^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Daru behúzás

    Az éghajlat változásával egyre több daru telel hazánk sekély vizű tavainál. A kardoskúti Fehértavon jelenleg 16000 daru és több ezer nagylilik éjszakázik. A 4.c és a 2.c2 osztályos tanulók péntek délután megfigyelhették a darubehúzást az éjszakázó helyre. Palcsek István a Körös-Maros Nemzeti Park kardoskúti körzetének munkatársa vezetésével nagyon sok hasznos és érdekes információt tudtunk meg a darvak és a nagylilik életéről, táplálkozási és éjszakai szokásaikról.
    Bővebben...
  • 2 A magyar kultúra napja

    Január 22-én ünnepeljük a magyar kultúra napját, a Himnusz születésnapján. Kölcsey Ferenc 1823. január 22-én egyetlen nap alatt alkotta a nemzet megmaradásáért Istenhez intézett fohászt. Eredeti címe: Hymnus, a Magyar nép zivataros századaiból.
    Bővebben...
  • 3 Szép sikerek, eredményes szereplés az V. SNIkers versenyen

    Ebben a tanévben is meghívást kaptunk a Dr. Illyés Sándor EGYMI Utazó gyógypedagógusi hálózatától online VERS- és MESEMONDÓ délutánra. Iskolánk tanulói közül nyolc alsó tagozatos, és két felső tagozatos diák nevezett a megmérettetésre. A gyerekek egy-egy kedves, ősz-tél témakörhöz kapcsolódó verssel, mesével, meserészlettel készültek
    Bővebben...
  • 4 Hóemberek világnapja

    Január 18-a a hóemberek világnapja. Maga a dátum is egy szimbólum, hiszen a 8-as két hógömbből álló hóembert is jelképezhet, az egyes pedig kezében a seprű. Sajnos, hóembereket manapság már nem nagyon láthatunk. Ezért a hóemberek világnapja figyelmeztet minket az egyre súlyosabbá váló klímaváltozásra
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Fenntarthatósági Témahét 2024 – Nevelési, osztályfőnöki, tehetséggondozó munkaközösség

A Nevelési, osztályfőnöki, tehetséggondozó munkaközösség tagjai szaktanárként és osztályfőnökként a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája értékeit képviselik. Ökoiskolaként a mindennapi életünk része a gyermekek figyelmének felkeltése a hulladéktermelés és -kezelés jelentőségére, az újrahasznosítás fontosságára, a környezetszennyezés veszélyeire, a környezettudatos szemléletük formálása, példamutatás a fenntartható szabadidőeltöltésre.

Az 5.a osztály a fenntartható szabadidőeltöltés jegyében készült és vett részt intézményünk „Miénk a színpad!” programján. A tanulók kreatívan és lelkesen válogatták össze kedvenc zeneszámaikat, készítettek koreográfiát és gyakoroltak az előadásra. Megbeszélték, hogy tudatosan olyan fellépőruhában lesznek, melyekkel rendelkeznek. Szóba került a szabadidő hasznos eltöltésének, a mozgásnak, a táncnak fontossága, mely segíti a feltöltődésüket. A próbák jó hangulatban teltek, megtanulták, hogy a táncnak – a szabadidő hasznos eltöltésének – mekkora stresszoldó, lazító hatása van. Az előadás fergeteges volt, a sok gyakorlásnak köszönhetően szülőktől, tanároktól és iskolatársaktól sok-sok gratulációt kaptak.

A fenntarthatósági témahéthez az 5.d osztály osztályfőnöki óra keretében kapcsolódott az országos online órák programjába. A https://www.fenntarthatosagi.temahet.hu/online-tanorak választható mintaprojektek közül a „Ne égesd el!” címűt dolgozták fel közösen. Az óra célja az volt, hogy megismerjék a gyerekek a környezetszennyezés okait, ezen belül a légszennyezés és a hulladék közti összefüggést. Az órán a gyerekek 4 fős csapatokban dolgoztak. Ráhangoló feladattal kezdtek, szóforgóban  kellett leírniuk azokat a kifejezéseket, szavakat amelyek a környezetszennyezésről az eszükbe jutott. A leírtakat megbeszélték, majd megnézték „A légkör és a levegő szennyezői” című videó egy részletét. A kisfilm végén összegezték, hogy az egyes emberi tevékenységből származó légszennyező források közül, melyik jellemző rájuk és családtagjaikra. Újabb kisfilmet tekintettek meg, „A Hogyan fűtsünk okosan?” című videót, mely sok új fogalmat tartalmazott, amit megbeszéltek, pontosítottak (pl. geotermikus, távhő).  A következő feladat ehhez a videóhoz kapcsolódott, a fotókon szereplő anyagokat szét kellett válogatniuk, hogy melyek a tüzelésre alkalmas és melyek az alkalmatlan anyagok, tárgyak. A harmadik videó a komposztálás lépéseit mutatta be, majd a fotókon szereplő anyagokat kellett kiválogatniuk, aszerint, hogy komposztálható vagy nem komposztálható tárgyat látnak a képen. Az utolsó feladatban öt helyiség: konyha, fürdőszoba, nappali, kert és a garázsban található lehetséges hulladékokat kellett párosítani a helyiség fotójával. Az óra végén minden csoport értékelte a saját teljesítményét és Tóthné Győri Zsuzsanna osztályfőnöktől is kaptak visszajelzést. A legaktívabb csapat jutalomként megkapta a Legjobb környezetvédő jelvényt, melynek nagyon örültek a gyerekek.

Fontos, hogy a gyerekek minél többet halljanak arról, hogy a levegőszennyezés erősen károsítja az élőlények egészségét, ezért fontos feladatunk, hogy mindent megtegyünk a levegőminőségének javításáért. Ösztönözni kell a gyerekeket arra, hogy a saját környezetükben tegyenek meg mindent a környezetük megóvásáért.

A 6. d osztály osztályfőnöki óráján egy keresztrejtvény megoldásaként megjelenő tudatos szó jelentéséről beszélgetett. Ezt követően Károlyiné Schäfer Szilvia osztályfőnökkel a tudatos vásárlást vitatták meg egy kisfilm megtekintése után. A gyerekek sokat jelentkeztek, aktívan részt vettek az órán. Tudták, hogy hogyan kellene tudatosan, környezetre figyelve élni, de belátták, hogy sajnos ez nem mindig sikerül a mindennapokban. Remélhetőleg a tanóra erősítette környezettudatos szemléletüket, ami a jövőbeli cselekedeteikben is meg fog mutatkozni.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Vrbovszki Beáta

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu