^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Csipke kutya a 4.c-ben

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola már második éve az Állatbarát Általános Iskola cím büszke tulajdonosa. A tanulók mindennapjait áthatja az állatvédelem és a felelős állattartás gondolata. Mindig hatalmas élmény számukra, ha élő állatokkal találkozhatnak. Ma Csipke, a terápiás kutya és gazdája, Tarr Erzsébet, a Kutyával Egy Mosolyért Alapítványtól látogatta meg a 4. c osztály tanulóit, akik hatalmas lelkesedéssel, de nagyon fegyelmezetten fogadták a nem mindennapi vendégeket.
    Bővebben...
  • 2 XXI. FIT KID EUROPEAN CHAMPIONSHIPS FIT KID EUROPEAN OPEN CUP és IV. ACRO FREE DANCE EUROPEAN CUP

    2025. november első napjaiban két rangos nemzetközi versenyen is bizonyítottak tanulóink, akik kitartásukkal, tehetségükkel és szorgalmukkal ismét öregbítették iskolánk hírnevét. 2025. november 1-jén Nagykanizsán került megrendezésre a FIT KID European Open Cup, ahol Bereczki Lora (I. osztály, 2. korcsoport – 4. c osztály) 3. helyezést ért el.
    Bővebben...
  • 3 Furfangos mese a Békéscsabai Jókai Színház

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 100 kisdiákja a mai napon a Nyilas Misi bérlet első elődásán vett részt a Jókai Színházban. Szép Bence – Tóth Gábor – Lénárt László: Furfangos mese című zenés mesejátékát nézték meg. Remek szórakozás, ahol egy igazi mesekönyv elevenedett meg a gyerekek előtt, melyben találkozhattak kedvenc szereplőikkel; királyfival, királylánnyal, sárkánnyal, boszorkánnyal.
    Bővebben...
  • 4 Origami Világnapja 2025

    Az Origami Világnapok célja nagyon egyszerű: az origamit népszerűsíteni, örömet szerezni vele az embereknek a környezetünkben. Az origami egy tradicionális japán papírművészet. A laikusok számára csak szórakozás, de mára már több tudományág felfedezte az origamiban rejlő lehetőségeket. A hajtogatás technikáját használja az orvostudomány és az űrkutatás.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

PÉNZ7 2025 Tanórán kívüli foglakozásokon

Iskolánk ebben a tanévben is csatlakozott a PÉNZ7 pénzügyi és vállalkozói témahét programsorozatához. Az idei év témái: a pénzügyi befektetések, a kiberbiztonság és a tudatos vállalkozás. A PÉNZ7 2025. március 3-7. között zajlott.

Fejlesztő foglalkozás – alsó tagozat

A foglalkozásokon az életkori sajátosságokhoz, képességekhez, fejlesztendő területekhez illeszkedő feladatok várták a tanulókat. A harmadikosok képeket nézegettek a szóhalmazban előforduló régi pénzekről. Felelevenítették, hogy melyik versben, dalban, mesében fordultak elő ezek a szavak. A tíz bontását gyakorolták régi egyforintosokkal. Forgalomban lévő magyar pénzérméket kellett felismerniük tapintás útján. Mennyiségeket számoltak meg, és számláltak le régi egyforintosokkal. Régi magyar fizetőeszközöket kerestek meg a szókeresőben. Vásárolniuk kellett 1000 forint összeghatárig és a fizetendő, illetve visszajáró pénzt is ki kellett számolniuk.

Fejlesztő foglakozás – felső tagozat

A foglalkozáson elmondhatta mindenki a véleményét, hogy miért fontos a pénz? Van-e zsebpénzük, ha van, mire költik?  Gyűjtenek-e valamire? Fontos-e a családban a tervezés, a tudatosság, a takarékosság? Beszélgettek a magyar pénzekről, utánanéztek, melyik történelmi személy van a papírpénzeken. Azokról a pénzekről is szót ejtettek, melyek már nincsenek forgalomban. Szavakat, kifejezéseket gyűjtöttek a témával kapcsolatban, szókereső rejtvényben meg is keresték azokat. Szólásokat, közmondásokat olvastak, melyek a pénzzel, takarékossággal vannak összefüggésben.

Tehetséggondozó foglalkozás:

Az 5. osztályosok megvizsgálták a forgalomban levő papírpénzek biztonsági elemeit, és a pénzzel kapcsolatos szólásokat, közmondásokat olvastak. 

A 6. évfolyamos tanulók a „Befektetések a családok életében” című minta projektet valósították meg. A foglalkozás célja az volt, hogy a tanulók értsék meg a megtakarítás keletkezésének folyamatát és fontosságát a családok életében, a megtakarítás befektetésének előnyeit, a kamat és a hozam fogalmát.  Játékos feladatokon keresztül ismerjék meg az emberek és a családok életében felmerülő befektetési célokat és egyszerű befektetési formákat. A feladatok között szerepelt, hogy mérlegképek alapján a bevétel és a kiadás kapcsolatát kellett elemezniük, értékelniük, valamint a megtakarítás lehetőségét is fel kellett ismerniük. A csoportokban dolgozó gyerekek kiszámolták az adott családok havi és éves megtakarításait, majd az eredményeket ismertették társaikkal. Megismerték a fő befektetési formákat, és ezekről véleményt kellett formálniuk.

A 7. osztályosok a „Megtakarítások és befektetések” témakör feladatait megoldva bővíthették ismereteiket. A megtakarítás fontosságával, a befektetés előnyeivel valamint a kockázat és hozam fogalmával gazdagodott pénzügyi ismeretük.  

A foglalkozást az „Okosan a befektetésekről” című PPT-t megnézésével kezdték meg. Majd ezt követően családi költségvetést készítettek. Megbeszélték a főbb elemeit és a megtakarítás fontosságát, majd megtakarítási célokat határoztak meg. A befektetés és a befektetésiformák fogalmának tisztázása után a feladatban megismert befektetések kamatjának, hozamának és kockázatának meghatározása komoly kihívást jelentett számukra.

Napközis foglalkozások:

A Pénz7 programjába az 5. d osztályos tanulók is bekapcsolódtak. A témahéten megismerkedtek a korszerű pénzkezeléssel és a digitális biztonság alapjaival, mely kapcsán sok hasznos és használható információhoz jutottak. Elsődleges cél, hogy tudatosabban bánjanak a pénzzel, belelássanak a gazdaság és a pénzvilág működésébe.

A 6. d osztály napközis csoportja a PÉNZ7 kvízjátékok közül a „Digitális Szimat Kihívás” online tudáspróbát teljesítette. A kvízjáték segíti a gyerekeket az online tér kihívásaira felkészülni, annak veszélyei ellen felvértezni magunkat. A csoport közösen válaszolta meg a kérdéseket, majd a felületen azonnal lekérhető kiértékelést közösen megbeszélték.

A gyerekek a változatos és tartalmas fejlesztő, tehetséggondozó és napközis foglakozások keretein belül játékos formában sajátíthattak el új ismereteket a pénzügyi tudatosságról. 

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

          Tóthné Győri Zsuzsanna

napközis és tehetséggondozó pedagógus

. mai.mezobereny.hu