Fenntarthatóság az 1. és 2. évfolyamon
2023. április 24-28. között a Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódva iskolánk 1-2 osztályos tanulói játékos tevékenységek, szórakoztató, elgondolkodtató feladatok megoldásával igyekeztek egy-egy kiemelt témában elmélyülni. Az 1. c osztály a témahét elindításához egy kisfilmet nézett meg, segítségével megbeszélték, mi az a 10 dolog, amit a szüleik segítségével akár a gyerekek is megtehetnek a Föld védelmének érdekében.
Fenntarthatósági témahét a 3. és 4. évfolyamon
Iskolánk 3. és 4. évfolyamos tanulói is részt vettek a Fenntarthatósági témahét programsorozatában. Mindkét évfolyamon a témát bemutató, további ismeretet adó beszélgetések, oktató filmek segítettek az eddigi tudásuk bővítésében, környezettudatos gyakorlatok, szokások kialakításában. A 3. a-c osztály egy taktilis érzékelésüket fejlesztő kis " szőnyeget " készített egy hatalmas kartondobozra, műanyag kupak, faágak, befőttes üveg teteje, mosogatószivacs, már nem használt műanyag játék felhasználásával. Napköziben földgömböt készítettek.
Fenntarthatóság és környezettudatosság témahét Bélmegyeren
A fenntartható fejlődést a Környezet és Fejlődés Világbizottságának 1987. évi, „Közös jövőnk” című Brundtland-jelentésében a következőképpen fogalmazták meg: „A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő nemzedékek esélyét arra, hogy ők is kielégíthessék szükségleteiket.” Az újrahasznosítás jegyében a témahét minden napján a korábban összegyűjtött termések és termésrészek felhasználásával készültek apró állatok, játékok. A gyerekek lelkesen színeztek, ragasztottak, nyírtak, faragtak. A munkadarabok elkészítése közben vidám perceket, jókedvű órákat töltöttünk együtt.
Értékeink a fenntarthatósági témahét kapcsán
Ahhoz, hogy a környezetünket fenntarthatóvá tegyük, nem elég a szemetet szelektálni, a megújuló energiaforrásokra támaszkodni, és nem elég csak beszélni róla. Fontos, hogy minden erre irányuló program, tanulás élményeken alapuljon. Így a 8. a osztály német órán igyekezett a német nyelvet ötvözni olyan tevékenységekkel, melyek szokássá alakulhatnak életükben, és a fenttarthatóságot is támogatják.
Április 22. Föld napja
Alsó tagozatos gyermekek tevékenysége
Földünk "egészsége" érdekében mit tehetünk? Rengeteget! Elsősorban felhívjuk a gyerekek figyelmét a Föld védelmének fontosságára. Az alsó tagozatosok sokat beszélgettek bolygónkról, az élőlényekről, arról hogy miért fontos feladatunk védeni és óvni a Földet. Mi az, ami hasznos a számára és mi az, ami rombolja, károsítja. Azt is megfigyelték, hogyan, merre mozog.
A Föld napja Bélmegyeren
A bélmegyeri alsó tagozatos gyerekek e nevezetes áprilisi nap feladatait a méhek és a Föld köré csoportosították. Elsőként összekevert betűsorból összetett szavakat kerestek, melyeknek elő- vagy utótagja a föld volt. A 12 helyes megoldással mondatokat alkottak. „A méhek világa” című elgondolkodtató film megtekintése után megbeszélték, miért nélkülözhetetlenek a szorgos kis rovarok.
FÖLD NAPJA A 4. C OSZTÁLYBAN
A Föld napját az egész világon április 22-én ünnepeljük. Az osztály életét, mindennapjait áthatja a környezeti nevelés szellemisége, ezért ebből az alkalomból a 4. c osztály tanulói zöldbe öltöztek (azonosulva a nyiladozó természettel) és a Ligetben megfigyeléseket végeztek és fákat öleltek.