Újabb elismerés pedagógusnapra
A pedagógusnap alkalmából Prof. Dr. Kásler Miklós az Emberi Erőforrások Minisztere Miniszteri Elismerő Okleveleket is adományozott.
Az idei évben a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium egy pedagógusa ennek is részese lett, a társadalomtudományi és művészeti munkaközösség- vezetője, Dr. Zubereczné Miklya Ibolya.
Dr. Zubereczné Miklya Ibolya Ágnes 1960. június 3-án született Békéscsabán.
Általános iskolai és középiskolai tanulmányait az akkori lakóhelyén, Békéscsabán végezte. A tanulás iránti érdeklődése, tehetsége már ebben az időszakban megmutatkozott.
Érettségi után a szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán folytatta tanulmányait, ahol 1982-ben diplomázott magyar nyelv és irodalom, illetve ének-zene szakos általános iskolai tanárként.
Friss diplomásként lakóhelyén, Békéscsabán helyezkedett el dolgozni 1982. augusztus 1-jén a József Attila Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben. 1985. augusztus 1-je óta dolgozója a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégiumnak, illetve jogelőd intézményeinek.
2002-től tölti be jelenlegi munkahelye, a társadalomtudományi és művészetek munkaközösség munkaközösség-vezetői tisztségét.
Munkáját maximális elhivatottsággal, maximális precizitással és odaadással végzi. Folyamatosan fejleszti ismereteit.
2016-ban a Gál Ferenc Főiskolán szakvizsgázott pedagógus tehetségfejlesztés szakterületen diplomát szerzett.
A tantestület meghatározó, elkötelezett egyénisége. Munkájának alapvető jellemzői a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, igényesség, a közösségért érzett felelősség. Szakmailag rendkívül felkészült, tudatosan képezi, fejleszti magát.
Sok területen – drámajáték vezető, tanulók felkészítése szaktárgyi versenyekre, iskolai mentálhigiéné, közoktatási feladatellátás tervezése, szervezése, team munka módszertani lehetőségei, kooperatív technikák, tanórai differenciálás, integrációra érzékenyítés, hatékony tanulás mestersége, mentorálás mestersége, gyakorlóhelyi mentori feladatok, informatikai ismeretek, szenvedélybetegségek elleni küzdelem, konfliktuskezelés, interaktív tábla alkalmazása, projektpedagógia, epochális oktatás, kompetencia alapú oktatási csomag alkalmazása – képezte magát.
A tanulók, a tanulói közösségek és környezetük, valamint a pedagógusok módszertani kultúrájának fejlesztése érdekében több EU-s pályázat (TÁMOP, TIOP) résztvevője, megvalósítója.
Megszerzett tapasztalatait, tudását munkaközösségi és intézményi szinten is megosztja.
A társadalomtudományi és művészetek munkaközösség vezetőjeként széleskörű tevékenységét hatékonyan koordinálja.
Példaként áll a tantestület tagjai előtt, akik munkájuk során arra törekednek, hogy képesek legyenek alkalmazkodni a velük szemben támasztott egyre magasabb követelményekhez, folyamatos önfejlesztéssel kívánnak megfelelni a partneri és a társadalmi elvárásoknak.
Az ünnepségek, megemlékezések szervezésében kiemelkedő részt vállal. Tanítványai eredményesen szerepelnek a különböző helyesírási, szépkiejtési és szavaló versenyeken.
Az iskolában folyó tevékenysége nyomán, a tanulók birtokában vannak annak a nyitottságnak és igényességnek, ami alkalmassá teszi őket a sikeres középiskolai tanulmányokra, az élethosszig tartó tanulásra, az egyetemes emberi értékeket becsülő szemléletre.
Nevéhez fűződik az új szemléletű tehetséggondozás. A modern technológia alkalmazásával és a képességekhez igazodó motiváló módszerekkel fejleszti tanítványai képességét.
Elhivatott a művészeti nevelés iránt, hosszú évek óta az iskolai énekkar vezetője. Az általa vezetett kórus rendszeres szereplője az iskolai, városi rendezvényeknek, szoros együttműködésben a művészeti iskola pedagógusaival és növendékeivel.
Kezdeményezője volt az iskolai pedagógus énekkar megalakulásának. Az énekkar szerepléseivel hagyományt és értéket teremtett az intézmény életében.
A köznevelés megújulása új helyzet elé állította intézményt, új helyzet elé állította a tanítókat, tanárokat. Tanárként is, munkaközösség-vezetőként is fontosnak tartja a köznevelés átalakítását, abban személyes példamutatásával is támogatja kollégáit. Elsők között jelentkezett pedagógusok minősítési eljárására, ahol kiváló eredményt ért el.
Dr. Zubereczné Miklya Ibolya Ágnest példamutató személyisége, sokoldalú tevékenysége, példaértékű nevelő és oktató, a művészeti nevelés és a tehetséggondozás területén végzett munkája érdemessé tette a Miniszter Elismerő Oklevele miniszteri elismerésre.
SZERETETTEL GRATULÁLUNK AZ ELISMERÉSEZ, TOVÁBBI EREDMÉNYEKET, SIKEREKET KÍVÁNUNK!
Öreg István intézményvezető és az iskola dolgozói