^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail:mezoberenyiiskola@gmail.com

  • 1 Márton-napi megemlékezés

    November 11-e a naptárban ősi idők óta a téli évnegyed kezdő napja, amikor nagy eszem-iszomot rendeztek, hogy a következő esztendőre is jó termés legyen. A Márton-napi libalakomáról szóló első írásos beszámoló 1171-ből származik. A régi időkben Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét. Ekkor zárták le az éves gazdasági munkákat, s vette kezdetét a téli pihenő időszaka.
    Bővebben...
  • 2 Kulturális Napok Rajzpályázat

    Ebben a tanévben az alsó tagozatos tanulók a Kulturális Napok rendezvénysorozat keretén belül az „Olimpia és én” című rajzpályázaton vehettek részt. 2024. fontos sporteseménye volt a Párizsban megrendezett Olimpia. Iskolánk tanulói is figyelemmel követték a versenyeket, az éremátadókat és az olimpikonok köszöntését az Eiffel torony lábánál. A rajzaikban ezeket az élményeket adták vissza a gyerekek.
    Bővebben...
  • 3 Sportdélután a 2.c2 osztályban

    Vidám hangulatú családi sportdélutánon vettek részt iskolánk 2.c2 osztályos tanulói. Ez az esemény kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy a pedagógusok, szülők és gyerekek együtt vegyenek részt különféle sporttevékenységekben, így a szülők nemcsak passzív megfigyelőként voltak jelen, hanem aktív részesei voltak az eseményeknek.
    Bővebben...
  • 4 Koszorúzás

    Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Diákönkormányzata idei évben is megemlékezett Mezőberény város híres szülöttjéről, Orlai Petrics Somáról. Az emlékezés szavait tanulóink tolmácsolták élete fontosabb állomásainak felelevenítésével, illetve Petőfi Sándor a festőről írt versének szavalásával. Az emlékezést követően koszorúzásra került sor az iskola vezetősége, illetve az osztályok képviselői által.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen és egy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

Környezettudatos nevelés játékosan

A Fejlesztő, nevelési, tehetséggondozó munkaközösség november 3-án megtartott megbeszélésén Mezeiné Szegedi Erzsébet a „Környezettudatos nevelés játékosan” előadásában olyan játékokat mutatott be, amelyek segítségével könnyebben tudjuk a gyerekek szemléletét formálni a fenntartható fejlődés érdekében.

A környezettudatossággal igyekszünk olyan életmódot folytatni, amely tekintettel van környezetünkre, óvja, védi a Föld természeti kincseit.

Először a tiszta, rendezett környezet kialakítására törekszünk. A tantermek dekorálásával szépítjük környezetünket. Plakátok, rajzok készítésével hívják fel egymás figyelmét a tanulók az energia és a víz takarékosságára. Az évenkénti papírgyűjtéssel is védjük a Földünk élővilágát.

Amikor a kisgyermek játszik észre sem veszi, hogy milyen hasznos tudás kerül a birtokába.

A szelektív hulladékgyűjtést segíti a  „Bumm!” játék, melyet páronként, de csoportban is lehet játszani. A gyerekek különböző tárgyak képét látják, melyekről gyorsan el kell dönteniük, hogy melyik szelektív tárolóba tennék. Ha sikerült eldönteni a tárgy anyagát ráütnek az asztalra helyezett csengőre. Jó válasz esetén a kártya az övé lesz vagy a csapatáé. Helytelen válasz esetén a kártya a játékvezetőnél marad. A legtöbb kártyát összegyűjtő lesz a győztes.

A lakóhelyünk épített környezetéről a „Bingó” játékkal ismerkedhetünk. Minden tanuló kap egy játéktáblát, melyen a környezetéről fogalmazott mondatokat talál. A saját lapján bejelöli a hozzá legközelebb álló mondatot. Ezután az osztályban körbe haladva a társai lapján is ugyanazt a mondatot bejelöli. Akinek bármely irányban bejelölték - a megállapodás szerint - 4-5 mondatot, az lesz a győztes.

A következő játékkal tanulóink figyelmét irányítjuk egymásra. A „Trópusi eső” játékhoz kört alkotnak a gyerekek. A játékvezető a körön belül állva mutatja a vele szemben álló tanulónak a mozdulatot. Mindaddig azt a mozdulatot ismétlik a gyerekek, amíg vissza nem érkezik hozzájuk a játékvezető. Tenyér összedörzsölése, csettintés, taps, combütögetés, taps, csettintés, tenyér összedörzsölése, mozdulat befejezése olyan hanghatást kelt, mintha ez eső esne. Ez az összjáték megnyugtatja a gyerekeket.

A „Disputa” játékkal egymás véleményét ismerhetik meg a tanulók. Érvelhetnek a választott véleményük mellett, meggyőzhetik társaikat a gondolataikról. Elfogadhatják a társaik érveléseit, ezzel megváltoztatva eddigi meggyőződésüket.

Ezeket a játékokat ki is próbáltuk, hogy átélhessük mi is azokat az élményeket, melyeket a gyerekek éreznek.

Köszönjük szépen Mezeiné Szegedi Erzsébet kolléganő munkáját, melyben összefoglalta iskolánk környezettudatos nevelésének lehetőségeit.

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg!

Slyuchné Prókai Erika

  munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu