^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Márton-napi megemlékezés

    November 11-e a naptárban ősi idők óta a téli évnegyed kezdő napja, amikor nagy eszem-iszomot rendeztek, hogy a következő esztendőre is jó termés legyen. A Márton-napi libalakomáról szóló első írásos beszámoló 1171-ből származik. A régi időkben Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét. Ekkor zárták le az éves gazdasági munkákat, s vette kezdetét a téli pihenő időszaka.
    Bővebben...
  • 2 Kulturális Napok Rajzpályázat

    Ebben a tanévben az alsó tagozatos tanulók a Kulturális Napok rendezvénysorozat keretén belül az „Olimpia és én” című rajzpályázaton vehettek részt. 2024. fontos sporteseménye volt a Párizsban megrendezett Olimpia. Iskolánk tanulói is figyelemmel követték a versenyeket, az éremátadókat és az olimpikonok köszöntését az Eiffel torony lábánál. A rajzaikban ezeket az élményeket adták vissza a gyerekek.
    Bővebben...
  • 3 Sportdélután a 2.c2 osztályban

    Vidám hangulatú családi sportdélutánon vettek részt iskolánk 2.c2 osztályos tanulói. Ez az esemény kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy a pedagógusok, szülők és gyerekek együtt vegyenek részt különféle sporttevékenységekben, így a szülők nemcsak passzív megfigyelőként voltak jelen, hanem aktív részesei voltak az eseményeknek.
    Bővebben...
  • 4 Koszorúzás

    Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata idei évben is megemlékezett Mezőberény város híres szülöttjéről, Orlai Petrics Somáról. Az emlékezés szavait tanulóink tolmácsolták élete fontosabb állomásainak felelevenítésével, illetve Petőfi Sándor a festőről írt versének szavalásával. Az emlékezést követően koszorúzásra került sor az iskola vezetősége, illetve az osztályok képviselői által.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Fenntarthatósági Témahét 2024 – Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

A természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség pedagógusaiként fontosnak tartjuk a természet megismerését, szeretetét, védelmét. A mindennapi iskolai életben folyamatosan előkerülnek a fenntarthatósághoz, energiafelhasználáshoz, hulladékkezeléshez kapcsolódó kérdések, amelyekre tanítványainkkal keressük a válaszokat. A fenntarthatósági témahéten még hangsúlyosabban foglalkozunk a témával, egy héten belül több oldalól is megközelítjük azt.

Az 5. c osztállyal az e- hulladék és az ezzel kapcsolatos szelektív gyűjtést dolgoztuk fel. A diákok bemutatókat készítettek melyen azt jelenítették meg, hogy az e-hulladékok mekkora mennyiségben kerülnek kibocsátásra Magyarországon és hozzá viszonyítva a Földön. Bemutatták milyen kémiai anyagok nyerhetők ki ezekből. Továbbá összegyűjtötték, hogyan lehetne az eldobható és egyszerhasználatos eszközöket kiváltani.

A 6. a és c osztályokban matematika órán egy bevásárlás költségvetését állították össze a tanulók. Egy recept alapján meghatározták a szükséges hozzávalók mennyiségét, majd a bevásárló lista alapján kiszámolták, mennyit kell költeni a boltban, és azt is számba vették, milyen egyéb költségek lehetnek a sütemény elkészítése közben. Fontos kérdés volt a feladat végén, hogy mi történik a  kimaradt anyagokkal, hogyan lehet a következő kiadásokat csökkenteni, elkerülni az élelem pazarlását.

A 8. a-c osztállyal földrajz órán a Földet érintő komoly problémákról és az ökológiai lábnyomról beszélgettünk egy rövid videó kapcsán. A legfontosabb témánk a vízhiány volt, melyhez megcsináltuk a Víz-kvízt is. Kémia órán a vízszennyezéssel kapcsolatban néztünk meg egy kisfilmet. Majd a témában megbeszéltük, hogy milyen szennyező anyagok kerülhetnek a vizeinkbe, mit tehet az egyszerű ember ennek megakadályozására, illetve mit tehetnek, vagy tesznek a különböző iparágak. Ezt követően beszélgettünk a víztisztításról.

A 8. e osztállyal az ősszel, gesztenyét ültettünk, amit gondoztunk egészen a tavaszig, gyönyörű kis facsemeték lettek. E közben a gyerekek megtanulták, hogy miért fontos a faültetés, számos környezeti előnnyel jár, pozitív hatása van az életünkre, esztétikai élményt nyújt, fontos hatása van a fotoszintézisben. A folyamat közben beszélgettünk a globális felmelegedésről, megtanultuk az üvegházhatású gázokat és azt, hogy a szén-dioxid olyan burkot képez a Föld körül, amely beengedi a Nap rövidhullámú sugarait, a Földről visszaverődő hosszúhullámú sugarakat pedig elnyeli. Ez a folyamat hozzájárul a globális felmelegedéshez, amit az emberi tevékenység jelentősen felgyorsított. A fák a fotoszintézis révén beépítik szervezetükbe a szén-dioxidot, eltávolítják azt a légkörből. Több fa több szén-dioxidot tud megkötni, ebből adódóan minél több fát ültetünk, annál jobban le tudjuk lassítani a globális felmelegedés folyamatát.  A témahéten ültettük széjjel az udvaron a facsemetéket, amit az alsóbb évfolyamosok kíváncsisággal és érdeklődéssel figyeltek, nekik példát mutattunk.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Bereczkiné Éber Ildikó

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu