^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 2025. Tavasz kupa kézilabda torna

    Iskolánk május 27-én szervezte az 5-6. osztályosok számára a hagyományos Tavasz kupa kézilabda tornát, amelyen csapatunk második helyezést ért el. Az első mérkőzésen 24-18-ra nyertünk a Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola csapata ellen. A második mérkőzésen egy szoros, és nagyon izgalmas küzdelem után a Kondoros és Szarvas közös csapata 17-13 arányban győzött ellenünk, így a lányoknak ezúttal meg kellett elégedniük az ezüstérmmel.
    Bővebben...
  • 2 XXIII. Matematikaverseny Mezőberényben

    2025. május 19-én ismét megrendeztük iskolánk Matematikaversenyét. Immár negyedik éve online formában bonyolítjuk le a hetedik és a nyolcadik osztályos tanulóknak kialakított megmérettetést. Az eseményre a vármegyéből - Békéscsabáról, Csorvásról, Gyuláról, Orosházáról, Szarvasról és Mezőberényből - jelentkeztek csapatok.
    Bővebben...
  • 3 Boldogságóra / 2.c1 / „A testmozgás és az egészséges életmód”

    A 2.c1. osztály tanulói májusban „ a testmozgás és egészséges életmód gyakorlása” témakört dolgozták fel a boldogságóra program májusi témájaként. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Jól érzem magam c. dalával indult az óra. Majd az óráink mottója is felkerült a táblára, amit most ifj. dr. Martin Luther Kingtől választottunk: „Ha nem repülhetsz, fuss! Ha nem futhatsz, menj! Ha nem mehetsz, csússz! De bárhogy is legyen: mozogj!”
    Bővebben...
  • 4 Önismereti foglalkozás az 5. évfolyamon

    A tehetséggondozó programban részt vevő 5. évfolyamos tanulók és szüleik 2025. május 21-én délután játékos önismereti foglalkozáson vettek részt. Mindenki igazán jól érezte magát ezen az alkalmon. A változatos feladatok során a tanulók és szüleik közelebb kerülhettek egymáshoz, fejlődhetett az együttműködési készségük: verset írtak együtt, riportot készítettek, egymás irányításával rajzoltak.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

PÉNZ7 2025 Tanórán kívüli foglakozásokon

Iskolánk ebben a tanévben is csatlakozott a PÉNZ7 pénzügyi és vállalkozói témahét programsorozatához. Az idei év témái: a pénzügyi befektetések, a kiberbiztonság és a tudatos vállalkozás. A PÉNZ7 2025. március 3-7. között zajlott.

Fejlesztő foglalkozás – alsó tagozat

A foglalkozásokon az életkori sajátosságokhoz, képességekhez, fejlesztendő területekhez illeszkedő feladatok várták a tanulókat. A harmadikosok képeket nézegettek a szóhalmazban előforduló régi pénzekről. Felelevenítették, hogy melyik versben, dalban, mesében fordultak elő ezek a szavak. A tíz bontását gyakorolták régi egyforintosokkal. Forgalomban lévő magyar pénzérméket kellett felismerniük tapintás útján. Mennyiségeket számoltak meg, és számláltak le régi egyforintosokkal. Régi magyar fizetőeszközöket kerestek meg a szókeresőben. Vásárolniuk kellett 1000 forint összeghatárig és a fizetendő, illetve visszajáró pénzt is ki kellett számolniuk.

Fejlesztő foglakozás – felső tagozat

A foglalkozáson elmondhatta mindenki a véleményét, hogy miért fontos a pénz? Van-e zsebpénzük, ha van, mire költik?  Gyűjtenek-e valamire? Fontos-e a családban a tervezés, a tudatosság, a takarékosság? Beszélgettek a magyar pénzekről, utánanéztek, melyik történelmi személy van a papírpénzeken. Azokról a pénzekről is szót ejtettek, melyek már nincsenek forgalomban. Szavakat, kifejezéseket gyűjtöttek a témával kapcsolatban, szókereső rejtvényben meg is keresték azokat. Szólásokat, közmondásokat olvastak, melyek a pénzzel, takarékossággal vannak összefüggésben.

Tehetséggondozó foglalkozás:

Az 5. osztályosok megvizsgálták a forgalomban levő papírpénzek biztonsági elemeit, és a pénzzel kapcsolatos szólásokat, közmondásokat olvastak. 

A 6. évfolyamos tanulók a „Befektetések a családok életében” című minta projektet valósították meg. A foglalkozás célja az volt, hogy a tanulók értsék meg a megtakarítás keletkezésének folyamatát és fontosságát a családok életében, a megtakarítás befektetésének előnyeit, a kamat és a hozam fogalmát.  Játékos feladatokon keresztül ismerjék meg az emberek és a családok életében felmerülő befektetési célokat és egyszerű befektetési formákat. A feladatok között szerepelt, hogy mérlegképek alapján a bevétel és a kiadás kapcsolatát kellett elemezniük, értékelniük, valamint a megtakarítás lehetőségét is fel kellett ismerniük. A csoportokban dolgozó gyerekek kiszámolták az adott családok havi és éves megtakarításait, majd az eredményeket ismertették társaikkal. Megismerték a fő befektetési formákat, és ezekről véleményt kellett formálniuk.

A 7. osztályosok a „Megtakarítások és befektetések” témakör feladatait megoldva bővíthették ismereteiket. A megtakarítás fontosságával, a befektetés előnyeivel valamint a kockázat és hozam fogalmával gazdagodott pénzügyi ismeretük.  

A foglalkozást az „Okosan a befektetésekről” című PPT-t megnézésével kezdték meg. Majd ezt követően családi költségvetést készítettek. Megbeszélték a főbb elemeit és a megtakarítás fontosságát, majd megtakarítási célokat határoztak meg. A befektetés és a befektetésiformák fogalmának tisztázása után a feladatban megismert befektetések kamatjának, hozamának és kockázatának meghatározása komoly kihívást jelentett számukra.

Napközis foglalkozások:

A Pénz7 programjába az 5. d osztályos tanulók is bekapcsolódtak. A témahéten megismerkedtek a korszerű pénzkezeléssel és a digitális biztonság alapjaival, mely kapcsán sok hasznos és használható információhoz jutottak. Elsődleges cél, hogy tudatosabban bánjanak a pénzzel, belelássanak a gazdaság és a pénzvilág működésébe.

A 6. d osztály napközis csoportja a PÉNZ7 kvízjátékok közül a „Digitális Szimat Kihívás” online tudáspróbát teljesítette. A kvízjáték segíti a gyerekeket az online tér kihívásaira felkészülni, annak veszélyei ellen felvértezni magunkat. A csoport közösen válaszolta meg a kérdéseket, majd a felületen azonnal lekérhető kiértékelést közösen megbeszélték.

A gyerekek a változatos és tartalmas fejlesztő, tehetséggondozó és napközis foglakozások keretein belül játékos formában sajátíthattak el új ismereteket a pénzügyi tudatosságról. 

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

          Tóthné Győri Zsuzsanna

napközis és tehetséggondozó pedagógus

. mai.mezobereny.hu