Környezetvédelmi projekt az 5.c osztályban
A 2024/2025. tanévben szeptember 30. és október 22. között került megrendezésre a három hetet meghaladó környezetvédelmi projekt.
Iskolánkban évek óta nagy gondot fordítunk a környezetvédelemre, az egészségtudatos magatartás kialakítására. Így három héten keresztül három téma köré csoportosítottuk a feladatainkat. Tanórákon (természettudomány és más tanítási órákon) és tanórán kívül olyan programokat szerveztünk, mely ezt a magatartást igyekszik előmozdítani.
Az első hét feladata volt az egészséges táplálkozás fontosabb elemeinek felelevenítése és összegyűjtése. Napjainkban hihetetlen, hogy miket meg nem eszünk, ami sajnos nem mondható kimondottan egészségesnek. És nemcsak a minőséggel, hanem nagyon sokszor a mennyiséggel is probléma van. Az egészségesen táplálkozó ember jobban teljesít, jobb a közérzete és ügyesebben mozog. Az egészséges táplálkozás nem feltétlen jelenti bizonyos ételek mellőzését, hiszen alapjaiban elmondható, hogy: Nincsenek tiltott ételek, csak kerülendő mennyiségek.
Ehhez a témához kapcsolódott egy gyümölcssaláta elkészítése, melyet nagy élvezettel készítettünk el a tanulókkal.
A második héten a mozgás került gondolataink középpontjába.
Rohanó világunkban egyre érdekesebb, hogy a mai fiatalok mennyire nem szeretnek mozogni. Sokkal kényelmesebb egész nap a TV előtt ülni, vagy csak a telefont nyomkodni. Azonban a mozgásszegény életmóddal nagyban hozzájárulunk ahhoz, hogy a szervezetünk egyre gyengébb legyen.
Így talán érdemes elgondolkodni, hogy mindenki megtalálja a maga kedvenc sportját. Nem kell, hogy mindenki futó legyen vagy, hogy mindenki focizzon. Lehet, hogy csak sétálva megyünk iskolába vagy csak biciklizünk egyet a haverokkal, a lényeg, hogy szívesen csináljuk.
E téma feldolgozása során ellátogattunk a Körös partjára, a bélmegyeri hídhoz. Itt nemcsak az egészséges életmód fontosságára hívtam fel a figyelmet, hanem egy számomra kedves költőre, Petőfi Sándorra is emlékeztünk.
A harmadik héten a hulladék, a hulladékgyűjtés és a szelektív hulladékgyűjtés került középpontba. Ezen téma kapcsán a tanórákon beszélgettünk a tanulókkal, hogy miért is fontos szelektíven gyűjteni a hulladékot. Kitértünk a szemét és a hulladék közötti különbségre. Megbeszéltük, hogy mi magunk hogyan és mi módon tehetünk az egyre gyorsabban és jobban gyarapodó hulladék felhalmozódása ellen. Bekapcsolódtunk az iskolai hulladékgyűjtésbe is.
A projekt során célom az volt, hogy a régi ismereteket felelevenítve, újakkal kiegészítve élményekben gazdag, tevékeny tapasztalatgyűjtés segítségével hívjam fel a figyelmet a rohanó világunkra és az ezzel járó előnyökre és hátrányokra.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Poroszlainé Bereczki Veronika