Fenntarthatóság és környezettudatosság témahét Bélmegyeren
A sokasodó válságjelek mind jobban rákényszerítik az emberiséget arra, hogy komolyan vegye: csak egyetlen Földünk van. Bolygónkkal úgy kell bánnunk, hogy még utódaink számára is élhető hely maradjon. Ez a felismerés vezetett el a fenntartható fejlődés gondolatához, amelyet a tudósok az 1980-as évek végén fogalmaztak meg.
Fenntarthatósági Témahét 2024 – Nevelési, osztályfőnöki, tehetséggondozó munkaközösség
A Nevelési, osztályfőnöki, tehetséggondozó munkaközösség tagjai szaktanárként és osztályfőnökként a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája értékeit képviselik. Ökoiskolaként a mindennapi életünk része a gyermekek figyelmének felkeltése a hulladéktermelés és -kezelés jelentőségére, az újrahasznosítás fontosságára, a környezetszennyezés veszélyeire, a környezettudatos szemléletük formálása, példamutatás a fenntartható szabadidőeltöltésre.
Fenntarthatósági Témahét a Társadalomtudományi, idegennyelvi és művészeti munkaközösségben 2024. április 22-26.
A Társadalomtudományi, idegen nyelvi és művészeti munkaközösségünk tagjai ebben a tanévben is csatlakoztak a Fenntarthatósági Témahét programhoz, mivel a Földünket fenyegető veszélyek (globális felmelegedés, vízhiány, klímaváltozás) lassítása, illetve elkerülése érdekében kiemelt feladatnak tartjuk tanítványaink szemléletváltásra való nevelését.
FENNTARTHATÓSÁGI HÉT
a fejlesztő, nevelő, tehetséggondozó foglalkozásokon
Munkaközösségi foglalkozásaink 2024. április 22. és 26. között a Fenntarthatósági Témahét jegyében zajlottak, amelyek célja, a fenntarthatóság üzenetének erősítése iskolai keretek között. Munkaközösségünk mindhárom területen igyekezett tanulóink számára a kiemelt témákban érdekes, gyakorlatias foglalkozásokat tartani.
Fenntarthatósági Témahét 2024 – Természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség
A természettudományi és környezetvédelmi munkaközösség pedagógusaiként fontosnak tartjuk a természet megismerését, szeretetét, védelmét. A mindennapi iskolai életben folyamatosan előkerülnek a fenntarthatósághoz, energiafelhasználáshoz, hulladékkezeléshez kapcsolódó kérdések, amelyekre tanítványainkkal keressük a válaszokat.
Fenntarthatósági témahét 3-4. évfolyam
Ebben a tanévben is kapcsolódtunk a Fenntarthatósági Témahét programsorozatához. Több projektből választhattak a tanító nénik. Figyelembe vették a gyerekek érdeklődését, tanulmányaikat, megerősítendő tudásukat. Tanórákon, szakkörökön és napköziben is több figyelmet fordítottuk ezen a héten a tudatos környezetvédelemre. A Tiszta levegőt! projekt keretében a környezettudatos közlekedésről beszélgettek, feladatokat oldottak meg, rajzoltak a gyerekek.
Fenntarthatósági Témahét az 1-2. évfolyamon
A 2024-ben meghirdetett Fenntarthatósági Témahét kiemelt témái a levegő és élővilága, szabadidő, körforgásos gazdaság, hulladék és tudatos fogyasztás. Ezen a héten igyekeztünk a gyerekek életkori sajátosságaiknak megfelelő témákat választani, és interaktív, játékos tevékenységekkel segíteni ismereteik bővítését és a környezettudatos gondolkodás elsajátítását.
Fenntarthatósági verseny Kétegyházán
2024. április 24-én délután Balta Linda (5. c), Bereczki Norina (6. c), Balta Roland (7. c) és Plavecz Máté (8. a-c) tanulókkal Kétegyházán a Márki Sándor Általános Iskola szervezésében egy a fenntarthatósággal kapcsolatos versenyen vehettünk részt. A rendezvényt Teleki-Szávai Krisztina, a Gyulai Tankerület igazgató asszonya nyitotta meg, melyen 18 iskola képviseltette magát.
A Föld napja Bélmegyeren
Április 22-én a bélmegyeri gyerekek filmvetítéssel, kézműves tevékenységgel és feladatok megoldásával emlékeztek e jeles napra. Színeztek és ragasztottak földgömböt és agamographot, hajtogattak pillangót, puzzle darabokból képet raktak. Papírhengerből készült palántapohárba zellert és paradicsomot ültettek. Tanulmányi sétát tettek a faluban.
A Föld napja április 22.
A Föld természeti környezetének megóvásához tudatosan kell élni és viselkedni. Április 22-én, a Föld napján iskolánk alsó tagozatos diákjai és pedagógusai ennek a megerősítéséhez szervezték tanóráikat, foglalkozásaikat. Az első osztályosok megbeszélték, hogy mivel tudnak tenni a Földért, és miért fontos ez.