^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Csipke kutya a 4.c-ben

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola már második éve az Állatbarát Általános Iskola cím büszke tulajdonosa. A tanulók mindennapjait áthatja az állatvédelem és a felelős állattartás gondolata. Mindig hatalmas élmény számukra, ha élő állatokkal találkozhatnak. Ma Csipke, a terápiás kutya és gazdája, Tarr Erzsébet, a Kutyával Egy Mosolyért Alapítványtól látogatta meg a 4. c osztály tanulóit, akik hatalmas lelkesedéssel, de nagyon fegyelmezetten fogadták a nem mindennapi vendégeket.
    Bővebben...
  • 2 XXI. FIT KID EUROPEAN CHAMPIONSHIPS FIT KID EUROPEAN OPEN CUP és IV. ACRO FREE DANCE EUROPEAN CUP

    2025. november első napjaiban két rangos nemzetközi versenyen is bizonyítottak tanulóink, akik kitartásukkal, tehetségükkel és szorgalmukkal ismét öregbítették iskolánk hírnevét. 2025. november 1-jén Nagykanizsán került megrendezésre a FIT KID European Open Cup, ahol Bereczki Lora (I. osztály, 2. korcsoport – 4. c osztály) 3. helyezést ért el.
    Bővebben...
  • 3 Furfangos mese a Békéscsabai Jókai Színház

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 100 kisdiákja a mai napon a Nyilas Misi bérlet első elődásán vett részt a Jókai Színházban. Szép Bence – Tóth Gábor – Lénárt László: Furfangos mese című zenés mesejátékát nézték meg. Remek szórakozás, ahol egy igazi mesekönyv elevenedett meg a gyerekek előtt, melyben találkozhattak kedvenc szereplőikkel; királyfival, királylánnyal, sárkánnyal, boszorkánnyal.
    Bővebben...
  • 4 Origami Világnapja 2025

    Az Origami Világnapok célja nagyon egyszerű: az origamit népszerűsíteni, örömet szerezni vele az embereknek a környezetünkben. Az origami egy tradicionális japán papírművészet. A laikusok számára csak szórakozás, de mára már több tudományág felfedezte az origamiban rejlő lehetőségeket. A hajtogatás technikáját használja az orvostudomány és az űrkutatás.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Világ Legnagyobb Tanórája – Velünk élő állatok

A 2025. évi Világ Legnagyobb Tanórája programsorozathoz kapcsolódott iskolánk 5.a-c, 5.c, 7.a, 7.c, 8.a és 8.d osztálya, melynek az idei tanévben kiemelt témája a „Velünk élő állatok”.

Az általános iskolás korosztályhoz közel álló téma az ötödikeseknél kapcsolódott a természettudományos tananyaghoz is. Az 5.a-c és 5.c osztályban a választott téma a „Segítsünk a beporzó rovarokon!” volt. A bevezető után a hangsúlyt a házi méh fontosságára, illetve jellemzőire helyezték. Megbeszélték, hogy miért olyan fontos a beporzó rovarok tevékenysége, milyen következményei vannak a túlzott vegyszerezésnek, miért előnyösek a biotermékek. A tanulók ezen a témán keresztül elsajátíthatták, hogy a házi méh mely állatcsoportba tartozik, illetve miért mondhatjuk rá, hogy társas rovar. Összességében elmondható, hogy mindkét osztályban jól sikerült a foglalkozás, bízva abban, hogy sikerült a tanulók figyelmét felhívni arra, hogy vigyázzanak a környezetükben élő beporzó rovarokra.

A 7.a és 7.c osztályok választott témájának, a „Felelős állattartás – Hogyan tartsunk otthon állatot?” feldolgozása mindkét osztályban beszélgetőkörrel kezdődött. Ráhangolódásként az alábbi kérdések kerültek megválaszolásra: van-e otthon háziállatuk, kinek milyen állata van, hol és hogyan tartják otthon az állataikat, kedvenceiket? Ezt követően megbeszélték az alábbi fogalmak jelentését: háziállat, haszonállat, hobbiállat, díszállat, társállat. Mindenki lelkesen mesélt a saját élményeiről, hogy milyen örömet okoz nekik a kis házi kedvencük. Meglepően sok gyereknek van háziállata (az osztályokból csak két-három főnek nincs). Csoportmunkában - a szókereső játékban - megkeresték a felelős állattartás 7 alapszabályát, amit utána megbeszéltek és megkeresték a hozzá tartozó képet. Végül mindenki kitöltötte a kilépőkártyát, amely visszaigazolása annak, hogy jó volt a témaválasztás, mindenki aktívan részt vett az órán, és további hasonló témákat is szívesen feldolgoznának a gyerekek.

A nyolcadik évfolyamon a 8.a osztály tanulói a környezetvédelem és a környezettudatos nevelés erősítése céljából csoportos, kötetlen beszélgetés formájában osztották meg egymással gondolataikat az adott problémákról és a lehetséges megoldásokról. Az őszinte és nyitott beszélgetés során szó esett az energiatakarékosság mindennapi lehetőségeiről, arról, hogy ők mit tesznek otthonaikban a takarékosabb életmódért, és milyen apró lépésekkel lehetne ezt még hatékonyabbá tenni. A tanulók egymásnak is adtak tanácsokat – például az újrahasznosításról, a felesleges energiahasználat csökkentéséről, vagy arról, hogyan vigyázhatnak jobban közvetlen környezetükre. Megnéztek egy rövid, de annál beszédesebb videót a Földünket érintő problémákról, majd a gyerekek megfogalmazták véleményeiket. A beszélgetés során nemcsak ötletek születtek, hanem a közös felelősségérzet is erősödött bennük a fenntartható jövőért. A 8.d osztály a hetedikesekhez hasonlóan a „Felelős állattartás – Hogyan tartsunk otthon állatot?” témát választotta. Ők is megbeszélték a háziállatok, haszonállatok, hobbiállatok, díszállatok fogalmát és példákat soroltak fel.  Megtekintettek egy videót a felelős állattartásról, majd plakátokról olvastak le ezzel kapcsolatos fontos szabályokat. Az egyik plakátot ki is függesztették a tanteremük faliújságjára. Beszéltek a gyerekek otthonában található állatokról és arról, hogy ők hogyan vesznek részt a gondozásukban. Táblára felírt anagrammákat fejtettek meg a témával kapcsolatban. Végezetül közkívánatra megtekintettek egy videót a mentőkutyákról. A tanulók érdeklődők voltak. Az órán lehetőség nyílt többek között önismeretük, felelősségérzetük, szókincsük, kommunikációjuk, problémamegoldó képességük fejlesztésére.

A Világ Legnagyobb Tanóráján, egy világméretű oktatási projekten keresztül iskolánk tanulóinak lehetősége van megismerni a fenntartható fejlődést szolgáló 17 Globális Célt, amelyek a társadalom kiemelt problémáira kívánnak megoldást nyújtani. Így felelős magyar állampolgárokká válhatnak, akik aktívan tesznek a fenntartható jövőjükért.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg! 

Poroszlainé Bereczki Veronika Éva
Vrbovszki Beáta
Kővári Ildikó
Vinczéné Darócz Ildikó
Károlyiné Schäfer Szilvia
osztályfőnökök

. mai.mezobereny.hu