^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 MÁSODSZORRA IS ELSŐ

    Ebben a tanévben folytatódott az elmúlt tanévben indított „Légy egészséges! Légy tudatos! Légy egészségtudatos!” című, az egészségfejlesztést és egészségnevelést fókuszba állító program. Célja a Gyulai Tankerületi Központ fenntartásában működő köznevelési intézmények tanulóinak testi-lelki-értelmi egészségének támogatása, egészségtudatos magatartásának fejlesztése.
    Bővebben...
  • 2 Tanévzáró

    Iskolánkban 2024. június 26-án a tanévzáró ünnepéllyel befejeződött a 2023/2024-es tanév. A kiváló tanulmányi előmenetelű és a kitűnő tanulók tanév végén könyvjutalomban részesültek. Az átadásra kerülő könyveket a Gyulai Tankerületi Központ biztosította. Az idei tanévben 27 első osztályos tanuló kiváló tanulmányi előmenetelről szóló bizonyítványt kapott.
    Bővebben...
  • 3 Iskolai sportnap

    2024.június 19-én rendezte iskolánk a hagyományos, egész iskolát megmozgató év végi sportnapot. Iskolánk alsó tagozatos tanulói két csoportban - az1-2. és a 3-4. osztályosok külön - ezen a napon, egy sportfesztiválon vettek részt. A fesztiválon tíz különböző állomáson, játékos és sport feladatokkal találkoztak a gyerekek. A gyakorlatok között akadtak különféle labdajátékok, lufis ügyességi pálya, nyári játékok, mint például frízbe vagy tollaslabda, de megjelentek a logikai képesség fejlesztő feladatok is.
    Bővebben...
  • 4 Szerenád 2024.

    2024. június 20-án tartottuk a 8. évfolyam hagyományos szerenádját. Az ünnepségen az osztályok változatos műsorokkal készültek, így köszönve el tanáraiktól. Volt társastánc és néptánc bemutató, ének, illetve köszöntő. A szerenád fényét emelte, hogy minden osztály külön is énekelt a tanáraiknak.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Fenntarthatósági Témahét 2024 – Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

A természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség pedagógusaiként fontosnak tartjuk a természet megismerését, szeretetét, védelmét. A mindennapi iskolai életben folyamatosan előkerülnek a fenntarthatósághoz, energiafelhasználáshoz, hulladékkezeléshez kapcsolódó kérdések, amelyekre tanítványainkkal keressük a válaszokat. A fenntarthatósági témahéten még hangsúlyosabban foglalkozunk a témával, egy héten belül több oldalól is megközelítjük azt.

Az 5. c osztállyal az e- hulladék és az ezzel kapcsolatos szelektív gyűjtést dolgoztuk fel. A diákok bemutatókat készítettek melyen azt jelenítették meg, hogy az e-hulladékok mekkora mennyiségben kerülnek kibocsátásra Magyarországon és hozzá viszonyítva a Földön. Bemutatták milyen kémiai anyagok nyerhetők ki ezekből. Továbbá összegyűjtötték, hogyan lehetne az eldobható és egyszerhasználatos eszközöket kiváltani.

A 6. a és c osztályokban matematika órán egy bevásárlás költségvetését állították össze a tanulók. Egy recept alapján meghatározták a szükséges hozzávalók mennyiségét, majd a bevásárló lista alapján kiszámolták, mennyit kell költeni a boltban, és azt is számba vették, milyen egyéb költségek lehetnek a sütemény elkészítése közben. Fontos kérdés volt a feladat végén, hogy mi történik a  kimaradt anyagokkal, hogyan lehet a következő kiadásokat csökkenteni, elkerülni az élelem pazarlását.

A 8. a-c osztállyal földrajz órán a Földet érintő komoly problémákról és az ökológiai lábnyomról beszélgettünk egy rövid videó kapcsán. A legfontosabb témánk a vízhiány volt, melyhez megcsináltuk a Víz-kvízt is. Kémia órán a vízszennyezéssel kapcsolatban néztünk meg egy kisfilmet. Majd a témában megbeszéltük, hogy milyen szennyező anyagok kerülhetnek a vizeinkbe, mit tehet az egyszerű ember ennek megakadályozására, illetve mit tehetnek, vagy tesznek a különböző iparágak. Ezt követően beszélgettünk a víztisztításról.

A 8. e osztállyal az ősszel, gesztenyét ültettünk, amit gondoztunk egészen a tavaszig, gyönyörű kis facsemeték lettek. E közben a gyerekek megtanulták, hogy miért fontos a faültetés, számos környezeti előnnyel jár, pozitív hatása van az életünkre, esztétikai élményt nyújt, fontos hatása van a fotoszintézisben. A folyamat közben beszélgettünk a globális felmelegedésről, megtanultuk az üvegházhatású gázokat és azt, hogy a szén-dioxid olyan burkot képez a Föld körül, amely beengedi a Nap rövidhullámú sugarait, a Földről visszaverődő hosszúhullámú sugarakat pedig elnyeli. Ez a folyamat hozzájárul a globális felmelegedéshez, amit az emberi tevékenység jelentősen felgyorsított. A fák a fotoszintézis révén beépítik szervezetükbe a szén-dioxidot, eltávolítják azt a légkörből. Több fa több szén-dioxidot tud megkötni, ebből adódóan minél több fát ültetünk, annál jobban le tudjuk lassítani a globális felmelegedés folyamatát.  A témahéten ültettük széjjel az udvaron a facsemetéket, amit az alsóbb évfolyamosok kíváncsisággal és érdeklődéssel figyeltek, nekik példát mutattunk.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Bereczkiné Éber Ildikó

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu