^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Iskolás leszek! tábor

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola augusztus végén iskolakezdő táborba invitálta a leendő kis elsősöket. A gyerekek szép számban érkeztek és kellemes hangulatban teltek a délelőttök. A tábor – mint minden éven – nagyon hasznosnak bizonyult, hiszen a kis diákok megismerkedtek egymással, a leendő tanító nénikkel, az osztályteremmel és az iskola épületével.
    Bővebben...
  • 2 Várgesztes - Aktív Iskola tanévzáró

    Június 27-28.-án Várgesztesen rendezték meg az Aktív Iskola program tanévzáró pedagógus fesztiválját, amelyen iskolánk testnevelői Harmati Petra, Vinczéné Darócz Ildikó, Sajgó Lajos, Tóth Olivér, Zsíros Péter és Zsíros Gábor vettek részt.
    Bővebben...
  • 3 Varga Zalán fantasztikus szereplése a Viharsarok Kupán!

    skolánk tanulója, Varga Zalán nagyszerűen versenyzett a hétvégén: K-2 500 méteren a 4. helyet szerezte meg párosban! Zalán a KSI Gyomaendrőd igazolt versenyzője, aki kitartásával és szorgalmával ismét bizonyította tehetségét.
    Bővebben...
  • 4 Erzsébet-táborban a 6.c osztály

    2025. szeptember 15-17. között a 6.c osztályos tanulóknak volt szerencséjük Zánkára utazni az Erzsébet-tábor keretein belül. A három nap alatt több változatos programon vehettek részt. A megérkezésünk napján hajókiránduláson vettek részt, majd egy közös tábori koncert részesei lehettek. A második napot Kalandpark és Trambulin park tarkította, a délutánra Balaton látogatás volt tervezve, de sajnos az esős idő ezt nem tette lehetővé.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Digitális Témahét a Társadalomtudományi, idegen nyelvi és művészeti munkaközösségben

A digitális írástudás fejlesztése elengedhetetlen feladata a mai iskoláknak. A tanulók évről évre okosabban, magabiztosabban használják ezeket az eszközöket tanulási célra. Az iskola igyekszik, hogy a majdan a középiskolába, később a munka világába kilépő fiatalok magabiztos informatikai tudással rendelkezzenek az általános iskola végére. Ennek elősegítése céljából a Társadalomtudományi, idegen nyelvi és művészeti munkaközösség több osztályban is valósított meg programokat a Digitális Témahéten.

Az 5.a-c osztály csoportmunka keretében a magyar helyesírás szabályairól - QR kód segítségével - a világhálón bővítette az ismereteit, és játékos feladatokon keresztül felmérhette helyesírását. Az együttműködés és egymás segítése mellett, a tabletekkel a tanulók a helyesírásukat és a digitális eszközhasználatukat is fejlesztették.

Az 5. c osztály tanulói Petőfi Sándor János vitéz című művéről tanultakat változatos csoportmunkával foglalták össze. Miután mindegyik csoport végzett a feladatlapokkal, a digitális táblánál közösen is oldottak meg feladatokat, majd végül tableten tovább gyakorolhattak önállóan a gyerekek. A tableteket a nyelvtani szabályok gyakorlására is használtuk a következő tanórán.

A 6. a osztály tanulói magyar irodalom órán készítettek az aktuális témához egy-egy projektet legóból. Az elmúlt órákon Arany János: Toldi című elbeszélő költeményét olvasták és dolgozták fel. A tanulók kaptak feladatokat, melyeket digitális eszközök használatával kellett megoldaniuk. Tanórán csoportmunkában a tabletek játszották a főszerepet. A feladatok megoldásában a különböző keresőprogramok segítettek. Az interaktív táblánál játékos irodalmi kvíz tette próbára a gyerekek tudását. Minden rész összefoglalóját megnézhették az okostáblán, amiből rengeteg ötletet merítettek ahhoz, hogy legón megépíthessék a számukra legfontosabb mondanivalót.

Az ének-zene tantárgy keretein belül a 7.a osztály a  barokk zenével foglalkozott. A modern technológiák használata során az ének- és zenetanulás élvezetesebbé és interaktívabbá vált. A változatos feladatok felkeltették a tanulók figyelmét, és szívesen sajátíthassák el az ismereteket. A barokk korszakról számos digitális anyag érhető el, amelyek sokat segítettek a korszak megértésében és tanulmányozásában. A digitális játékok és az interaktív feladatok nagyon hatékonyan segítették a tudás megszerzését.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

. mai.mezobereny.hu