^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail: mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Csipke kutya a 4.c-ben

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola már második éve az Állatbarát Általános Iskola cím büszke tulajdonosa. A tanulók mindennapjait áthatja az állatvédelem és a felelős állattartás gondolata. Mindig hatalmas élmény számukra, ha élő állatokkal találkozhatnak. Ma Csipke, a terápiás kutya és gazdája, Tarr Erzsébet, a Kutyával Egy Mosolyért Alapítványtól látogatta meg a 4. c osztály tanulóit, akik hatalmas lelkesedéssel, de nagyon fegyelmezetten fogadták a nem mindennapi vendégeket.
    Bővebben...
  • 2 Közösségi ünnepvárás: adventi gyertyagyújtás iskolánkban

    Iskolánkban meghitt pillanat volt az idei 1. adventi gyertyagyújtás, amelyet a 6. és 7. osztályos tanulókkal közösen ünnepeltünk. A megelőző napon – ökoiskolaként – természetes anyagokból készítettük el az adventi koszorúkat és az ünnepi dekorációt. A gyerekek rácsodálkoztak, mennyi szépséget rejt a természet: fenyőágakat, cédrus- és tobozterméseket, kövirózsát és számos őszi kincset használtunk fel.
    Bővebben...
  • 3 Boldogságóra / 1.c / Támogató kapcsolatok

    Az 1.c osztály tanulói a támogató kapcsolatok témakört dolgozták fel a boldogságóra program novemberi témájaként. Ráhangolódásként Bagdi Bella: „Ha boldog vagy” című dalával jókedvűen indult az óra. Majd az óráink mottója is felkerült a táblára: „A megosztott öröm dupla öröm, a megosztott bánat fél bánat.”
    Bővebben...
  • 4 Varázslat a suliban

    A mai napon ismét ellátogatott hozzánk Kiss Péter kollégám, aki a Mobillabor program keretében ismét különlegesebbnél különlegesebb kísérlettel kápráztatott el minket. Idén szinte olyan kísérletekkel érkezett, amelyeket tanulók segítségével oldott meg. A tanulókkal készítettek elefántfogkrémet, lángot festettek, meggyújtották a metil-alkoholt. Villámokat állított elő egy kémcsőben.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét a természettudományi órákon

2025. március 24. és 28. között, a 10. Digitális Témahét programjában a Természettudományi és Környezetvédelmi munkaközösség is részt vett. Különböző gyakorlati feladatokat oldottunk meg, miközben a digitális technológiát is változatos formában használtuk.

Az 5. c és 5. a–c osztály diákjai a scratch.mit.edu segítségével mélyedtek el az algoritmizálás rejtelmeiben. A Scratch vizuális programozási környezete lehetőséget kínált a tanulók számára arra, hogy saját projektjeiket fejlesszék, miközben játékos, interaktív feladatokon keresztül ismerkedtek a programozás logikájával, illetve az 5. osztályosok foglalkoztak a robotika témakörével.

A 6. a és a 7. a osztály izgalmas kihívása a makecode.microbit.org platformon keresztül bontakozott ki, ahol a diákok a micro:bit technológia világába nyerhettek bepillantást. A modern programozási eszköz segítségével a tanulók megtanulták, hogyan lehet a micro:bit eszközöket programozni, ami segítette, hogy jobban értsék és alkalmazzák a digitális eszközök különböző érzékelőit. Az algoritmizálás és a micro:bit programozása révén a fiatalok megtapasztalták, hogy a digitális gondolkodás miként segítheti elő a kreatív problémamegoldást, illetve hogyan válhat eszközzé a jövőbeli sikereikben. A hatodikos tanulók digitális órán megismerkedtek a híres felfedező, Jacques-Yves Cousteau munkásságával, a hetedikesek a mesterséges intelligencia fejlődésével.

A 8. b és a 8. c osztály földrajz óráin a digitális témahéten digitális eszközök (tablet, laptop) segítségével oldottak meg feladatokat. Magyarországi településekről kellett eldönteni, hogy falu vagy város, valamint a települések lélekszámát is szükséges volt megkeresni. Megadott képekhez kellett településtípust (tanya, falu, város, kisváros) rendelni. Később a megadott településeket kellett csoportosítani földrajzi fekvés szerint, legmagasabb közigazgatási rang szerint, lakosságszám szerint.

A 7. a és a 7. c osztályok matematika órán interaktív eszköz – mentimeter.com – segítségével gyakorolták az algebrai kifejezésekkel végzett műveleteket. A feladatokat önállóan oldották meg adott időn belül, majd az eredmény azonnal ellenőrizhető volt a kivetítőn és a tanulói tableteken. A nehézséget okozó részeket azonban hagyományosan, élőszóban, közösen beszélték meg.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Bereczkiné Éber Ildikó

. mai.mezobereny.hu