^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Idegen nyelvi verseny Füzesgyarmaton

    évfolyamról 2-2 angol és 2-2 német nyelvet tanuló diák mérettette meg magát. A diákoknak négy részből álló feladatlapot kellett kitölteni, amelyben hallásértés, olvasásértés, nyelvtani és játékos feladatok kaptak helyet.
    Bővebben...
  • 2 Március 15-i megemlékezés

    Iskolánk tanulói március 14-én ünnepelték az 1848-49-es forradalom és szabadságharc kitörésének 176. évfordulóját. Évtizedek óta emlékezünk 1848. március 15-re. Tesszük ezt azért, mert hiszünk abban, hogy fontos szem előtt tartani a múltat, és érdemes fenntartani a magyar nemzet nevét, nyelvét és helyét a világban. Megemlékezünk Petőfiről, Irinyiről, Jókairól, Batthyányról, Vasváriról, Kossuthról, Klapkáról, Bemről…
    Bővebben...
  • 3 A víz világnapja

    Minden évben március 22-én tartjuk a víz világnapját. Ezen a napon - hagyományainkhoz híven - mind az alsó tagozatos diákok, mind az őket tanító pedagógusok kék színű felsőruházatba öltöznek. A tanító nénik különböző feladatokkal készültek a diákok számára, amelyek jól illeszkedtek az aktuális tananyaghoz is. Mind a tanórai, mind a tanórán kívüli foglalkozások témája a VÍZ volt.
    Bővebben...
  • 4 Szépíró verseny

    2024. március 21-én, csütörtök délután került megrendezésre a Szépíró verseny megyei döntője a Kossuth Lajos Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola szervezésében, Füzesgyarmaton. A versenyzők feladata az adott vers, illetve szöveg másolása volt meghatározott idő alatt. A zsűri több szempontot is figyelembe vett a pontozás során: az írott munka esztétikai összképe, a formai kivitelezés, a másolás pontossága, az íráskép rendezettsége.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Fenntarthatósági témahét 2021.

Testnevelés munkaközösség

Munkaközösségünk – alkalmazkodva a jelenlegi oktatási formákhoz – részt vett a Fenntarthatósági témahét megvalósításában.

Az alsó tagozaton a tanórákon a testnevelők szervezésében szelektív hulladékgyűjtő játékot játszottak a tanulók. Tisztázták a szelektív hulladékgyűjtés fogalmát, és a szemetet ennek megfelelően a különböző színű kukákba gyűjtötték. A gyerekeknek nagyon tetszett a feladat, aktívan vettek részt a megvalósításában.

A felső tagozaton pedagógusaink az online órákon beszéltek a fenntartható fejlődésről, elküldték a fenntarthatósági témahét honlapjának elérhetőségét (https://www.fenntarthatosagi.temahet.hu/). A témával kapcsolatos videót is vetítettek, péládul a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Védd a bolygót! c. kisfilmjét:

https://www.youtube.com/watch?v=eQeRjBwhaz0

Egy-egy óra keretén belül foglalkoztak a témahéttel, a tanulók életkori sajátosságaihoz igazodva.

Többen közösen megnézték az online nyitórendezvény videóját, majd beszélgettek arról, ki mit tehet egyénként, közösségben a bolygónkért.

Volt, aki zöldbe öltözött. Ajánlások érkeztek a növények palántázására, a fák ültetésére saját környezetben, kertekben. Megemlítették, hogy az öntözést többen gyűjtött esővízzel pótolják (emlékeztek rá a víz világnapjáról). Vállaltak szemétgyűjtést az utcájukban, lakóhelyük környékén, és a kinőtt, megunt ruháik átválogatását, szelektálását. A járványhelyzet miatt most csak családon/rokonságon belül adják tovább, a veszély elmúltával továbbíthatják, pl. a nagycsaládosok egyesületéhez, ill. a Vöröskereszt helyi szervezetéhez.

Az online tanórák elérhetőségét is megkapták.

Egy másik testnevelő szakos kolléga vitaindítónak levetítette az Elnöki tanóra Áder Jánossal c. videót. https://videa.hu/videok/fenntarthatosagi-temahet/emberek-vlogok/elnoki-tanora-2021.-az-erdo-mint-okoszisztema-BnWleYQMYItgZ62i 

A diákoknak a film nézése közben le kellett jegyzetelniük azokat az információkat, melyeket nagyon érdekesnek vagy megdöbbentőnek tartottak.

Például:

  • a gyepek sokszínűsége: gazdag növény- és állatvilága, CO2 megkötő képessége (4-szer több CO2-ot tárolnak, mint a világ összes erdeje együttvéve)
  • gyökérgombák szerepe –talaj „internete”
  • vadon élő méhek elengedhetetlen szerepe a beporzásban
  • Peter Wohlleben: „A fák titkos élet” c. könyvben megemlíti azt, hogy a fák „beszélgetnek egymással” Hogyan lehetséges ez?
  • megdöbbentő: a „ruhatárunk 1/3-át néha vagy sohasem használjuk”
  • „egy db farmer előállításához 7000 liter vízre van szükség” – ruhaipar éves vízfogyasztása több, mint a Nílus éves vízhozama
  • „egy tankolásnál kb. 180 Tirannoszaurusz rex kőolajjá és földgázzá alakult „testét” tankoljuk, melyet pár óra alatt ismét a levegőbe juttatjuk CO2 formájában.

A kisfilmben, a középiskolákban hamarosan bevezetésre kerülő „Zöld Föld” c. könyvről, abban tárgyalt témákról esett szó.

A diákok érdeklődően figyelték a filmet és sokan kapcsolódtak a beszélgetéshez.

Fogadalmakat is tettek a fenntarthatóság hetére:

Tarts digitális ’elvonókúrát’ ha feltöltötted a Classroom-ba a házi feladatokat!

  1. Tegyél rendet a hírfolyamodban: csak olyan személyeket és oldalakat kövess, akik/amelyek mondanivalója érdekes vagy fontos számodra!
  2. Lépj ki azokból a csoportokból és chat csoportokból, amelyek (már) nem fontosak.
  3. Kapcsold ki az értesítéseket!
  4. Figyeld meg mikor és mennyi időt töltesz a közösségi média felületeken! Ha jobban megérted a közösségi média-használati szokásaidat, könnyebben tudsz változtatni rajtuk!
  5. Tarts időről időre képernyőmentes időszakot: tedd le a telefont, különböző kütyüket, ne használd az Internetet és kerüld a közösségi média oldalakat!
  6. Tölts minél több időt a szabadban! Sétálj, sportolj és invitáld családod tagjait is. Tartsd be a járványügyi előírásokat! Kerékpározzál, túrázzál, sétálj!

Feladatként kapták a tanulók, hogy nézzék meg, hány órát, napot bírnak ki a kütyük, az elektromos áram, akku használata nélkül.

A Föld napja és a Fenntarthatóság kapcsán is megnéztek egy kreatív videót, amely a tanulók nyelvezetéhez igazodva ismerteti a műanyagmentesség hasznosságát. Említésre került a műanyagmentes július. A lejátszott videóban 10 tanácsot kaptak a gyerekek, amik nem kerülnek nagy erőfeszítésbe, de mégis rendkívül fontosak a környezetvédelem szempontjából. 

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg!

Kajlik Péter

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu