Mesehét a 2. d osztályban
„A mese olyan, mint a zene: az ember lelke mélyére hatol.”
/Hans Christian Andersen/
A szeptember 29-től október 3-ig terjedő időszakban mesehét volt a 2.d osztályban. A gyerekek minden nap hallottak egy népmesét. Első alkalommal Jakucs Antónia 8.c osztályos tanuló A csillagszemű juhász meséjét olvasta. A mese feldolgozását követően a résztvevők jutalma „hamuba sült pogácsa” volt. Kedden reggel a bélmegyeri óvodásoknak Idul Csenge 6.a osztályos tanuló A kiskakas gyémánt félkrajcárját mesélte. Az ovisok az óriás dobókocka kifordított kérdéseire adott helyes válaszaikkal igazolták, hogy figyeltek. Boldogan ölelték magukhoz a jutalmul kapott kiskakasos színezőt. A további napokon a tanulóknak élőszavas mesemondással meséltem A kis gömböc, Jakab meg az apja és az Ugorjunk árkot! magyar népmeséket. Az utolsó napon az Ugorjunk árkot! című állatmeséhez 45 perces mesefoglalkozást szerveztem. A mesei térbe földre helyezett ugrókötelekből kialakított árok átugrásával léptek be a gyerekek. A mesei térben játszottunk 2 IGAZ 1 HAMIS játékot, árokmacskát, tanultunk kiszámolót és mondókát. Meghajtogattuk az állatmese egyik szereplőjét, a rókát. A mesei térből a földre helyezett mászókötélen távoztak a mesehallgatók. A tanulók a hét minden tanóráján oldottak meg mesével kapcsolatos feladatokat. Hétfőn kukoricát morzsoltak, csutkaházat építettek, „Tyúketetés” játékban összeszedegették a szétszórt kukoricaszemeket. Kedden, szeptember 30-án a magyar népmese napján képes rejtvényt oldottak meg. A megfejtés Benedek Elek lett, aki e napon született. Születésnapján ppt bemutatásával emlékeztünk „a nagy mesemondóra”, majd tablót készítettünk. Szerdán „Hamupipőkés” játékot játszottak. Bab, lencse, borsó szétválogatása volt a feladat. E mellett összegyűjtöttük a meseszámokat, a leggyakoribb mesekezdeteket és mesebefejezéseket. Ezt követően emlékezetükre támaszkodva csoportosították az előbb tanultakat. Csütörtökön az Ugorjunk árkot! meséhez illusztráció készítésével munkálkodtak. Majd a párban dolgozó tanulók kis táblájukra írt I vagy H betű felmutatásával igazolták az állítások valódiságát. A hetet a mese dramatizálásával, mesemondásra vállalkozó gyerekek meséjével és memória mesekártyával zártuk.
A mesehéten a gyerekek új ismeretekkel és élményekkel gazdagodtak. A mesehét emlékéül általuk színezett könyvjelzőt kaptak. Köszönöm a tanulóknak az együttműködést!
A képeket ide kattintva tekinthetik meg!
Simon Anna