^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Épített környezet

    A korábbi évekhez hasonlóan ebben a tanévben is megtartottuk 1-2. évfolyamon az Épített környezet elnevezésű témanapot. A délelőtt folyamán információkat gyűjtöttünk az építkezéshez használt építőanyagokról, a házépítésről. Megnéztük a Mezőberényben található középületeket és beszélgettünk arról, milyen ügyeket lehet intézni bennük, miért fontosak a városban élő emberek életében.
    Bővebben...
  • 2 Boldogságóra a 2.c1 osztályban

    2025. február 17-én boldogságórákkal indítottuk a napot a második osztályban. A február témája a megküzdés gyakorlása volt. A téma jeligéjét, mottóját Szepesi Máriától választottuk: „..ami nehéz, fájdalmas erőfeszítéseket kíván, egyedül attól nőnek lelki izmaid.” Mivel éppen ezen a napon a Macskák világnapja van, és igen sok cicaszerető gyermek van az osztályunkban, előzetes feladatot is kaptak a tanulók.
    Bővebben...
  • 3 Télűző Nyitott Műhelyfoglalkozás

    2025. február 19-én került megrendezésre a Profilii Alapítvány által támogatott „Halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok integrációját segítő néptánc és néphagyomány-őrző projekt megvalósítása” elnevezésű pályázat első eseménye a Mezőberényi Általános Iskolás Tanulókért Alapítvány szervezésében.
    Bővebben...
  • 4 „Itt a farsang áll a bál”

    „Végre elérkezett a farsangolás időszaka újra” - kiáltották vidáman iskolánk alsó tagozatos tanulói a 2025. 02. 11-én megrendezésre került farsangi összejövetelen. Napokkal előtte már készültek a kisdiákok, hogy méltóképp megünnepeljük a farsangot, elbúcsúztassuk a telet egy vidám összejövetellel. A Luther téren álló épület farsangi díszbe öltözött.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

A Világ Legnagyobb Tanórája

A 2024. évi Világ Legnagyobb Tanórája programsorozathoz kapcsolódott iskolánk több osztálya, melynek az idei évben kiemelt témája a rendszergondolkodás az élelmiszeripar példáján keresztül bemutatva volt.

A 6.d osztály osztályfőnöki óra keretében csatlakozott a Világ legnagyobb tanórája kihíváshoz.

Hány kilométert utazik a tízóraid? című témát dolgozták fel a gyerekek.

Az órán megvizsgálták, hogy az aznapra hozott uzsonnájuk honnan származik, hány kilométert kellett szállítani ahhoz, hogy az asztalukra kerüljön. Az osztályfőnök arra kérte a gyerekeket, hogy a csomagoláson feltüntetett származási hely alapján álljanak sorba egymás mögé. Ne mondják meg egymásnak, hogy melyik országból érkezett a tízóraijuk, csak a kilométert próbálják megtippelni és az alapján álljanak egymás után. Miután kialakították a sort, elmondták a származási országokat is. Ezt követően megbeszélték az élelmiszerkilométer és a méretarány fogalmát majd a térképen történő távolság mérés lépéseit. A csoportok megkapták az élelmiszerekről készült kártyákat. A gyerekek nagy izgalommal keresték meg a feltüntetett országokat a földrajzi atlaszban és mérték le a távolságokat. Akik gyorsabban haladtak, azok segítettek a lassabban számoló társaiknak. Az élelmiszerek képeit felragasztották egy tablóra és mellé írták az élelmiszerkilométert, melyet előzőleg számoltak ki.

Az óra végén megbeszélték, hogy milyen hatása van a környezetünkre annak, ha az általunk fogyasztott élelmiszereknek túl nagy az élelmiszerkilóméter értéke. A hazai élelmiszer fogyasztás előnyeiről is elmondták a véleményüket.

A 7.a osztály egy animációs gondolatébresztő film megnézését követően a globális célokat ismételte át. A tanulók kiválasztották azokat, amelyek közvetlenül kapcsolatba hozhatók az idei témával. A tanórán a tudatos táplálkozásra-egészséges életmódra helyezték a fókuszt. A gyerekek fontosnak találták, hogy egészséges alapanyagokat válasszanak, de azt is kiemelték, hogy a lehető legjobb, ha ezt maguk termelik, vagy hazai termelőktől vásárolják. Így elkerülhetik, hogy az ételekben tartósítószer, ízfokozó, állományjavító legyen. Az óra második felében megnéztek még egy animációs kisfilmet, melyben már a tudatos táplálkozás került összefoglalásra.  Az egészséges alapanyagok kapcsán kiosztásra került egy-egy táblázat minden tanuló számára, amely iránymutatást ad az egészséges alapanyagok kapcsán. A beszélgetés alatt a tanulók belegondoltak abba is, hogy hány ember munkája kell ahhoz, hogy a legegyszerűbb élelmiszerekhez hozzájussunk. Nagyon tanulságos volt számukra, hogy mennyire fontos az, hogy mit eszünk, honnan vásárolunk, hogyan készítjük el, hogy azok egészségünket és környezetünket védjék. A tanulók elmondása alapján egy élményekben gazdag órán vettek részt, mely számos új gondolatot ébresztett föl bennük.

A 7.d osztály is arról beszélgetett osztályfőnöki órán, hogy egyes élelmiszerek nagyon messziről, nagyon sokat utazva kerülnek a magyar boltok polcaira. Élelmiszercímkéket tanulmányozva, az azokról leolvasott származási helyeket meg is keresték a térképen. Érdekes volt, hogy a hazánkban is termesztett zöldségek, gyümölcsök közül is sok, más országból utazik hozzánk. Tudatosult bennük, hogy az élelmiszerek utaztatása milyen sok pénzt, munkát, energiát emészt fel. Az óra után a gyerekek remélhetőleg tudatosabban, szívesebben fognak magyar élelmiszereket fogyasztani.

A 8.b osztály a Világ Legnagyobb Tanórája nyitó előadásának meghallgatását követően az élelmiszerpazarlás témáját dolgozta fel osztályfőnöki órán. Személyes példákon keresztül beszélgettek korunk egyik nagy problémájáról, ami a tanulók számára nagyon tanulságos volt. Elgondolkodtatta Őket, hogyan lehetne minél kevesebb élelmiszer kidobásával hozzájárulni az éghajlatváltozás elleni küzdelem sikerességéhez. Remélhetőleg a gyerekek és családjuk ezen túl oda fog figyelni az élelmiszerpazarlásuk csökkentésére és a mindennapjaik részévé válik.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Tóthné Győri Zsuzsanna

Vinczéné Darócz Ildikó

Károlyiné Schäfer Szilvia

Kővári Ildikó

osztályfőnökök

. mai.mezobereny.hu