Pedagógusnapi elismerés
2018. június 1-én, a pedagógusnap alkalmából Prof. Dr. Kásler Miklós Emberi Erőforrások Minisztere a Pesti Vigadóban köszöntötte és kitüntetést adományozott azoknak, akik a nevelés-oktatás területén kiemelkedő munkát végeztek.
Az idei évben a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium intézményvezető-helyettese, Babinszki Szilárdné is az ünnepeltek soraiban volt.
Babinszki Szilárd Jánosné 1969. június 8-án született Békéscsabán, szorgalmas és becsületes szülők egyedüli gyermekeként.
Általános iskolai tanulmányait lakóhelyén, Mezőberényben végezte. A tanulás iránti érdeklődése, tehetsége már kisiskolásként megmutatkozott.
Kimagasló tanulmányi eredménye egyenes utat jelentett a békési, szakmailag kiváló Szegedi Kis István Gimnáziumba. Középiskolás évei alatt erősödött meg benne, hogy a legfiatalabb korosztály nevelését - oktatását választja hivatásának.
Érettségi után a Szarvasi Óvónőképző Intézetben folytatta tanulmányait, ahol 1989-ben diplomázott óvónőként. Továbbtanulva, már munka mellett, a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán tanítói oklevelét 1991-ben kapta meg.
Lakóhelyén, az akkori 2. Sz. Általános Iskolában helyezkedett el dolgozni 1989. augusztus 1-jén napközis nevelőként, majd az 1-4. évfolyam mindegyikét tanította és tanítja ma is ugyanezen intézményben.
2002-től látja el jelenlegi munkahelye, a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium (valamint jogelődjei) intézményvezető-helyettesi feladatait.
Munkáját maximális elhivatottsággal, maximális precizitással és odaadással végzi. Folyamatosan fejleszti ismereteit.
2009-ben a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán közoktatási vezető, majd 2012-ben a Kodolányi János Főiskolán okleveles minőségfejlesztés-tanári diplomát szerzett.
Rendkívüli képességekkel bíró sokirányú szakember, aki sok területen – magyar nyelv és irodalom szakmai-módszertana, iskolai mentálhigiéné, pszichés fejlődési zavarok felismerésének és kezelésének módszere, közoktatási feladatellátás tervezés, tanórai differenciálás, változásmenedzselés, projektmenedzsment, hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók nevelése-oktatása, informatikai ismeretek, az erkölcstan tantárgy tanításának elméleti és módszertani ismeretei a köznevelési intézmények 5-8. évfolyamán – képezte magát.
A tanulók, a tanulói közösségek és környezetük, valamint a pedagógusok módszertani kultúrájának fejlesztése érdekében több EU-s pályázat (TÁMOP, TIOP) megvalósítója, közreműködője.
Célja hogy munkájával hozzájáruljon a korszerű köznevelési rendszer irányításához működéséhez úgy, hogy a társadalmi elvárásoknak megfelelve önmagát is meg tudja valósítani, de közvetlen munkatársai szakmai előmenetelét is tudja támogatni, segíteni.
A tevékenységének központjában a minőségi nevelő és oktató munka áll, amely biztosítja a gyerekek személyiségfejlesztését, a tanulók megfelelő továbbhaladását a szülők elvárásainak és a tanulók képességeinek megfelelően. Az iskolában folyó tevékenysége nyomán, a továbblépő tanulók birtokában vannak annak a nyitottságnak és igényességnek, ami alkalmassá teszi őket a felső tagozaton eredményes, majd az élethosszig tartó tanulásra, az egyetemes emberi értékeket becsülő szemléletre.
Tevékenységében kiemelt szereppel bír, hogy az intézményben a Magyar Olimpiai Bizottság köznevelési típusú akkreditált sportiskolai osztályok működnek. Nagy odafigyeléssel irányítja, szervezi a kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal való foglalkozást, széles körű, napi kapcsolatot tart az ebben érintett szakemberekkel, intézményekkel, szervezetekkel.
Példaként áll a tantestület tagjai előtt, akik munkájuk során arra törekednek, hogy képesek legyenek alkalmazkodni a velük szemben támasztott egyre magasabb követelményekhez, folyamatos önfejlesztéssel kívánnak megfelelni a partneri és a társadalmi elvárásoknak.
A köznevelés megújulása új helyzet elé állította intézményt, új helyzet elé állította a tanítókat, tanárokat. Intézményvezető-helyettesként fontosnak tartja a köznevelés átalakítását. Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban kiemelt projekt (TÁMOP-3.1.8-09/1-201-0004) keretében elvégezte a „Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre” blended továbbképzést, valamint a Pedagógusképzés támogatása kiemelt projekt (TÁMOP-3.1.5/12-2012-0001) keretében a „Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre” blended továbbképzést. Részese volt a „Felkészítés a pedagógiai-szakmai ellenőrzések (tanfelügyelet) és pedagógusminősítési eljárások minőségbiztosítási tevékenységére”- blendid learning (vegyes képzés) típusú továbbképzésnek minőségbiztosító szakértők számára.
Részt vett a mesterpedagógus pedagógus besorolási fokozatra irányuló próbaminősítési eljárásban, ahol kiváló eredményt ért el.
Intézményvezető-helyettesi munkája mellett az Oktatási Hivatal felkérésére minőségbiztosítóként, ellenőrzési szakértőként is dolgozik. Vezetőtársaival együttműködve, a tantestület tagjait is ösztönözte a képzések elvégzésére, segíti kollégáit a minősítési eljárásra és a pedagógiai-szakmai ellenőrzésre való felkészülésben is.
Vezető-helyettesi tevékenységének fő területeit, az intézményi dokumentumok átdolgozásának változásokhoz és elvárásokhoz igazodó irányítását és megvalósítását, az intézményi statisztikák elkészítését, folyamatosan megújuló, változatos beiskolázási programok összeállítását és támogatását, az intézményi önértékelések megszervezését és lebonyolítását, a közvetlenül általa irányított és felügyelt valamennyi feladatot, szakmai tudásának legjavát adva végzi.
Vezető-helyettes társaival, szoros együttműködésben, naprakész információkkal rendelkezve végzi mindennapi tevékenységét.
Segítő, támogató munkája az intézményen kívülre is kiterjed. Az elmúlt tanévekben tankerületi szintű nevelési értekezletek előadójaként adta át elméleti ismereteit és gyakorlati tapasztalatait a pedagógusoknak.
Békés Megye küldöttjeként részt vesz a Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének munkájában.
Babinszki Szilárd Jánosnét példamutató személyisége, sokoldalú tevékenysége, példaértékű nevelő és oktató, a magyar köznevelés fejlesztéséért végzett munkája tette érdemessé a Németh László-díj miniszteri elismerésre.
SZERETETTEL GRATULÁLUNK AZ ELISMERÉSEZ, TOVÁBBI EREDMÉNYEKET, SIKEREKET KÍVÁNUNK!
Öreg István intézményvezető és az iskola dolgozói