^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Ősz évszaknap az alsó tagozaton

    Minden évben nagy izgalommal készülődnek a tanító nénik és a diákok az évszaknapokra. Az idei tanévben a legkisebbek nagyon várták, hogy miről is szól az ősz évszaknap. Az 1.c osztály tanulói gombás képeket készítettek, ami által megtanulták a legyezőhajtást, és beszélgettek az ősz jellemzőiről. A gyerekek ügyesen, jó hangulatban tevékenykedtek.
    Bővebben...
  • 2 Boldogságóra a 3.c1 osztályban

    A Boldogságóra program szeptemberi témája a hála gyakorlása volt. Az első foglalkozáson beszélgetőkörben gyűjtöttük össze, mit jelent számunkra a hála, miért lehetünk hálásak, és milyen érzéseket kelt bennünk. Ezután a tanító néni felolvasott egy mesét, amelynek szereplői a Hála, a Jólét és a Szeretet voltak. A történet üzenete szerint ahol jelen van a hála, ott a szeretet és a jólét is megjelenik.
    Bővebben...
  • 3 A zene világnapja

    2025. október 1-jén iskolánkban egy zenei világnapi koncert tette hallhatóvá és érezhetővé a fenti idézet üzenetét. A világnap történetéről, és a zene jelentőségéről hallhattunk rövid bevezető gondolatokat. A zene mindig fontos szerepet töltött be az emberek életében. Yehudi Menuhin hegedűművész egyik legfontosabb küldetésének tekintette, hogy a zenén keresztül formálja a közösséget, hirdesse a zene összefogó és gyógyító erejét.
    Bővebben...
  • 4 Erzsébet-táborban a 6.c osztály

    2025. szeptember 15-17. között a 6.c osztályos tanulóknak volt szerencséjük Zánkára utazni az Erzsébet-tábor keretein belül. A három nap alatt több változatos programon vehettek részt. A megérkezésünk napján hajókiránduláson vettek részt, majd egy közös tábori koncert részesei lehettek. A második napot Kalandpark és Trambulin park tarkította, a délutánra Balaton látogatás volt tervezve, de sajnos az esős idő ezt nem tette lehetővé.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális témahét a természettudományi órákon

2025. március 24. és 28. között, a 10. Digitális Témahét programjában a Természettudományi és Környezetvédelmi munkaközösség is részt vett. Különböző gyakorlati feladatokat oldottunk meg, miközben a digitális technológiát is változatos formában használtuk.

Az 5. c és 5. a–c osztály diákjai a scratch.mit.edu segítségével mélyedtek el az algoritmizálás rejtelmeiben. A Scratch vizuális programozási környezete lehetőséget kínált a tanulók számára arra, hogy saját projektjeiket fejlesszék, miközben játékos, interaktív feladatokon keresztül ismerkedtek a programozás logikájával, illetve az 5. osztályosok foglalkoztak a robotika témakörével.

A 6. a és a 7. a osztály izgalmas kihívása a makecode.microbit.org platformon keresztül bontakozott ki, ahol a diákok a micro:bit technológia világába nyerhettek bepillantást. A modern programozási eszköz segítségével a tanulók megtanulták, hogyan lehet a micro:bit eszközöket programozni, ami segítette, hogy jobban értsék és alkalmazzák a digitális eszközök különböző érzékelőit. Az algoritmizálás és a micro:bit programozása révén a fiatalok megtapasztalták, hogy a digitális gondolkodás miként segítheti elő a kreatív problémamegoldást, illetve hogyan válhat eszközzé a jövőbeli sikereikben. A hatodikos tanulók digitális órán megismerkedtek a híres felfedező, Jacques-Yves Cousteau munkásságával, a hetedikesek a mesterséges intelligencia fejlődésével.

A 8. b és a 8. c osztály földrajz óráin a digitális témahéten digitális eszközök (tablet, laptop) segítségével oldottak meg feladatokat. Magyarországi településekről kellett eldönteni, hogy falu vagy város, valamint a települések lélekszámát is szükséges volt megkeresni. Megadott képekhez kellett településtípust (tanya, falu, város, kisváros) rendelni. Később a megadott településeket kellett csoportosítani földrajzi fekvés szerint, legmagasabb közigazgatási rang szerint, lakosságszám szerint.

A 7. a és a 7. c osztályok matematika órán interaktív eszköz – mentimeter.com – segítségével gyakorolták az algebrai kifejezésekkel végzett műveleteket. A feladatokat önállóan oldották meg adott időn belül, majd az eredmény azonnal ellenőrizhető volt a kivetítőn és a tanulói tableteken. A nehézséget okozó részeket azonban hagyományosan, élőszóban, közösen beszélték meg.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Bereczkiné Éber Ildikó

. mai.mezobereny.hu