1. Jó gyakorlat megnevezése: Évszaknapok
Jó gyakorlat eredete: egy helyen, egy időben a teljes 1-4. évfolyamos tanuló foglalkoztatása
Jó gyakorlat bevezetésének dátuma: 2000-2001. tanév
Célcsoport: 1-4. évfolyam tanulói
Intézménytípus: általános iskola
Jó gyakorlat alkalmazási területe: órarendbe épített tanórákon, tanévenként 4 alkalommal
Jó gyakorlat humán-erőforrás igénye:
Eszközigény: nem igényel egyedi eszközöket
Időigény: 4 tanítási óra, tanévenként 4 alkalommal
Jó gyakorlat célja: a projekt módszer, mint korszerű tanítási forma beépítése a mindennapi oktatásba, projekt-napok szervezése az alsó tagozatos gyermekek érdeklődésének megfelelően a négy évszakhoz csoportosított örömteli, kreatív és ismeretszerző tevékenységek biztosításával.
Jó gyakorlat leírása: Minden évszak kezdetekor egy-egy projekt-napot szervezünk az 1-4. osztályos tanulók részére. Ezeket a napokat az adott évszak eseményeihez, ünnepeihez, hagyományaihoz kötjük, tantárgyi kapcsolódással, meghatározott tematika alapján. A közös megnyitón megtörténik a nap programjának kihirdetése, majd osztálykeretben folytatódik az adott évszaknak megfelelően, a tantermekben, a helyi piacon, a szabadban, kiránduló helyeken, alkalomszerűen külső partner bevonásával. A foglalkozásokon készült produktumok bemutatását, értékelését követően a napot közös éneklés zárja.
Az évszaknapok jellemzői: Élményszerű, közös tevékenység, az egy közösséghez tartozás élménye; Változatos, érdekes programok; Tapasztalva - játszva tanulás; Együttműködés; Jó hangulat.
Jó gyakorlat megosztásának formája: hospitálás, helyszíni tapasztalatszerzés, szakmai konzultáció, mentorálás, az adaptációs folyamatba ágyazott felkészítés, tervezési dokumentáció megosztása