Digitális Témahét a fejlesztő, nevelési, tehetséggondozó szakmai munkaközösségben
2025-ben lezajlott 10. Digitális Témahét számos élményt és tanulási lehetőséget kínált a résztvevő diákok számára. A programok célja az volt, hogy a modern technológiák és a kreatív gondolkodás ötvözésével elősegítsék a digitális készségek fejlődését.
Az 1–2. évfolyamos gyerekek az asztali számítógépre telepített „Varázsbetű” programmal gyakoroltak, amely keretében képmemória, betűpuzzle, olvasás és számolás feladatokat oldottak meg. Az altsuli.hu alsó tagozatosok számára készült gyakorló anyagai is alkalmazásra kerültek. A 3. évfolyamon az írásbeli kivonás (1000-es számkörben) fejlesztése érdekében a Varázsbetű-Számország feladatait használták a tanulók.
A felső tagozatos diákok a Bee Bot segítségével ismerkedtek meg az algoritmizálás alapjaival. Ez a padlórobot lehetővé tette számukra, hogy irányításával különféle feladatokat oldjanak meg, miközben logikai gondolkodásuk és problémamegoldó készségeik finomodtak. A foglalkozás során szerepet kapott a QR-kódos feladat is, melynek során a kódok segítségével szerzett információk alapján gyűjtötték össze az útmutatásokat, elősegítve ezzel a további kihívások megoldását.
A napközis csoportokban használt digitális eszközök – például a digitális tábla, amelyen a tananyag vizuális megjelenítése tovább mélyítette az ismereteket – valamint a tabletek segítségével a tanulók megismerkedtek a város honlapjával. Ezen keresztül nemcsak a digitális navigáció alapjait sajátították el, hanem betekintést nyertek Mezőberény gazdag értékrendszerébe is.
A Digitális Témahét során, a robotika szakkörön a diákok a LEGO robotika készletekkel sajátították el a motorok működésének és a mozgások modellezésének alapjait. A programozás és a mechanikai modellezés ötvöződött abban a feladatban, amely során megfigyelhették, miként alakul ki a mozgás egy egyszerű motor és jól összeállított LEGO szerkezet révén.
Összességében a héten megmutatkozott, hogy a modern oktatási eszközök – legyen szó különféle robotokról vagy digitális eszközökről – miként teszik lehetővé a tanulás egy teljesen új, élményközpontú formáját.
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Fábián György