^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail: altalanosiskola@mezobereny.hu

  • 1 PEDAGÓGUSNAPI ELISMERÉSEK 2022

    Pedagógusnapra a Miniszter Elismerő Oklevele kitüntetésben részesült a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium pedagógusa, Szentkutiné Ollé Ágnes. Szentkutiné Ollé Ágnes a nevelőtestület elhivatott és elkötelezett pedagógusa, munkaközösség-vezető. Munkájára mindig a minőség, a magas színvonal a jellemző.
    Bővebben...
  • 2 MBERÉNYIROMÁK sikeres szereplése nemzetközi roma kultúrtörténeti vetélkedőn

    éget ért a közel egy hónapos versenysorozat, amelyen iskolánkat képviselhettük. Úgy gondoljuk, hogy sikeresen vettük az akadályokat – ahogyan azt ígértük -, s végül a 84 csapatból holtversenyben 6. helyezést értünk el.
    Bővebben...
  • 3 Versenyeredmények 2021-2022. tanév

    Versenyeredmények 2021-2022. tanév
    Bővebben...
  • 4 Tanévzáró

    Iskolánkban 2022. június 21-én a tanévzáró ünnepéllyel befejeződött a 2021/2022-es tanév. A kiváló tanulmányi előmenetelű és a kitűnő tanulók tanév végén könyvjutalomban részesültek. Az átadásra kerülő könyvjutalmakat a Gyulai Tankerületi Központ biztosította.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Fenntarthatósági témahét 2021.

Testnevelés munkaközösség

Munkaközösségünk – alkalmazkodva a jelenlegi oktatási formákhoz – részt vett a Fenntarthatósági témahét megvalósításában.

Az alsó tagozaton a tanórákon a testnevelők szervezésében szelektív hulladékgyűjtő játékot játszottak a tanulók. Tisztázták a szelektív hulladékgyűjtés fogalmát, és a szemetet ennek megfelelően a különböző színű kukákba gyűjtötték. A gyerekeknek nagyon tetszett a feladat, aktívan vettek részt a megvalósításában.

A felső tagozaton pedagógusaink az online órákon beszéltek a fenntartható fejlődésről, elküldték a fenntarthatósági témahét honlapjának elérhetőségét (https://www.fenntarthatosagi.temahet.hu/). A témával kapcsolatos videót is vetítettek, péládul a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Védd a bolygót! c. kisfilmjét:

https://www.youtube.com/watch?v=eQeRjBwhaz0

Egy-egy óra keretén belül foglalkoztak a témahéttel, a tanulók életkori sajátosságaihoz igazodva.

Többen közösen megnézték az online nyitórendezvény videóját, majd beszélgettek arról, ki mit tehet egyénként, közösségben a bolygónkért.

Volt, aki zöldbe öltözött. Ajánlások érkeztek a növények palántázására, a fák ültetésére saját környezetben, kertekben. Megemlítették, hogy az öntözést többen gyűjtött esővízzel pótolják (emlékeztek rá a víz világnapjáról). Vállaltak szemétgyűjtést az utcájukban, lakóhelyük környékén, és a kinőtt, megunt ruháik átválogatását, szelektálását. A járványhelyzet miatt most csak családon/rokonságon belül adják tovább, a veszély elmúltával továbbíthatják, pl. a nagycsaládosok egyesületéhez, ill. a Vöröskereszt helyi szervezetéhez.

Az online tanórák elérhetőségét is megkapták.

Egy másik testnevelő szakos kolléga vitaindítónak levetítette az Elnöki tanóra Áder Jánossal c. videót. https://videa.hu/videok/fenntarthatosagi-temahet/emberek-vlogok/elnoki-tanora-2021.-az-erdo-mint-okoszisztema-BnWleYQMYItgZ62i 

A diákoknak a film nézése közben le kellett jegyzetelniük azokat az információkat, melyeket nagyon érdekesnek vagy megdöbbentőnek tartottak.

Például:

  • a gyepek sokszínűsége: gazdag növény- és állatvilága, CO2 megkötő képessége (4-szer több CO2-ot tárolnak, mint a világ összes erdeje együttvéve)
  • gyökérgombák szerepe –talaj „internete”
  • vadon élő méhek elengedhetetlen szerepe a beporzásban
  • Peter Wohlleben: „A fák titkos élet” c. könyvben megemlíti azt, hogy a fák „beszélgetnek egymással” Hogyan lehetséges ez?
  • megdöbbentő: a „ruhatárunk 1/3-át néha vagy sohasem használjuk”
  • „egy db farmer előállításához 7000 liter vízre van szükség” – ruhaipar éves vízfogyasztása több, mint a Nílus éves vízhozama
  • „egy tankolásnál kb. 180 Tirannoszaurusz rex kőolajjá és földgázzá alakult „testét” tankoljuk, melyet pár óra alatt ismét a levegőbe juttatjuk CO2 formájában.

A kisfilmben, a középiskolákban hamarosan bevezetésre kerülő „Zöld Föld” c. könyvről, abban tárgyalt témákról esett szó.

A diákok érdeklődően figyelték a filmet és sokan kapcsolódtak a beszélgetéshez.

Fogadalmakat is tettek a fenntarthatóság hetére:

Tarts digitális ’elvonókúrát’ ha feltöltötted a Classroom-ba a házi feladatokat!

  1. Tegyél rendet a hírfolyamodban: csak olyan személyeket és oldalakat kövess, akik/amelyek mondanivalója érdekes vagy fontos számodra!
  2. Lépj ki azokból a csoportokból és chat csoportokból, amelyek (már) nem fontosak.
  3. Kapcsold ki az értesítéseket!
  4. Figyeld meg mikor és mennyi időt töltesz a közösségi média felületeken! Ha jobban megérted a közösségi média-használati szokásaidat, könnyebben tudsz változtatni rajtuk!
  5. Tarts időről időre képernyőmentes időszakot: tedd le a telefont, különböző kütyüket, ne használd az Internetet és kerüld a közösségi média oldalakat!
  6. Tölts minél több időt a szabadban! Sétálj, sportolj és invitáld családod tagjait is. Tartsd be a járványügyi előírásokat! Kerékpározzál, túrázzál, sétálj!

Feladatként kapták a tanulók, hogy nézzék meg, hány órát, napot bírnak ki a kütyük, az elektromos áram, akku használata nélkül.

A Föld napja és a Fenntarthatóság kapcsán is megnéztek egy kreatív videót, amely a tanulók nyelvezetéhez igazodva ismerteti a műanyagmentesség hasznosságát. Említésre került a műanyagmentes július. A lejátszott videóban 10 tanácsot kaptak a gyerekek, amik nem kerülnek nagy erőfeszítésbe, de mégis rendkívül fontosak a környezetvédelem szempontjából. 

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg!

Kajlik Péter

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu