontossága.
A 8.d osztálynak ezen a héten lehetősége nyílt a digitális írástudás fejlesztésére. A tablet használatával egyéni tempóban tudtak haladni, amely különösen nagy segítség volt az SNI tanulóknak. A magyar nyelv tananyag ilyen formájú feldolgozása lehetővé tette a szóalkotási módok áttekintését, melyeket a tableten és a táblán is követhettek. Szöveg behelyettesítő feladattal tesztelhették tudásukat, amit közösen ellenőriztek le. Az online feladatok megoldásával azonnali visszajelzést kaptak a teljesítményükről, amely nagyon jó eszköze a gyakorlásnak.