Digitális Témahét a Társadalomtudományi, idegen nyelvi és művészeti munkaközösségben
A digitális írástudás fejlesztése elengedhetetlen feladata a mai iskoláknak. A tanulók évről évre okosabban, magabiztosabban használják ezeket az eszközöket tanulási célra. Az iskola igyekszik, hogy a majdan a középiskolába, később a munka világába kilépő fiatalok magabiztos informatikai tudással rendelkezzenek az általános iskola végére.
Digitális témahét a Testnevelés munkaközösségben
A testnevelés munkaközösség az éves munkája során számtalan digitális eszközt használ a mindennapos nevelő oktató munkája során. A digitális témahét során ezen eszközök a középpontba kerültek, és a tanóráinkat ennek szellemében szerveztük meg. Ezen eszközöket a tanulóink szívesen használják, amelyek nemcsak színesítik a testnevelés órákat, hanem számtalan képességet, készséget is fejlesztenek.
Digitális témahét a természettudományi órákon
2025. március 24. és 28. között, a 10. Digitális Témahét programjában a Természettudományi és Környezetvédelmi munkaközösség is részt vett. Különböző gyakorlati feladatokat oldottunk meg, miközben a digitális technológiát is változatos formában használtuk.
Digitális Témahét a 4. évfolyamon
A Digitális Témahét során a tanórák alkalmával a feladatok megoldásához, tudásuk bővítéséhez és a már tanult ismeretek alkalmazásához hívták segítségül a digitális eszközöket a gyerekek. Tanulói tabletek és QR kód olvasó alkalmazás segítségével matematikai feladatokat kaptak a gyerekek, helyes megfejtés után borítékban elrejtett szavakból kellett egy közmondást kirakniuk.
Emlékművek nyomában - Digitális Témahét a 3.c-ben
A 3. c. osztály tanulói ebben a tanévben célul tűzték ki, hogy kicsit jobban megismerik lakóhelyüket, Mezőberényt és környékét. Ennek egyik lépéseként a digitális témahét keretében felkeresték a város fontos emlékhelyeit, és fényképeket készítettek. Az elkészült fotók segítségével térkép, ppt és képregény készítés is zajlott, így a diákok nemcsak a múlt eseményeit ismerték meg, hanem a modern digitális eszközök használatában is fejlődtek.
Digitális Témahét a fejlesztő, nevelési, tehetséggondozó szakmai munkaközösségben
2025-ben lezajlott 10. Digitális Témahét számos élményt és tanulási lehetőséget kínált a résztvevő diákok számára. A programok célja az volt, hogy a modern technológiák és a kreatív gondolkodás ötvözésével elősegítsék a digitális készségek fejlődését. Az 1–2. évfolyamos gyerekek az asztali számítógépre telepített „Varázsbetű” programmal gyakoroltak, amely keretében képmemória, betűpuzzle, olvasás és számolás feladatokat oldottak meg.
Digitális Témahét az 1.c1-ben
A Mezőberényi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1.c1 osztálya is részt vett a Digitális témahéten. Az internetbiztonság tanítása, megértése nem egyszerű egy 7-8 éves gyermek számára. A tanulók abból a szemszögből közelítették meg a témát, hogy az internetet a való világhoz hasonlították.
I. Országos KRÉTA IFM továbbképzés
Iskolánk 4. és 8. évfolyamos diákjaival vettünk részt az I. Országos KRÉTA IFM továbbképzésen, amely izgalmas és hasznos tapasztalatokat nyújtott számunkra. Az esemény során betekintést nyertünk a KRÉTA Integrált Fenntartói Modul (IFM) működésébe, és megismerkedtünk a rendszer által kínált lehetőségekkel.