^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Ősz évszaknap az alsó tagozaton

    Minden évben nagy izgalommal készülődnek a tanító nénik és a diákok az évszaknapokra. Az idei tanévben a legkisebbek nagyon várták, hogy miről is szól az ősz évszaknap. Az 1.c osztály tanulói gombás képeket készítettek, ami által megtanulták a legyezőhajtást, és beszélgettek az ősz jellemzőiről. A gyerekek ügyesen, jó hangulatban tevékenykedtek.
    Bővebben...
  • 2 Boldogságóra a 3.c1 osztályban

    A Boldogságóra program szeptemberi témája a hála gyakorlása volt. Az első foglalkozáson beszélgetőkörben gyűjtöttük össze, mit jelent számunkra a hála, miért lehetünk hálásak, és milyen érzéseket kelt bennünk. Ezután a tanító néni felolvasott egy mesét, amelynek szereplői a Hála, a Jólét és a Szeretet voltak. A történet üzenete szerint ahol jelen van a hála, ott a szeretet és a jólét is megjelenik.
    Bővebben...
  • 3 A zene világnapja

    2025. október 1-jén iskolánkban egy zenei világnapi koncert tette hallhatóvá és érezhetővé a fenti idézet üzenetét. A világnap történetéről, és a zene jelentőségéről hallhattunk rövid bevezető gondolatokat. A zene mindig fontos szerepet töltött be az emberek életében. Yehudi Menuhin hegedűművész egyik legfontosabb küldetésének tekintette, hogy a zenén keresztül formálja a közösséget, hirdesse a zene összefogó és gyógyító erejét.
    Bővebben...
  • 4 Erzsébet-táborban a 6.c osztály

    2025. szeptember 15-17. között a 6.c osztályos tanulóknak volt szerencséjük Zánkára utazni az Erzsébet-tábor keretein belül. A három nap alatt több változatos programon vehettek részt. A megérkezésünk napján hajókiránduláson vettek részt, majd egy közös tábori koncert részesei lehettek. A második napot Kalandpark és Trambulin park tarkította, a délutánra Balaton látogatás volt tervezve, de sajnos az esős idő ezt nem tette lehetővé.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Fenntarthatósági Témahét 2024 – Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség

A természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség pedagógusaiként fontosnak tartjuk a természet megismerését, szeretetét, védelmét. A mindennapi iskolai életben folyamatosan előkerülnek a fenntarthatósághoz, energiafelhasználáshoz, hulladékkezeléshez kapcsolódó kérdések, amelyekre tanítványainkkal keressük a válaszokat. A fenntarthatósági témahéten még hangsúlyosabban foglalkozunk a témával, egy héten belül több oldalól is megközelítjük azt.

Az 5. c osztállyal az e- hulladék és az ezzel kapcsolatos szelektív gyűjtést dolgoztuk fel. A diákok bemutatókat készítettek melyen azt jelenítették meg, hogy az e-hulladékok mekkora mennyiségben kerülnek kibocsátásra Magyarországon és hozzá viszonyítva a Földön. Bemutatták milyen kémiai anyagok nyerhetők ki ezekből. Továbbá összegyűjtötték, hogyan lehetne az eldobható és egyszerhasználatos eszközöket kiváltani.

A 6. a és c osztályokban matematika órán egy bevásárlás költségvetését állították össze a tanulók. Egy recept alapján meghatározták a szükséges hozzávalók mennyiségét, majd a bevásárló lista alapján kiszámolták, mennyit kell költeni a boltban, és azt is számba vették, milyen egyéb költségek lehetnek a sütemény elkészítése közben. Fontos kérdés volt a feladat végén, hogy mi történik a  kimaradt anyagokkal, hogyan lehet a következő kiadásokat csökkenteni, elkerülni az élelem pazarlását.

A 8. a-c osztállyal földrajz órán a Földet érintő komoly problémákról és az ökológiai lábnyomról beszélgettünk egy rövid videó kapcsán. A legfontosabb témánk a vízhiány volt, melyhez megcsináltuk a Víz-kvízt is. Kémia órán a vízszennyezéssel kapcsolatban néztünk meg egy kisfilmet. Majd a témában megbeszéltük, hogy milyen szennyező anyagok kerülhetnek a vizeinkbe, mit tehet az egyszerű ember ennek megakadályozására, illetve mit tehetnek, vagy tesznek a különböző iparágak. Ezt követően beszélgettünk a víztisztításról.

A 8. e osztállyal az ősszel, gesztenyét ültettünk, amit gondoztunk egészen a tavaszig, gyönyörű kis facsemeték lettek. E közben a gyerekek megtanulták, hogy miért fontos a faültetés, számos környezeti előnnyel jár, pozitív hatása van az életünkre, esztétikai élményt nyújt, fontos hatása van a fotoszintézisben. A folyamat közben beszélgettünk a globális felmelegedésről, megtanultuk az üvegházhatású gázokat és azt, hogy a szén-dioxid olyan burkot képez a Föld körül, amely beengedi a Nap rövidhullámú sugarait, a Földről visszaverődő hosszúhullámú sugarakat pedig elnyeli. Ez a folyamat hozzájárul a globális felmelegedéshez, amit az emberi tevékenység jelentősen felgyorsított. A fák a fotoszintézis révén beépítik szervezetükbe a szén-dioxidot, eltávolítják azt a légkörből. Több fa több szén-dioxidot tud megkötni, ebből adódóan minél több fát ültetünk, annál jobban le tudjuk lassítani a globális felmelegedés folyamatát.  A témahéten ültettük széjjel az udvaron a facsemetéket, amit az alsóbb évfolyamosok kíváncsisággal és érdeklődéssel figyeltek, nekik példát mutattunk.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Bereczkiné Éber Ildikó

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu