^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Alapfokú Művészeti Iskola - tanszaki bemutatók

    z Alapfokú Művészeti Iskolában a 2024-2025-ös tanév I. félévének zárásaként megrendezésre kerültek a zenei tanszakok hagyományos félévi vizsgái, tanszaki bemutatói. Minden növendék a képességeinek, tehetségének birtokában mutatta be tudását a szülők, a meghívott vendégek és a vizsgáztatók előtt.
    Bővebben...
  • 2 Meggyújtottuk a harmadik gyertyát is az adventi koszorún

    December 14-én, szombaton reggel az alsó tagozatos gyerekekkel mi is közösen ünnepeltünk. Összegyűltünk az aulában, megálltunk meg egy rövid pillanatra, meghallgattunk az alsó tagozatos énekkar és a Média szakkör adventi műsorát.
    Bővebben...
  • 3 NÉPDALÉNEKLÉSI VERSENY

    Hagyományainkhoz híven iskolánk alsó tagozatán 2024. november 28-án került megrendezésre a népdaléneklési verseny, melyre sok tanuló jelentkezett. A négy évfolyamon összesen 44 gyermek mérettette meg magát. Az elhangzott dalok meséltek nekünk a múltról, a természetről, az örömökről és bánatokról, a magyar lélek gazdagságáról. Csodálatos volt hallgatni, ahogy a hangjaikkal életre keltették a régi dallamokat.
    Bővebben...
  • 4 2. Adventi gyertyagyújtás az alsó tagozaton

    Az alsó tagozatos gyerekek nagy izgalommal várják idén is a karácsonyt. Az adventi időszakot négy héten át egy kis műsorral ünnepeljük meg, melyre nagy lelkesedéssel készülnek az énekkaros és a magyar szakkörös tanulók. December 7-én már a második gyertyát gyújtotta meg az adventi angyalunk, mely eseményt az énekkar az Adventi hírnök című dallal kísért.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Fenntarthatósági Témahét 2024 – Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

A természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség pedagógusaiként fontosnak tartjuk a természet megismerését, szeretetét, védelmét. A mindennapi iskolai életben folyamatosan előkerülnek a fenntarthatósághoz, energiafelhasználáshoz, hulladékkezeléshez kapcsolódó kérdések, amelyekre tanítványainkkal keressük a válaszokat. A fenntarthatósági témahéten még hangsúlyosabban foglalkozunk a témával, egy héten belül több oldalól is megközelítjük azt.

Az 5. c osztállyal az e- hulladék és az ezzel kapcsolatos szelektív gyűjtést dolgoztuk fel. A diákok bemutatókat készítettek melyen azt jelenítették meg, hogy az e-hulladékok mekkora mennyiségben kerülnek kibocsátásra Magyarországon és hozzá viszonyítva a Földön. Bemutatták milyen kémiai anyagok nyerhetők ki ezekből. Továbbá összegyűjtötték, hogyan lehetne az eldobható és egyszerhasználatos eszközöket kiváltani.

A 6. a és c osztályokban matematika órán egy bevásárlás költségvetését állították össze a tanulók. Egy recept alapján meghatározták a szükséges hozzávalók mennyiségét, majd a bevásárló lista alapján kiszámolták, mennyit kell költeni a boltban, és azt is számba vették, milyen egyéb költségek lehetnek a sütemény elkészítése közben. Fontos kérdés volt a feladat végén, hogy mi történik a  kimaradt anyagokkal, hogyan lehet a következő kiadásokat csökkenteni, elkerülni az élelem pazarlását.

A 8. a-c osztállyal földrajz órán a Földet érintő komoly problémákról és az ökológiai lábnyomról beszélgettünk egy rövid videó kapcsán. A legfontosabb témánk a vízhiány volt, melyhez megcsináltuk a Víz-kvízt is. Kémia órán a vízszennyezéssel kapcsolatban néztünk meg egy kisfilmet. Majd a témában megbeszéltük, hogy milyen szennyező anyagok kerülhetnek a vizeinkbe, mit tehet az egyszerű ember ennek megakadályozására, illetve mit tehetnek, vagy tesznek a különböző iparágak. Ezt követően beszélgettünk a víztisztításról.

A 8. e osztállyal az ősszel, gesztenyét ültettünk, amit gondoztunk egészen a tavaszig, gyönyörű kis facsemeték lettek. E közben a gyerekek megtanulták, hogy miért fontos a faültetés, számos környezeti előnnyel jár, pozitív hatása van az életünkre, esztétikai élményt nyújt, fontos hatása van a fotoszintézisben. A folyamat közben beszélgettünk a globális felmelegedésről, megtanultuk az üvegházhatású gázokat és azt, hogy a szén-dioxid olyan burkot képez a Föld körül, amely beengedi a Nap rövidhullámú sugarait, a Földről visszaverődő hosszúhullámú sugarakat pedig elnyeli. Ez a folyamat hozzájárul a globális felmelegedéshez, amit az emberi tevékenység jelentősen felgyorsított. A fák a fotoszintézis révén beépítik szervezetükbe a szén-dioxidot, eltávolítják azt a légkörből. Több fa több szén-dioxidot tud megkötni, ebből adódóan minél több fát ültetünk, annál jobban le tudjuk lassítani a globális felmelegedés folyamatát.  A témahéten ültettük széjjel az udvaron a facsemetéket, amit az alsóbb évfolyamosok kíváncsisággal és érdeklődéssel figyeltek, nekik példát mutattunk.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Bereczkiné Éber Ildikó

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu