^Vissza a lap tetejére
Elérhetőség
Telefon: 66/515-573
e-mail: altalanosiskola@mezobereny.hu

  • 1 PEDAGÓGUSNAPI ELISMERÉSEK 2022

    Pedagógusnapra a Miniszter Elismerő Oklevele kitüntetésben részesült a Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium pedagógusa, Szentkutiné Ollé Ágnes. Szentkutiné Ollé Ágnes a nevelőtestület elhivatott és elkötelezett pedagógusa, munkaközösség-vezető. Munkájára mindig a minőség, a magas színvonal a jellemző.
    Bővebben...
  • 2 MBERÉNYIROMÁK sikeres szereplése nemzetközi roma kultúrtörténeti vetélkedőn

    éget ért a közel egy hónapos versenysorozat, amelyen iskolánkat képviselhettük. Úgy gondoljuk, hogy sikeresen vettük az akadályokat – ahogyan azt ígértük -, s végül a 84 csapatból holtversenyben 6. helyezést értünk el.
    Bővebben...
  • 3 Versenyeredmények 2021-2022. tanév

    Versenyeredmények 2021-2022. tanév
    Bővebben...
  • 4 Tanévzáró

    Iskolánkban 2022. június 21-én a tanévzáró ünnepéllyel befejeződött a 2021/2022-es tanév. A kiváló tanulmányi előmenetelű és a kitűnő tanulók tanév végén könyvjutalomban részesültek. Az átadásra kerülő könyvjutalmakat a Gyulai Tankerületi Központ biztosította.
    Bővebben...
  • 5 Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

    A Mezőberényi Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium fenntartója és működtetője a Gyulai Tankerületi Központ. Tevékenysége Mezőberény, Bélmegyer, Murony települések közigazgatási területére vonatkozik. Jelenleg a székhelyen, három tagintézményben és négy telephelyen látja el feladatait.
    Bővebben...

A Társadalomtudományi, nyelvi és művészeti munkaközösség

 Fenntarthatósági témahéten

végzett munkája

Április 19-23-ig rendezték meg az idei Fenntarthatósági témahetet, melybe munkaközösségünk minden tagja, minden csoporttal részt vett. Természetesen ezt a munkát is, mint mindent az elmúlt hetekben, csak online kereteken belül tudtuk megszervezni.

Tanulóink aktívan vettek részt a munkaközösség által felkínált programokban, lehetőségekben, átérezve a téma komolyságát. Érdeklődéssel és lelkesedéssel végezték el az egyes feladatokat, kapcsolódtak be a beszélgetésbe.

A magyar nyelv és irodalom órákon a tanulók

  1. Szövegértő feladatokat oldottak meg többek között

a PET palackok újrahasznosításának lehetőségéről, a fenntarthatóság fontosságáról.

Egy Ökológiai fotópályázatról

  1. Fogalmazást írtak Mit tehetek én? címmel
  2. Megismerkedtek a Tudatos vásárló 12 pontjával, melyben hasznos tanácsokat kaptak.
  3. Filmet néztek meg : a Mi fán terem az erdő? sorozatból a klímaváltozásról szóló epizódot.
  4. Verset, fogalmazást írtak az erdőről.

Az online órák keretében beszéltek a környezettudatos viselkedésről. Arról, hogy mi magunk mit tehetünk azért, hogy csökkentsük a műanyag szemétnek a mennyiségét, hogyan tudjuk csökkenteni a nem megújuló energiaforrások pazarlását.  Az órákon beszélgettek a Föld napjáról is.

 

 Történelemből

Az  NKP online tankönyvből megismerkedtek a

1, Környezetpusztulás, -pusztítás, fenntarthatóság című fejezettel, amelyben kitértek az elmúlt korok környezeti katasztrófáiról.

2, Összehasonlították a különböző korok természeti adottságait, a fenntarthatóság lehetőségeit.

Az idegen nyelvi órákon

1.Új angol és német szavakkal ismerkedtek meg a fenntarthatóság témaköréből.

2.Tanácsokat fogalmaztak meg az adott témakörből, ezt le is írták.

3.Német nyelvi gondolattérképet készítettek a fenntarthatósági témahéttel kapcsolatosan

4.Német népismeret órákon beszélgettek a szelektív hulladékgyűjtésről, a megújuló energiaforrásokról, melyhez feladatokat is kell megoldaniuk.

5.Az alsósok német órán megnéztek egy kisfilmet a környezetvédelemről, amiről egyszerű mondatokat fogalmaztak meg. Ezután a látottakról rajzokat készítettek.

 

Ének-zene órákon

1.Olyan zeneművekkel ismerkedtek meg, amely a természet szépségét mutatja be. Ezután beszélgettek a klímaváltozásról, természetvédelemről.

2.Népdalokat gyűjtöttek a témával kapcsolatban

3.A daltanulások kapcsán lehetőség nyílt beszélgetésre a környezetvédelemről, állat-és növényvédelemről.

Tanult dalok: Áll egy ifjú nyírfa…,Az édes fülemüle, Nyár-kánon, Nyit már a gyöngyvirág

A vizuális kultúra órákon minden osztály ezzel kapcsolatos feladatot kapott. 

Témakörök:

1. Hogyan védhetjük meg Földünket, hogy minél tovább élhető maradjon?

2. Takarékoskodjunk az energiával, vízzel, ne szennyezzük!

3. Szelektív hulladékgyűjtés, 

4. Ültessünk, hogy legyen oxigén.

A rajzok készítése mind az órán, mind pedig házi feladat keretében történt.

Munkaközösségünk az eltelt hetet nagyon érdekes és hasznos munkával töltötte. Remélhetőleg a tanulók megértették a fenntarthatóság fogalmát, a környezet –és természetvédelem szükségességét. Az itt hallottakat, megbeszélteket nemcsak ezen a héten, hanem az elkövetkezőkben is használni fogják.    

 A képeket ide kattintva tekinthetik meg!  

Dr Zubereczné Miklya Ibolya

munkaközösség-vezető

. mai.mezobereny.hu