„Mese, mese, mátka…”
2017. február 24-én került sor beiskolázási programunk újabb foglalkozására. Ez alkalommal Meseországba invitáltuk a megjelenteket.
Először Durkó Éva tanítónő mesélt a gyerekeknek az Okos fiúról, aki bebizonyította, hogy még a királynál is okosabb. El is nyerte méltó jutalmát.
A mesehallgatás után próbatételre hívtuk a gyerekeket és a szülőket.
Mindenki kapott egy kis tarisznyát, benne hamuban sült pogácsát és egy útlevelet, így indulhattak Meseországba. A vándorút során hét próbát, hét akadályt kellett kiállniuk.
Ha teljesítették, a tanító nénik nyomtak egy pecsétet az útlevelükbe, a próba sorába, majd mehettek a következő helyszínre.
Az első próbatétel AZ ÓVATOSSÁG PRÓBÁJA, a Felhőországban várta a vándorlegényeket és leányokat. Óvatosan át kellett fújniuk varázsleheletükkel a pingpong labdákat az asztal másik oldalára úgy, hogy azok ne guruljanak le. Mindenki nagyon igyekezett az asztalon tartani a labdákat. Térültek-fordultak, és máris lufikat kellett átütniük a szivárványkarikákon úgy, hogy ne érjenek le a földre. Mivel mindannyian óvatosak voltak, kiválóan elvégezték a feladatukat, az első mesepecséttel az útlevelükben megnyílt előttük a következő próbatétel kapuja.
A második próbán, a FIGYELEM PRÓBATÉTELÉN a hétpróbázók a Négyszögletű Kerek Erdőbe érkeztek, ahová akkor léphettek be, ha a karikát rá tudták dobni az álló rudak egyikére. A varázskapun belépve megpihenhettek a sátortáborban, amiről fénykép készült. A tanulói laptopokon látható volt a két kép, amelyek között tíz picike különbséget kellett megtalálni. Nagyon figyelmesen hasonlították össze a képeket, mert mindenki elnyerte a jutalmát, a mesepecsétet a vándorlevelébe.
A harmadik próbatétel a LELEMÉNYESSÉG PRÓBATÉTELE. A gyerekek a Mesék szigetén jártak, ahol mesehősöket, mesecímeket kellett kitalálniuk, három furfangos feladaton keresztül. Az első feladatnál egy kirakó segítségével találtak ki egy mesecímet . A második feladat egy Kvízjáték volt, melynek során kérdésekre válaszolva hercegek és hercegnők neveit fejtették meg a gyerekek. Az utolsó próbatétel az Örök barátság feladata volt. Digitális tábla segítségével kerestük az örök mesei barátokat, egy varázspálca segítségével. A gyerekek ügyesen vették az akadályokat, sikerrel teljesítették a feladatokat.
A negyedik próbatétel a BÁTORSÁG PRÓBÁJA. A Gonosz Boszorka birodalmában teljesítettek szolgálatot a gyerekek. A Jótevő Herceg arra kérte a vándorok segítségét, hogy kelljenek át a „Fekete Szurdok” felett, hogy megszerezzék a Herceg pecsétjét. A szurdok feletti úton a gyerekek bátorságára, rátermettségére és ügyességére volt szükség. Különféle akadályok felett ugrottak, másztak, futottak. Minden vándorleány és vándorlegény nagy örömmel és sikeresen teljesítette a nehéz próbákat, a Gonosz Boszorka nagy bánatára.
Az ötödik próbatétel az ÜGYESSÉG PRÓBÁJA. A vándorlegények, leányok a Varázserdőben találhatták magukat, ahol különböző hangokat hallhattak. Digitális táblán különböző hangszereket láthattak, s hangjait hallották. (zongora, triangulum, csörgődob, cintányér, xilofon, furulya, hegedű, trombita, klarinét) Azt kellett kitalálniuk, hogy milyen hangszer adhatta ki a megszólaló hangot. Utána megkeresték az asztalon élőben az eredeti hangszert. Ekkor már hatalmas volt az érdeklődés, lelkesen, ujjongva vették a kezükbe, s szólaltatták meg. A gyerekek boldogok voltak, hogy sikeresen teljesítették a feladatot, s így megnyílt előttük a következő próba kapuja.
A hatodik próbatétel, a GYORSASÁG PRÓBÁJA, a Kalózok szigetén.
Az ideérkező kis kalózok figyelmesen és érdeklődve hallgatták a próbatétel feladatait.
Indulhat a kincskeresés!" - vezényszóra kezdődött a kaland.
Miután rátaláltak a kincses ládikához vezető útra, a ládikát nyitó valódi kulcsot kezdték keresni egy kosárkában, amely a többi kulcs között volt elrejtve.
Nagy igyekezettel és izgalommal sikerült rábukkanniuk a megfelelőre, amellyel kinyitották a kincsekkel teli ládát, s választhattak egy varázscukorkát.
Jutalmul még egy „A mélység hódítója" nevezetű kalózos játékkal is játszhattak a számítógépen.
A kalózfiúk és kalózlányok ügyesen vették az akadályokat, gyorsaságban és kitartásban nem szenvedtek hiányt, így elnyerték méltó jutalmukat, a hatodik mesepecsétet.
A hetedik próba a RÁTERMETTSÉG PRÓBÁJA, a Sárkányok birodalmában. Itt el kellett találni a hatalmas sárkányt a mágikus labdákkal, majd át kellett kelni a mocsáron, ahol színes tappancsokon keresztül vezetett az út a kijáratig. Mindenki ügyesen teljesítette a feladatot, így megkapta az utolsó pecsétet.
A hetedik próba után az összegyűjtött pecsétekkel igazolták, hogy hősiesen leküzdöttek minden akadályt. Az igazi jutalom ekkor következett: egy egyedi tervezésű, színes könyvjelző, amelynek majd szeptembertől nagy hasznát vehetik a gyerekek.
A szülők sem unatkoztak, hiszen ők maguk is végigjárták a vándorutat, teljesítve a próbákat.
Gyorsan, vidám hangulatban telt el a délután. Gyerek, s felnőtt egyaránt élvezte a Meseországbeli kalandozást.
Legközelebb március 24-én várjuk a leendő első osztályos gyerekeket, szüleiket, az óvó néniket egy kincskereső kalandra, amely a Kincses sziget rejtelmeit tárja majd fel az érdeklődők előtt.
A képek az állomásnevekre kattintva megtekinthetők!